تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۳۵۴۳۷
ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج؛

گفت‌وگو با علی اکبری‌تبار؛ اگر کار می‌شد، از شهردار انتقاد نمی‌کردیم / به وظیفه قانونی‌ام عمل کردم

۴۶
۴
گفت‌وگو با علی اکبری‌تبار؛ اگر کار می‌شد، از شهردار انتقاد نمی‌کردیم / به وظیفه قانونی‌ام عمل کردم
کبنا ؛گفت‌وگو و تنظیم؛ مرضیه‌حسن‌پور/ احسان‌ خانمحمدی / او می‌گوید: «اعضای شورای اسلامی شهر بر اساس قانون، مسئول مصوبات و نظارت بر اجرای آن است و شهرداری باید این مصوبات را به مرحله اجرا برساند. ما مصوب می‌کنیم و شهردار باید اجرا کند. من وظیفه‌ی قانونیِ خود را انجام داده و به شهردار اجازه‌ی اقدام داده‌ام. اما شهردار وقتی اجرا نمی‌کند چکار باید کنم؟ خب من در شورا باید داد بزنم که‌ای مردم این جز نیازهای کوچکِ شما بوده که اجرا نشده است. نگرانیِ ما از این است. ما سؤال کردیم جناب آقای شهردار بررسی کن که چقدر به کارگران بدهی دارید؟» علی اکبری‌تبار عضو باسابقه شورای اسلامی شهر یاسوج، عضو نظام مهندسی و تحصیل کرده در حوزه شهری و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است. با او پیرامون مسائل شهر و شهرداری گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 عرض سلام و ادب و احترام خدمت سایت وزین کبنا نیوز که در دوره‌های مختلفِ شورا، اخبار، نواقصات و پیشنهادات را مطرح کرده‌اند. کبنا نیوز یکی از تنها سایت‌هایی بود که تقریباً در تمام جلساتِ شورا شرکت داشتند و اخبارِ شورا را پوشش می‌دادند. کمال تشکر را از این سایت دارم.
 کبنا نیوز: با توجه به این‌که شما دو دوره در شورای شهر یاسوج شرکت داشته‌اید، عملکردِ این دو دوره را چطور می‌بینید؟
شورای شهر یک جایگاه اعتقادی و اجتماعی است؛ یک فصل از قانون اساسی به شورا اختصاص داده شده است. در بحث مسائل قانونی، شورا جایگاهِ قانونیِ خاصِ خودش را دارد. در بحث مسائل اعتقادی، شورای اسلامی در جایگاه و نام‌های مقدسی مثل مسجد آمده است. پارلمان‌های محلی به نوعی تعیینِ سرنوشت و به دست گرفتنِ آن توسطِ خودشان است. شورا رابطه‌ی مستقیم بین مسئولین و مردم است و می‌توان آن را نمونه‌ی بارز مردم‌سالاری دانست.
من به عنوان یک خادم شورای شهر یاسوج در دو دوره‌ی چهارم و پنجم حضور داشته‌ام. سؤالِ خوبی است که در این دو دوره چه کارهایی انجام گرفته و در مقابل، چه کارهایی انجام نشده است.
شهر یاسوج یک شهر جوان است که حدوداً کمتر از پنجاه سال از مدنیتِ آن می‌گذرد. این شهر جوان، برخوردار از یک‌سری پتانسیل‌ها و نعمت‌های خدادادی است. این نعمت‌های طبیعی را ما انسان‌ها باید به‌صورت دقیق مورد برنامه‌ریزی و مطالعه قرار دهیم. ما وقتی در برخی از مجالسِ بیرون از استان حضور پیدا می‌کنیم، شهر یاسوج را به عنوان یک شهر جهانی نام می‌بریم. توپوگرافی جغرافیایی و منطقه‌ایِ یاسوج بسیار خاص است.
در دوره‌ی چهارم در شورا، ما یک ظرفیت‌شناسیِ خوبی انجام دادیم. یعنی مشکلات و چالش‌ها و ظرفیت‌های شهر یاسوج را شناسایی کردیم. یک‌سری برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای شهر در نظر گرفتیم.
عمده‌ی مشکلات شهر یاسوج به چند موضوع برمی‌گردد:
یک) مهاجرت: مهاجرت و مهاجرت‌پذیری در شهر یاسوج تبدیل به یک مسأله‌ی بسیار حیاتی شده است. مهاجرت هم محاسن و هم معایبی دارد. محاسنِ آن هم توسعه‌ی ‌اقتصادی، توسعه‌ی انسانی، مالی، ساخت‌وساز و رونق‌ در زمینه‌های مختلف است. معایب آن در این است که در شهر یاسوج زیرساخت‌های لازم برای این مسأله آماده نیست. یکی از مسائلِ اصلیِ شهر یاسوج، بحث مسائل ترافیکی است که به تبعِ همین مهاجرت گاهاً پیش آمده است. لازم است که همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در همکاری با شورا تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند که برای بحث مهاجرت در شهر یاسوج، یک تصمیم اساسی گرفته شود. چون الأن ما بیشتر شاهد معایبِ این بحث مهاجرت هستیم تا محاسنِ آن. این از مواردی است که فقط از دستِ شورا برنمی‌آید.
ب) بحثِ دیگر اجرای طرحِ تفصیلی و در واقع طرحِ جامعِ شهری است. خُب خدای متعال شهر یاسوج را در یک جغرافیای خاص و بسیار زیبا طراحی کرده است. منتهی ما ایراداتی در بحثِ تقسیماتِ بخشی یا شهری داریم. یک از هم گسستگی در مسیرِ شهر یاسوج به وجود آمده که ارائه‌ی خدمات در آن مشخص نیست. این طرحِ جامع ارائه شده تا بخشی از این مشکلات حل شود. در دور چهارم، کارهای خوبی در این زمینه شد.
ج) خدمات. وقتی به حوزه‌ی خدمات رجوع می‌کنیم این سؤال پیش می‌آید که خب در این دو دوره از شورا چه اتفاقی افتاده است. دور چهارم در حوزه‌ی پیاده‌روها کارهای خوبی شد. برای اولین بار اصلاح میادین و پیاده‌روها اتفاق افتاد. در بحثِ ساماندهیِ آرامستان‌ها اتفاقاتِ خوبی افتاد. در بحثِ برون‌سپاری، ما در دور چهارم جهت تسریع در کار و بالا رفتن کیفیتِ ارائه‌ی خدمات به شهروندان، بحث واگذاری به دفاتر پیشخوان را انجام دادیم. اما به هر حال دفاتر پیشخوان در ابتدای کار قرار دارند و ان شاء الله با پیش رفتن به جلو این مسائل هم رفع می‌شوند. در بحث پارک‌ها، المان‌ها، میادین، در اصلاحِ برخی از بلوارها، ساماندهیِ آبشار، بازگشاییِ خیابانِ جمهوری نیز خدماتی انجام دادیم. امیدوار بودیم این ارائه‌ی خدمات استمرار داشته باشد.
من با شعار مطالبه‌گری به این عرصه ورود کردم. اولین جلسه برای ورود به شورای شهر ششم را نیز با اصحابِ رسانه گرفتم. از این به بعد هم جلساتِ من با حضور رسانه‌ها و مطالبه‌گریِ رسانه‌ها برگزار خواهد شد.
اما در دور پنجم چه اتفاقاتی افتاد؟ در دور پنجم شهرداری انتخاب شد که بعد از گذشتِ یک سال دیدیم که رسالت شورا و سیاست‌گذاری‌های شورا اجرا نمی‌شود. من از کسانی بودم که جز موافقین شهردار آقای مقدم بودم. اما باز به خاطر شعار خودم و وظیفه‌ی قانونیِ شورا و مسئولیتی که دارم بعد از گذشت یک‌سال بحث طرح سؤال از شهردار را مطرح کردم. شهردار که مجریِ مصوبات شورا است ما هیچ‌گونه تغییراتی در شهر یاسوج ندیدیم. ما سؤال کردیم و در نهایت منجر به استیضاح شد. وظیفه‌ی قانونی خود را در این زمینه انجام دادیم. من در ادامه به مصوبات بسیار مهمی که بسیار لازم بود در یاسوج اجرا شود و نشد اشاره خواهم کرد.
 
کبنا نیوز: معمولاً بین برخی از نامزدها این بحث مطرح می‌شود که شهرداری یک درآمدِ پایدار ندارد. در واقع خیلی‌ها مشکل اصلی را از نبودِ درآمدِ پایدار می‌دانند. نظر شما در این باره چیست؟
درآمدهای پایدار یک سرمایه‌ی خوب و لازم و ثابتی است برای شهرداری. شهرداری‌ها گاهاً خودگردان هستند. شهرداری یک نهادِ عمومیِ غیردولتی است. یعنی توسط خود مردم و شهرداری مدیریت می‌شود. شهرداری یاسوج در بحث منابع درآمدی پایدار بسیار ضعیف عمل کرده است. ما بیش از 18 ردیفِ درآمدیِ پایدار برای شهرداری یاسوج داریم. از جمله بحث ممیزی. یاسوج شهری است که رشد و پویایی و تکاپوی زیادی در بحث ساخت و ساز و مباحث تجاری دارد که ممیزی نشده است. ما در جلساتی که داشتیم درخواست کردیم در بحث ممیزی ورود شود. ممیزی هم ساماندهی و پالایش می‌کند کاربری‌های مختلفِ شهر یاسوج را و هم یک منبع درآمدیِ بسیار خوبی برای شهرداری است. می‌توانستیم از سرمایه‌گذارانِ مختلف دعوت کنیم تا در مسائلِ مختلفی مثل پارکینگ‌های طبقاتی، هتل، مهمان‌سرا، آبشار، پارک ساحلی و پارک جنگلی و سایر موارد سرمایه‌‎گذاری کنند و بتوانیم استفاده کنیم. این طرح آماده است. اما یک طرح مطالعاتیِ خوب و دقیقی نشد. حالا در دور چهارم یک سری کارهایی انجام گرفت. در دور چهارم اصلاً حوزه‌ی سرمایه‌گذاری را راه انداخیتم. مسئول و معاون برای آن مشخص کردیم. از شهردار خواستیم نیازسنجی کند. این آورده در قالب یک طرح ریخته شد و باید در دور پنجم اجرایی می‌شد که متأسفانه در دو مقوله هیچ توجهی به مباحث شهری نشد. یکی در بحث سرمایه‌گذاری. که ما این زیرساخت را آماده کردیم. یکی هم در بحث مسائل فرهنگی. ما در دور پنجم برای اولین بار در شهر یاسوج، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی را مصوب کردیم. اما متأسفانه توسط شهرداری و مجموعه‌ی عوامل هیچ پیگیری نشد.
 کبنا نیوز: بعضی از کارهایی که شورا باید انجام می‌داد ولی توجهی به آن‌ها نشد. مثلاً برخی از نامزدها بر روی احیای تیم شهرداریِ یاسوج تأکید دارند. یا این امر در شورای شهر ششم قابلیت تحقق دارد؟
در دور چهارم در بحث فوتبال ورود کردیم. تیم فوتبال از کارها و اقداماتِ بسیار خوبِ شهردار یاسوج یعنی آقای دکتر بهرامی بود که باید از آن نام برد. فوتبال هم معایبی داشت و هم محاسنی. ورزش شادابی و نشاط را برای جوانان به ارمغان می‌آورد. در بحثِ معرفیِ ظرفیت‌های شهر یاسوج به بیرون هم تأثیراتِ بسیار خوبی داشت. اما فوتبال معایبی هم داشت. ما در دور چهارم بررسی کردیم که متأسفانه خیلی توجهی به ظرفیت‌های بومی نمی‌شد. ما این‌همه جوان ورزشکار و فوتبالیستِ خوب داریم که استفاده نمی‌شد؛ شاید یک تا دو مورد. ما می‌گفتیم اگر می‌خواهیم در فوتبال هزینه کنیم باید اولویت‌مان بر ظرفیت‌های بومیِ خودمان باشد. در مباحث مالی هم یک‌سری مسائل و مشکلاتی ایجاد شده بود. مسائلِ مختلف منجر به این شد که تیم فوتبال فعلاً یک توقف موقت داشته باشد. ما می‌خواستیم ببینیم صاحب و مسئولِ اصلیِ تیم فوتبال چه کسی هست. ما بررسی کردیم و متوجه شدیم در ساختار و اساس‌نامه‌ی آن، شهرداریِ یاسوج هیچ جایگاهی ندارد. ما در بحث مسابقات خب خیلی حمایت کردیم. خیلی هم هزینه دادیم. به هر حال همه‌ی سازمان‌ها و دستگاه‌ها کمک باید می‌کردند تا این مسر جلو می‌رفت. اصل اساسِ اساس‌نامه که یک هیئت رئیسه دارد، شهرداریِ یاسوج هیچ نقشی در آن نداشت. ما گفتیم که فوتبال توقف کند تا یک سری مسائل و مشکلاتی که دارد حل شود. نهایتاً ما در دور پنجم کار خوبی کردیم؛ آمدیم گفتیم که فوتبال برخوردار از یک ظرفیت مهم است. ما در کمیسیون فرهنگی که بنده رئیسِ آن بودم، مباحث را مطرح کردیم و دوستان شورا به جز یک نفر، همه موافق احیای تیم فوتبال بودند. یک سری موارد را در اولویت قرار دادیم. تیم فوتبال باید یک تیم بومی باشد. ما آمدیم گفتیم که اعتبار برای آن مشخص کنیم تا به مشکلاتِ مالی برنخوریم. و نهایتاً این‌که سازمان‌های دیگر مثل ورزش و جوانان هم در این حوزه مشارکت کنند. این جز مصوبات مهم ما بود که متأسفانه شهرداریِ یاسوج بنا بر سیاسی‌کاری و کم‌کاری، این کار را اجرا نکرد. بنابراین یکی از مصوبات ما که بر زمین مانده همین احیای تیم فوتبال است. در این زمینه به جوانان ظلم شده است.
 
کبنا نیوز: شما تا چه میزان پیش‌بینی می‌کنید که در دور بعدیِ شورا، تیمِ فوتبال احیا شود؟
بستر آماده است. ریل‌گذاری انجام شده است؛ مصوبه قانونی است. فقط مانده که کسی دلسوزِ ورزش باشد بیاید آن را اجرا کند. بنابراین امیدواریم که انشاالله تیم فوتبال مجدداً احیا شود.
 
کبنا نیوز: در بین برخی از گروه‌های مردم، این گلایه وجود دارد که در شورای شهر فسادهایی مثل پارتی‌بازی اتفاق می‌افتد. به نظر شما این مباحث تا چه حد صحت دارد؟
گاهاً بعضی مواقع از ما ایراد می‌گیرند که این گروه اقلیت و اکثریت چیست؟ گروه اقلیت و اکثریت خب در دموکراسیِ دینی وجود دارد. اگر این دو گروه در راستای ارائه‌ی خدمت به مردم باشد، خب خیلی خوب است. در شورا، همیشه دو تیم وجود دارد؛ تیم موافق شهردار، تیم مخالف شهردار، تیم اقلیت و تیم اکثریت. این خیلی کمک می‌کند به جلوگیری از فساد، پارتی‌بازی و رانت. اختلافِ سلیقه خیلی مفید و تأثیرگذار است. یکی از پویاترین و بهترین شوراها حتی بهتر از شورای چهارم بود. در واقع شورای چهارم، شهردار خیلی قوی داشتیم. اما در شورای پنجم، شورای پنجمِ خیلی قوی داشتیم. شورای پنجم، شورای مطالبه‌گری و طرح سؤال بود. اعتقادی به پارتی‌بازی نداریم. اما شهر ما یک شهر قومی قبیله‌ای است. جایی که حق‌الناس باشد، پارتی ربازی و رانت و فسادی نیست.
 
کبنا نیوز: به درستی روی اختلاف نظر و سلیقه تأکید کردید. اختلاف سلیقه و عقیده موجب رشد و شکوفایی می‌شود. اما آن تصویری که از بیرون از شورا دیده می‌شود، نه اختلاف سلیقه، که انگار اختلاف شخصی و فردی است.
شما می‌توانید همه‌ی پاسخ‌ها و عملکرد من در شورا را ببینید. من به دنبال کار کارشناسی بودم و سعی می‌کردم با مطالعه حرف خود را بزنم. سعی می‌کردم از یک سری مسائل هم دوری کنم. ان شاء الله دیگر دوستان هم خودشان پاسخ می‌دهند. موضوعات از استیضاح شهردار شروع شد. اگر ما شهردار را استیضاح نمی‌کردیم، همه چیز خوب بود. شهر پر از گل و بلبل بود. حُسنی که شورای پنجم داشت این بود که در آن به روی رسانه‌ها از همه‌ی سلیقه‌ها به ویژه در دو سال آخر کاملاً باز بود. رسانه‌ها رصد می‌کردند. این مواردی که شما فرمودید که گاهاً برخی اختلافات شخصی بود، شهروندان خود می‌توانند قضاوت کنند. ولی در مباحثی که اختلاف داشتیم روی بحث مصوباتِ ما بود. یکی از چالش‌هایی که بنده داشتم همین بحث فوتبال بود. ما قریب به 38 مصوبه‌ی قانونی و رسمی داریم. مثلاً ما مصوب کردیم که شهر یاسوج نیاز به پارک محله‌ای دارد. اکبرآبادها، نجف‌آبادها، محمودآباد، شرف‌آبادها، شهرک امام حسین، بسنجان، دولت‌آباد، زیرتل نیاز به پارک محله‌ای دارند. ما مصوب کردیم که شهرداری در این خصوص اقدام کند. مصوبه‌های ما بر اساس ادله‌های قانونی است. یکی از نگرانی‌های ما اجرا نشدنِ این مصوبه‌ها بود. دوستانِ عزیز، عضو شورا، مسئولِ مصوبات است. ما مصوب می‌کنیم و شهردار باید اجرا کند. من وظیفه‌ی قانونیِ خود را انجام داده و به شهردار اجازه‌ی اقدام داده‌ام. اما شهردار وقتی اجرا نمی‌کند چکار باید کنم؟ خب من در شورا باید داد بزنم که‌ای مردم این جز نیازهای کوچکِ شما بوده که اجرا نشده است. نگرانیِ ما از این است. ما سؤال کردیم جناب آقای شهردار بررسی کن که چقدر به کارگران بدهی دارسید؟ ما گفتیم منابع مشخص کن برای پرداختِ حقوق کارگران. اما اقدام نکرد. ما مصوب کردیم که آقای شهردار تا حقوق کارگران را پرداخت نکردی، حقوق کارمندان و حتی اعضای شورا را پرداخت نکن. آیا واقعاً بهتر از این می‌شد؟ اما اجرا نکرد. ما دادمان را روی مصوبات می‌زنیم. یا در بحث 45 متری شرف‌آباد به شهردار اجازه دادیم کمک و همکاری کند، اما شهرداری وظیفه‌ی خود را کامل انجام نداد. در بحث پارک جنگلی و آبشار هم همین‌طور بود. یا در بحث ساماندهیِ آرامستان‌ها هم همین وضعیت حاکم بود. یکی از معضلات شهر یاسوج مربوط به همین آرامستان‌ها است. خب مردم در این زمینه مشکل دارند. شما از همان ورودیِ سرابتاوه که مراجعه می‌کنید در هر ده و روستایی یک قبرستان وجود دارد. این کار خطرناکی است. یاسوج به شهر قبرستان تبدیل شده است. از لحاظ بهداشتی، محیط زیستی و از لحاظ دینی این‌ها خطرناک و نادرست است. ما به شهردار اجازه دادیم که در بحث ساماندهیِ آرامستان‌ها در دو نقطه از شهر تا ترافیک ایجاد نشود، زمین و ملک خریداری کند. ولی اجرا نشد. ما در این مباحث و موارد است که نگرانی داریم. نگرانی‌ها و تضارب آرا و اختلاف سلیقه‌هایی که ما در شورا داریم، به این دلایل است. حالا اگر مسائل شخصیِ خود را مطرح کرده، خب شأن شورا را حفظ نکرده است. این دیگر مربوط به خودش است. ولی پیرامون مباحث و مسائلِ من، چنین مواردی بوده که مصوباتِ ما توسط شهردار اجرا نشده است.
 

کبنا نیوز: بین برخی از مردم و بعضاً برخی کاندیداها این بحث مطرح است که گویی شورای شهر پنجم هیچ عملکردِ مثبتی نداشته است. شما در این زمینه چه پاسخی دارید و در نهایت چه ضرورتی دیدید که برای شورای شهر ششم هم شرکت کنید؟
اولاً من برای همه‌ی کسانی که وارد این فضا شده‌اند، آرزوی توفیق دارم. همان‌طور که حضرت آقا [مقام معظم رهبری] فرمودند انتخابات برای ما مثل لیالیِ قدر است. شهروندان عزیر، بین همه‌ی این عزیزان ان شاء الله اصلح‌تر را انتخاب می‌کنند. گاهاً بعضی از دوستان هستند که از روستاها و شهرهای اطراف آمده‌اند کاندیدا شده‌اند. ین افراد بیایند کارنامه‌ی خود را ارائه دهند. ما گاهاً دیده‌ایم که این عزیزان می‌گویند شورا مثلاً در بحثِ ترافیک هیچ کاری نکرده است. من همین سؤال را از این دوستان می‌پرسم شما در همان وظیفه‌ی قانونی که خودتان بر عهده دارید، چه کاری کرده‌اید؟ در بحث عملکرد، من خودم قبول دارم و شجاعانه خدمت شهروندان فهیم عرض می‌کنم در این دوره کاری در خور شأن یاسوج و شهروندانش انجام نشد. من این صحبت‌هایی که کردم صرفاً برخی از موارد جزئی بود. در واقع آن‌طوری که باید کار نشد. خُب اگر کار می‌شد که ما از شهردار انتقاد نمی‌کردیم. شهردارِ ما به هر حال یک شهردار اخلاق‌مدار است. اما برای شهر یاسوج، توانایی‌اش این نیست. ما دادمان روی همین است. من فقط یکی از مصوبات را اینجا صحبت می‌کنم؛ مصوبه 17 /11 /99. مصوبات ما از این قرار بود: مصوب و مقرر گردید که جهت توسعه‌ی پارک‌های محله‌ای در مناطق اکبرآبادها، نجف‌آبادها، محمودآباد، شرف‌آبادها، شهرک امام حسین، بسنجان، دولت‌آباد، زیرتل نسبت به پارک محله‌ای اقدام شود. این یکی از مصوبه‌ها است. با توجه به مشکلات و خدمات ایمنی برای کانال‌های آب مناطق نجف‌آبادها، شاهدها، اکبرآباد، شهرک امام علی و شهرک امام حسین مشکل دارند. ما مصوب کردیم ظرف یک یا دو ماه این‌ها یا اصلاح شوند یا سرپوشیده شوند. مصوب کردیم مثلاً برای پل‌های هوایی که پل‌های هوایی استاندارد نیستند. مصوب کردیم در مناطقی که لازم است پل هوایی پیش‌بینی شود. سرمایه‌گذار آورده‌ایم که ده سال است با ایشان یک قرارداد ظالمانه بسته‌ایم. ایشان ماهیانه میلیون‌ها تومان از این قرارداد وصول می‌کند. ده سال است که هر کاری می‌کنیم نمی‌توانیم این قرارداد را لغو کنیم. یکی دیگر از مصوبه‌های ما: مصوب و مقرر گردید کلیه‌ی کوچه‌های خاکی در مناطق شهر، محمودآباد، ارم‌ها، بنسجان، شرف‌آباد، شهرک بلکو، شهرک جوشکاران، شهرک امام حسین و ... را آسفالت کنید. شما کدام مرکز استان را دیده‌اید که کوچه‌هایش خاکی باشند؟
من برای کاندیداهای محترم عرض کنم که دوستانِ عزیز، ان شاء الله شما هم به این عرصه ورود می‌کنید و قطعاً یک یا دو یا سه سال آینده حرف ما و درد ما را متوجه می‌شوید؛ شورا نمی‌تواند در اجرا دخالت کند. ما مصوب می‌کنیم، ما ریل‌گذاری می‌کنیم. ما قانون اجرا می‌کنیم. این شهردار است که متولیِ این قضیه است. در سیاست‌گذاری‌های کلان ما آن‌طور که باید و شاید، شهردار نتوانست مصوبات ما را اجرا کند. این‌که می‌گویم من عضو مطالبه‌گرِ شهردار بوده‌ام، این بود که مصوبات ما را اجرا نکرد. ما با استان‌دار، بازرسی، دادستان، دستگاه قضا، و دیگر دستگاه‌های بالادستی مکاتبه کردیم که چرا ما مصوب می‌کنیم ولی شهردار اجرا نمی‌کند. این قانون ابتر است واقعاً. یا ابتر است و یا مسئولینِ اجراییِ استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌خواهند به صحبت‌های شورا توجه کنند و یا شرح وظایفِ شورا را بلد نیستند. قطعاً شهردار که زیرمجموعه‌ی وزارت کشور است، وزارت کشور باید از او سؤال کند که چرا این مصوبه‌ها را اجرا نمی‌کنی؟ قطعاً این کاندیدایی که می‌گوید شورای پنجم هیچ کاری نکرد، خودش هم می‌آید مصوب می‌کند و اگر شهردار اجرا نکرد، خب راهکارش چیست؟ من این درخواست را از دوستان رسانه دارم که بشوند صدای ما. ما می‌شویم صدای مردم. شما هم بشوید صدای ما که این مصوبات که اجرا نمی‌شوند آیا نباید شخص معاونت عمرانی، شخص مدیرکل امور شهری، شخص استاندار و شخص کمیته‌های تخلفات در استانداری، با شهردار برخورد کنند؟ و بخواهند از شهردار که چرا مصوبات اجرا نمی‌شوند. ‌


نام شما

آدرس ايميل شما

رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس اکبری تبار ، شما رسالت خود را انجام دادی

ان شااله موفق و پیروز باشید
Iran, Islamic Republic of
زور الکی نزن ۸سال هیچ بوو و سووی از شما نبود از روزی پارک چشمه نباتی رو رفتی اون باغ تفریحی رو زدی تا ۱۰سال اجارشو میخوری همون موقع دستت برا همه رو شد
والا ۴۰تا سایت خبری تبلیغ کنی رای نمیاری
یاسوج رو ۸سال عقب انداختی
Iran, Islamic Republic of
پولا رو آماده کن هزینه کن. از سبد رای ندای وحدت مایوس باش
مگر خواب ببینی
Iran, Islamic Republic of
عالی بووود عالی ...احسنت به این مردانگی
سمانه
Iran, Islamic Republic of
به حق علی انشالله که این مرد شریف و با شعور امسال هم وارد شورای شهر بشن و دوباره خدمات خودشون رو برای هری بهتر ارائه میدن...لیاقتش رو دارین آقای اکبری تبار.
صادق
Iran, Islamic Republic of
ایشون بهترین کار ممکن را کرد در استیضاح شهردار ، وقتی عملکرد شهردار ضعیف باشه باید هم استیضاح میشد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای اکبری تبار گفته اند که ما دادمان را زدیم اما شهردار اجرا نکرد...
بسیار خب
جناب آقای اکبری تبار اولا مردم شما و امثال شما رو برای/ نفرستادن شورا
دوما شما که میدونستید نمیتونید کاری کنید چرا استعفا نداید(احتمالا مزایای حضور در شورا هر چند ناکارآمد)به استعفا دادن میچربید
سوما مردم یک شهر رو معطل کردید بعد حالا با وقاحت تمام مصاحبه میکنید که نشد؟کدام امکانات در اختیاراتان نبود؟شما مطالبه گر هستید؟شما بیشتر لابی گر هستید....چرا در این چهر سال حتی یک مصاحبه مطالبه گرانه نداشتید
شما شان شورای شهر را به پایین درجه تنزل دادید...
شما نه تنها لیاقت حضور دوباره در شواری شهر را ندارید که به نظر بنده شما لیاقت اداره یک نانوایی را هم ندارید...
عدم شفافیت در شهرداری و شورا شهر یاسوج باعث به وجود آمدن فسادهایی بسیاری شده...
شما حتی حقوق عقب افتاده کارگران زحم کش بی پناه رو نتوستید حل کنید...
تا به حال شده که حقوق خودتون عقب بیفته و شرمنده زن و بچه ت بشی...
قیامت نزدیکه آقای اکبری تبار....
Iran, Islamic Republic of
توخودت سردسته تمام بی نظمی های شهرهستی سمبل بی قانون حالا حرف از قانون وکارمی زنی شورا محل کاروکاسبی شده همه تو رابخوبی می شناسند جمع کن .
اکاه
Iran, Islamic Republic of
جناب اکبری تبار جمع کن لطفا شهر به نابودی کشاندی با حرفهای بی اساس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت مرد بزرگ و دوست داشتنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت مرد بزرگ ودوست داشتنی
سبزوار
Iran, Islamic Republic of
از اول اگه معامله گری نمیکردین اینطور نمیشد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگر نه پدر خانومت باشه ۱۰۰۰ رای نیاری
منصف
Iran, Islamic Republic of
. به قیمت پایین میدش یه مقداریش هم خرج انتخاباتش میکنه از مردم بویر احمد و دنا خواهش میکنم رای به افراد ایطور که منافع شخصی خودشان در نظر دارن رای ندید
یاسمین
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عمل
فائزه
Iran, Islamic Republic of
رای من فقط اقای علی اکبری تبار
حنانه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عمل تنها کسی ک لیاقت بودن دوباره در شورا رو داره اقای علی اکبری تبار هس
یاسمین
Iran, Islamic Republic of
مرد بی ادعا
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی ک ب درد این شهر خورد مهندس اکبری تبار بود
یاس
Iran, Islamic Republic of
رای تونو ب کسی بدید ک لیاقت داشته باشه مثل مهندس اکبری تبار
امید
Iran, Islamic Republic of
اکبری تبار فقط
حمید
Iran, Islamic Republic of
مرد با غیرت و با انصاف و مومن خدا
Iran, Islamic Republic of
دست روحانی از پشت بسته ای!!!!
بگو که همه کیوسک های سر خیابان متعلق به خودت هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر اکبری تبار
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
ب امید پیروزیت مهندس
علی
Iran, Islamic Republic of
مرد بی ادعا. مخلص خدا
بسیجی ناب
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاش همه مثل شما بودند
حسین
Iran, Islamic Republic of
درووووووووووووووووود بر اکبری تبار ب امید موفقیتت
فرشته
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله پیروزیت
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
بسیار عمل کرد ضعیفی داشتید شما اصلا تجربه ندارید در مدیریت شهری شما مدرکت دینی قران بود تشریف ببر تدریس مردم انتخاب دقیق کنید خودتان نابود با دست خودتان نکید رای به شورای دور پنجم ندید لطفا
زهرا
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا رای تونو ب کسی بدید ک لیاقت داشته باشه ب درد این شهر بخوره ب یکی مثل اکبری تبار
چشمه لشه
Iran, Islamic Republic of
آخ سی پول هاپیشوا پدر خانم ایشان و لکن ایشان نه مقبولیت اجتماعی دارند و نه وجهه دیگری
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم دیگه کسی/ دیگه مدم اگاه شداند لعنت خدا و لعنت پیامبران خدا بر ان کسی باشد که پول از کسی بگیره و رای بدهد تا مردم بدبخت کنن برای پول لعنت خدا بر فرزندان ان کسی که پول بگیره و رای دهد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم پول دلرل خودشان چی نیخرن ایگون تا پسنداز کنیم
عععع
Iran, Islamic Republic of
اکبر جان نباید ثبت نام میکردی چون عملکردی نداشتی هر روز حاشیه و کشمکش شهر را تباه کرد ولی خوب حالا که اومدی مردم میذارن کف دستت
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
خودت میدونی اوج .
شهروند
United States
یک اشتباه چند باره تکرار نمی شود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شما رفتی شاهچراغ برسرمنافع مردم معامله کردی
خودت هم دراین بیانیه گفتی شورای پنجم کاری نکرد پس با احترام انصراف بده
Iran, Islamic Republic of
شعار نده بیشترین سو استفاده را کردی.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
خدا نابود کنه کسی را که رایش بفروشه هرکس رایش فروخت انگار کوشت برادر مرده خودش ایخره ترا به خون شهدای اسلام رای نفروشید نفرین بر کسانی که رای بفروشه
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم که از سو استفاده های بعضی خبر ندارن. قضیه دکه ها و صاحبان دکه ها را مردم بدونن بد نیست.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
سلطان دکه ......
آشنا
Iran, Islamic Republic of
اکبری
Iran, Islamic Republic of
والا اگه من میدانم تو به درد سیاست نمیخوری فکر کنم مردم پاسخ نامهربانی ها شما راخواهند داد مردم بیدارن چرا شما در مراجع پنجگانه رد صلاحیت میشوید چرا چرا چرا هزاران چرا درمورد شما هست که نمیشود گفت خداوند پدر حق هست بنشین تماشا کن هر چند..
Iran, Islamic Republic of
شما تو شورا داشتی معامله میکردی زمان جاوید زمینهای شهرداری تو مرکز شهر خیابان فردوسی را گرفتی دادی به //)ولی نستهن مقدم پاک بود ‌جلوی شما را گرفت واز نظر شما شد نا کارامد
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1