تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۷۸۱
یداله مرادی فعال سیاسی اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

فکر نمی‌کردیم با پدیده رد آقای حسینی مواجه شویم / علمدار دیگری را به صحنه خواهیم آورد، سیدناصر حسینی‌پور را به گچساران کوچ خواهیم داد / ضمن احترام به آقای جعفری، با آقای حسینی بهتر می‌توانیم اهداف انقلابی را دنبال کنیم

۴۴
۷
فکر نمی‌کردیم با پدیده رد آقای حسینی مواجه شویم / علمدار دیگری را به صحنه خواهیم آورد، سیدناصر حسینی‌پور را به گچساران کوچ خواهیم داد /  ضمن احترام به آقای جعفری، با آقای حسینی بهتر می‌توانیم اهداف انقلابی را دنبال کنیم
کبنا ؛یداله مرادی فعال سیاسی اصولگرا و نزدیک به «سیدقدرت حسینی» کاندیدای رد صلاحیت شده میان دوره گچساران و باشت کف رای سیدناصر حسینی کاندیدای حال حاضر مجلس شورای اسلامی حوزه تهران را بالا می داند و می گوید هیچ گاه قرار نبود سیدناصر جایگزین سیدقدرت شود. این گفت و گو را در ادامه می خوانید.
*سیدقدرت حسینی کاندیدای بخش زیادی از اصولگرایان رد صلاحیت شده است، اصولگرایان چه برنامه‌ای در ادامه کار دارند؟ واقعیت این است که انتخابات یک فرایند طولانی است و معمولاً در حین فضای انتخاباتی، کسانی که جریانی، عقیدنی، تکلیف مدارانه وارد عرصه انتخابات شده‌اند متناسب با زمان و شرایط باید بتوانند فضا را مدیریت کنند.
در جریان انتخابات میان دوره گچساران، از دیدگاه ما سیدقدرت حسینی شاخصه‌هایی در تراز جمهوری اسلامی داشت که این شاخصه‌ها در یک دوره 40 و اندی سال بعد از انقلاب اسلامی به اثبات رسید.
شورای نگهبان دلایلی داشت که برای ما قابل احترام است ولی این مسئله منجر به این نمی‌شود که فضا را ترک کنیم، انتخابات را ترک نخواهیم کرد و جدی‌تر و پرشورتر وارد عرصه خواهیم شد، ما یک جبهه در گچساران به نام جبهه «عدالت محوری، ضدتبعیض و ضدرانت» تعریف کردیم و قائل به شخص خاصی نیستیم، معتقدیم عَلَم وقتی از دست کسی افتاد فرد دیگری باید علم را بردارد.
وقتی در زمان جنگ اگر برادری شهید می‌شد برادر دیگری بلافاصله جای او را می‌گرفت، مبارزه ادامه داشت، ما هم همان نگاه را داریم. علارغم اینکه آقای سیدناصر حسینی در تهران از شرایط بسیار ایده آلی در انتخابات میان دوره برخوردار بود، 6 ماه کار تشکیلاتی کرده بود، در 5 نقطه تهران ستاد انتخاباتی داشت، جمعیت زیادی از نیروهای انقلابی تهران با او همراه شده‌اند و ما هم هیچگاه فکر نمی‌کردیم یک روز با پدیده رد آقای حسینی مواجه شویم.
سیدناصر حسینی با ظرفیت خودش در تهران ثبت نام کرد، هیچ ارتباطی با این جریان در گچساران داشت ولی چون ضرورت پیش آمد، به ناچار علمدار دیگری را به صحنه خواهیم آورد، سیدناصر حسینی را به گچساران کوچ خواهیم داد، مراحل قانونی باید طی شود و مسیر مبارزه و جبهه را با علمداری سیدناصر حسینی ادامه خواهیم داد.
*آقای جعفری پیشینه مشخص اصولگرایی دارد چرا اصولگرایان از ایشان حمایت نکردند؟
در هر جریانی در سطح کشور برداشت‌های متفاوتی از مفاهیم وجود دارد، آقای جعفری انسان شایسته و برادر دو شهید است و خود ایشان سابقه رزمندگی دارند و محترم هستند، ولی در برخی موارد ممکن است چنین اختلافاتی باشد، این اختلاف مربوط به الان هم نیست، سال 83 هم این پدیده را داشتیم، سال 86 هم داشتیم. ببینید آیا در جریان اصلاحات در سطح کشوری همه یک شکل و یک فکر هستند؟ خیر. نحله‌های مختلفی وجود دارد.
در همین قضایای اخیر (رد صلاحیت‌ها) عده‌ای از جریان اصلاحات آهنگ قهر کردن با صندوق‌های رأی را دارند ولی عده‌ای هم معتقدند انتقال قدرت در نظام جمهوری اسلامی به وسیله انتخابات صورت خواهد گرفت و به همین دلیل هم حضور پیدا می‌کنند. این اختلاف برداشت‌ها و اختلاف سلایق در همه جریانات اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد. لذا با حفظ احترام به آقای جعفری، ما با آقای حسینی بهتر می‌توانیم اهداف انقلابی را دنبال کنیم.
*جریان اصولگرایی که شما نیز منتسب به این جریان هستید، زمانی که برادر آقای تاجگردون در انتخابات حضور پیدا کردند این انتقاد را وارد کرد که تاجگردون در حال موروثی کردن نمایندگی شهرستان است، آیا اصولگرایان در مورد آقای حسینی و برادرش این کار را نکرد؟
ما با این نگاه این کار را نکردیم، آقای تاجگردون عکس 400 نفر را در صفحه شخصی‌اش گذاشت، شرایط مساعد بود که 20 نفر دیگر را به غیر از برادرش به صحنه بیاورد. ولی ما با این نگاه نیامدیم. ما در وضع موجود چون امکان ثبت نام کاندیدا را نداریم، این راه جلوی راه ما قرار داشت و این موضوع هیچ ربطی به جریان خانوادگی آقای حسینی ندارد، بلکه برعکس، در اینجا جریان است که به آقای سیدقدرت و سید ناصر حسینی فشار آورده، در حالی که در مورد آقای تاجگردون، این انتخاب بصورت خانوادگی صورت گرفته و انتخاب از بالا به پایین بوده است.
اقای سیدناصر حسینی موافق این موضوع نبود، ولی ایشان می‌خواهند به خرد عمومی احترام بگذارند، قرار است در 24 ساعت آینده یک جمع بندی توسط جمعی از نخبگان و بزرگان اقوام و طوایف صورت بگیرد، این‌ها خواهان کوچ سیدناصر هستند، نه اینکه آقای سیدقدرت دستور داده‌اند که کسی را تعیین کنند.


*پیشنهاد شما به جریان اصولگرایی برای اتحاد چیست؟ پیشنهاد بنده این است که کف رأی و اقبال عمومی را بدون تعصب ببینیم، ما جریان ریشه داری هستیم که از اول انقلاب اسلامی با حزب جمهوری اسلامی ایجاد شد. شخصیت‌های بزرگی در این جریان تلاش کردند از جمله مرحوم نبی زاده. در مقطعی اختلاف سلیقه‌ای به وجود آمد و جریان دچار انشعابی شد، ولی بیاییم کف آرا را ببینیم، اقبال عمومی را ببینیم و جوان رزمنده انقلابی بدون شائبه و اما و اگری را انتخاب کنیم، ارزیابی از محیط کنیم، اتحاد و انسجام جریان خیلی بهتر از این است که ببینیم کدام گزینه را به مجلس ببریم. شرایط شهرستان ضرورت پیدا می‌کند، به دلیل اینکه دولت انقلابی است و مجلس انقلابی را داریم، بهترین فرصت است که حول یک محور و یک جریان باشیم، باید به دیدگاه دیگران هم احترام بگذاریم، اگر تصویب نشد، ما رقیب نیستیم، ما رقیب تبعیض و رانت و بی عدالتی بوده‌ایم، رقیب جریان‌های داخل جبهه خودمان نیستیم. برداشت‌های متفاوت پیش آمده و قابل احترام نیز هست.              
*از کجا مشخص است که آقای سیدناصر حسینی پور می‌تواند آرای بالاتری از سایر کاندیداهای اصولگرایی داشته باشد؟ الان حدود سه ماه از فعالیت‌های انتخاباتی گذشته، اقبال عمومی که از طرف ترک‌های قشقایی صورت گرفت، وضعیت ایده آل بویراحمد گرمسیر اعم از لیشتر و خیرآباد و حتی وضعیت خوبی که در دیل و مارین و آرو و اسپر وجود داشت، ظرفیت آرای حوزه باوی و باشت را داشتیم. در سطح شهر استقبال برخی از چهره‌ها را داشتیم. زمانی که رد اعتبار آقای حسینی صورت گرفت هیچ ریزشی در آراء اتفاق نیفتاد، علاوه بر این، آقای سیدناصر حسینی ویژگی‌هایی دارند که از سیدقدرت حسینی بالاتر و بهتر است، جوان بودن، ادبیات به روز داشتن، جذب جوانان. از طرفی آقای سیدناصر به عنوان عضو هیئت مذاکره کننده هسته‌ای در سطوح بالا بوده است، مورد عنایت رهبری برای کتاب «پایی که جا ماند» هستند، رزمندگی او نیز یک ویژگی مهم ایشان است، همچنین داماد ایل باباکانی است و یکدستی این ایل در این زمینه بیشتر می‌شود. ما نمی‌خواهیم آرمانی حرف بزنیم ولی علائم استقبال از آقای سیدناصر حسینی را می‌بینیم.
ما فقط به دنبال این هستیم که انتخاباتی صحیح و سالم و با آرامش و وحدت آفرین داشته باشیم، به نتیجه تصمیم شورای نگهبان احترام می‌گذاریم و به خروجی انتخابات نیز احترام می‌گذاریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدر
Iran, Islamic Republic of
وقتی امثال تو میخوان علمداربسازن وای به حال کربلا ی گچساران
Iran, Islamic Republic of
اهداف انقلابی؟!!!
بفرما اهداف شخصی
برای شماها که بد نشد دو دوره تا تونستین سواستفاده کردید
ص گچساران
Iran, Islamic Republic of
آره حتماً خوب میتونید اهداف انقلاب رو با آقای حسینی بیشتر پیش ببرید با کسی که رد صلاحیت شده!!!!
متاسفم.سالهاست انتخابات رو شما و امثال شما تو گچساران خراب کردید آقای مرادی.شماها جریان اصولگرایی رو تو گچساران ضعیف کردید چون برای رضای خدا کار نمیکنید برا لج و لجبازی کار میکنید
آقای تاجگردون هم شما تو گچساران خراب کردید شماها فقط دنبال حذف کردنید.
آقای سید ناصر حسینی اگه بیاد واقعا پا میزارن رو ارزش ها و اعتقاداتشان.
وا آخ برای ایشون که میخوان دستشون رو بزارن تو دست شماها.
مراد بیگ
Iran, Islamic Republic of
خدا نخو و کسی که تو حمایتش کنی.هر کسی که تو باشی/ه..چون تو خوت مشکل داری .ای رزمنده اسلامَ خراب نکنید.ای جانبازه وارد سیاست نکنید آقی مرادی.
اکبر دهبان نژادیان
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب و درود خداوند بر جناب حاج مرادی عزیز
بله قطعا که سید ناصر حسینی ویژگی های خاص و منحصر به فرد و نوع ادبیات ایشان و سابقه ی شخص ایشان با کاندیدای جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی متفاوت و بلکه برتر هست.
و پیش بینی می شود که ایشان به قطع یقین پیروز انتخابات هست و می تواند در کنار مجلس انقلابی و ریاست جمهور انقلابی متشا هیر و برکات برای مردم شهرستان باشد.
حفار
Iran, Islamic Republic of
منظور از اهداف انقلابی رو جهت تنویر افکار عموم تشریح بفرمایید.اطراف گناوه لری و ماجراهایش هم جز اهداف انقلابی بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اینقدر مردم را فرض نکنید.
از روزی که ناصر و پاکدل رفتن تهران نقشه کشیده بودید. حالا می گین موروثی نیست. ما شهامت داشتیم به کاندیدمون تو گچساران ثبت نام کنه ولی شما کاندیدمون را برای اینکه رد صلاحیت نشه فرستادیم تهران
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای ید اله مرادی اصولگرایان و انقلابی های واقعی و مردم عدالت خواه آقای علیمراد جعفری را حمایت میکنند.نه امثال شما .بگو منافع شخصی خود را با آقای حسینی بهتر دنبال میکنیم نه اهداف انقلابیمان را.افرادی از آقای جعفری حمایت میکنند که دلسوزان واقعی انقلاب و مردم اند کسانی که طعم تلخ تبعیض و نابرابری را چشیده اندفقط منافع شخصیتان را در نظر میگیرید و کاری به این همه مشکلات مردم ندارید.
ج
Iran, Islamic Republic of
تو چه کاره هستی که بخوای در مورد رای مردم نظر دهی.
مردم خودشون میدونن که به کی رای دهند
گرمسیر ی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب مرادی...ممنون که هستید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جون خوت من تربه وش نیکنی
مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
در گچساران و در طول این چهل سال چه باند حسینی و چه باند تاجگردون با رای و حمایت قشقایی ها روانه مجلس شدند،اگه آزاده و آزاد مردید و اهل دین و نماز و خدا و انسانیت هستید بیایید و برای اولین و آخرین بار به نماینده قشقایی ها دکتر هومان عسکری که فردی کاردان و با سواد و دارای قدرت بالای مدیریت و سخنوری و رایزنی و سابقه آشنایی با مجلس و نماایندگان فراوان میباشد رای دهید و مطمئن باشید با انتخاب ایشان و در نتیجه بکارگیری نخبگان لر زبان در پستهای مدیریتی کلان استان و شهرستان ثمره و نتیجه مثبت آن عاید تمامی ساکنین شهرستانهای باشت و گچساران خواهد شد
مرادی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما که به شیوایی وسادگی روشنگری نمودید
همچنین ذکراین نکته که آقای سیدناصر دردعواهای سیاسی حسینی وتاجگردون ورود نکرد و همین باعث محبوبیت ایشان در طیف هوادارتاجگردون هم خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
جناب مرادی ؛
اولاً مثالی که زدید ، بی ربط است !
یعنی گفته اید سیدقدرت حسینی توسط شورای نگهبان شهید شده ؟؟؟؟ !!!! وحالا برادرش باید جایش را بگیرد ؟؟

ثانیاً بهتره اجازه دهید سیدناصر در همان تهران بماند و فعالیت کند ! چون روز 29 خرداد خواهید گفت سیدناصر فدای سید قدرت شد !!!!
گچ
Iran, Islamic Republic of
همین شما زدین گچساران رو نابود کردید با افکار زیانبارتون
بویر احمدایثارگران
Iran, Islamic Republic of
اقای مرادی اینها را که نوشتیداولا اقای جعفری اولین مبارز بود که با مرحوم ایت ااه بهشتی به عنوان نماینده استان بود سابقه مبارزاتی ایشان ازهمه اینها که میگوید بیشتر بوده جانباز شیمیای جنگ تحمیلی بود نه به عنوان بعضی افراد چند روز به عنوان راننده ماموریت میامدند در پادگان شهید غلامی وبرمیگشتند اقای جعفری ترسو نبود نه مثل بعضی افراد روز میامدند در حزی جمهوری اسلامی شب میرفتندبا کسان دیگر انهای که حالا خودشان همه کاره انقلاب میدانند انها کجا بودند حالا سواستفاده میکنند ومیگویند ما اصولگرا هستیم همه این حرفها وبه اسم اصولگرا سواستفاده میکنند اینها امدند با مرحوم حاج نبی زاده واقای جعفری ومرحوم متقی واقای بهرام تاجگردون و اقایان صابری واقای مسعود اشکو واقای علی زاده وچند نفر دیگر ورابطه داشتند/بابا دست بردارید از این بازیها واختلافها شما که میگفتید تاجگردون برادر خودش اورده حالا شماها روی حرفهای خودتان نه ایستادید شماها کار بدتر کردید مردم میداند به کی رای دهند انشاااه در روز 28 خرداد با ارای بالا اقای جعفری به عنوان نماینده گچساران وباشت انتخاب وبه مجلس شورای اسلامیمیرود انشاااه
Iran, Islamic Republic of
پا شو
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
سلام مواظب باشید خدای ناکرده انتخابات موروثی نشه!!!
البته برا شما شکل دیگری بود....واقعا که مردم رو چی فرض کردید؟
Iran, Islamic Republic of
آرزو دارم که خداوندجواب زورگویان رادرهمین دنیا؛به بدترین شکل بدهد
Iran, Islamic Republic of
والا سید ناصر چشمش مجلس نمیبینه کیه که رای بده بهش
Iran, Islamic Republic of
میدونی قسم جلاله کفاره داره؟؟؟!!!
بعدش صددرصد مطمئن باش سید ناصر چهره ملی ومحبوب نماینده مجلس خواهد شد
جوانان
Iran, Islamic Republic of
چون اقای جعفری حق را میگوید وبدش از دروغ پارتی بازی وغیره شما ها کی/ بابا دست بردارید جعفری برای انقلاب زجر کشیده یا شماها مردم ارامش میخواهند نه داد فریاد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب مرادی کسی که کل سیستم معادلتی این شهرستان بهم ریخته شخص جنابعالی وامسال شما بود اگه من کارای بودم شما محاکمه میکردم باعث بانی خرابکاری این شهر شما بودیدی ادای دلسوزی نکن
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی تا همین چند وقت پیش میگفت تاجگردون حکومت موروثی راه انداخته و نمایندگی را موروثی کرده. حالا چی شده که نمایندگی برای برادر تاجگردون حکومت موروثی و خانوادگی بود ولی برای خانواده سید قدرت و معرفی برادرش سیدناصر اصل عدالت است؟ آدم از این دو گانگی تعجب میکنه. مردم را چی فرض کردین؟
Iran, Islamic Republic of
چون مرگ خوبه اما برا همسایه!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب مرادی شما و اقای حسینی و دوستانتون باعث نابودی و پس رفت گچساران و باشت شدید و حالا توقع دارید مردم عملکرد شما را فراموش کنند
چوب خدا صدا ندارد
مطمئن باشید همانطور که سید قدرت به این روز افتاده
بقیه دوستان شما هم روزی باید جوابگوی عملکرد خود در پیشگاه این مردم محروم و مظلوم باشند
اگر اخرتی باشد که حتما هست شماها باید در اتش جهنم بسوزید
ناصر حسینی هم برادر سید قدرت هست و اینو مردم فراموش نخواهند کرد
منتظر باش تا مردم به اقای حسینی رای بدهند
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مرادی شما از اهداف انقلاب حرف نزنید که از قدیم نتوانستی درست عمل کنی تا حالا .. کوچ کرده ...با کی مرا دی شدی و.............مثل شیخ ...که هم قطار خودت هست
شاه فرهاد
Romania
جناب مرادی اولا در صورتیکه سید ناصر به گچساران بیاید بدون شک به برادرش خواهد پیوست( ردصلاحیت )

در ثانی اختلاف شما با جناب جعفری بخاطر این بود که تسلیم هدایتخواه و یاسوجی ها نشد، شما و جناب حسینی میخواستید دفتر مدیرعامل شرکت نفت را به یاسوج ببرید که وزیر نفت مسخره تون کرد و حتی جناب مهندس فولادی هم که مخالف این امر انتقال به یاسوج بود قربانی کردید و پاکدل را کردید مدیرعامل که این را عملی کنید اما وزیرنفت فورا ردش کرد و به استاندار وقت هم گفت در کار نفت دخالت نکنید چون این امر شدنی نیست

حتی انتخاب شما بعنوان رییس جریان اصولگرایی هم که بدون نظر اعضاء بود و فقط بواسطه امر هدایتخواه بود چون میدانست شما را راحت می خرد
نااشنا
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر کسی نمشناسه کی بهش رای میده خودتون خسته نکنید
Iran, Islamic Republic of
حتما مثل اصحاب کهف خواب بودی حالا بیدار شدی
سید ناصر چهره ملی ومحبوب هستن
واقعا متاسفم!!!!!!!!!
گچساران جوان
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید اهداف شخصیتون رو بیشتر پیش میبرید نه اهداف انقلابیتون رو.
حیف ای انقلاب
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای مرادی شما چه مهارت و تخصصی دارید؟ چه کارکردی برای شهرستان دارید؟ اصلا شما کی هستید که بخواین برا مردم تصمیم بگیرید؟...
Iran, Islamic Republic of
منتظر پرونده سازی باشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای جعفری انسانی به تمام معناست ولی برای نمایندگی مجلس کارایی ندارد مثل اون چند سالی که نماینده مجلس بودش روزه سکوت گرفته بود یادمون نرفته ازموده را آزمودن خطاست
Iran, Islamic Republic of
چهل اندی ساله با این علم ناقص تو یک بار تحلیل و پیشبینی درستی نداشتی،اینقد تو متعصب هستی که حاضر نیستی واقعیت هارو بپذیری تئوریسین سیاسیه😂😂😂
شایسته
Romania
جناب مرادی
کی اسم شمارو گذاشته اصولگرا وقتی از افرادی حمایت میکنید که هیچ اصولی رو رعایت نکردن

آدمی که زندگی شخصی خودشو نمیتونه کنترل کنه چطور میخواد برای مردمش قانونگذاری کنه؟
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بخدا تا آدم باهاتون برخورد نداشته باش نمیتون بفهم چقد ناحقی می کنید و حرفاتون فقط شعار توخالیه ، من به عینه با جسم و روح خودم حق خوری رو دیدم
Iran, Islamic Republic of
حتما تو هم حبیب مظاهری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاکاملااطمینان داشتیدکه ردصلاحیت میشه وبه همین دلیل برادرش روترغیب کردیدکه تهران ثبت نام کندوبعدتغییرمحل دهد وکاش همنطوری که اقای تاج گردون گفتند اقای حسینی ردصلاحیت نمی شدندتامشخص میشدکه ایندفعه چندتارای میاره وشایدهم خودشون برای حفظ ابرو اصرارکردندکه ردصلاخیت شوند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاکاملااطمینان داشتیدکه ردصلاحیت میشه وبه همین دلیل برادرش روترغیب کردیدکه تهران ثبت نام کندوبعدتغییرمحل دهد وکاش همنطوری که اقای تاج گردون گفتند اقای حسینی ردصلاحیت نمی شدندتامشخص میشدکه ایندفعه چندتارای میاره وشایدهم خودشون برای حفظ ابرو اصرارکردندکه ردصلاخیت شوند
امیر
Iran, Islamic Republic of
والا ما تا جایی که خبر داریم و می‌دونیم کار علیمراد تا تونست بر علیه حاج بهرام،حاج غلام و حالا هم بر علیه مهندس ساسان و سید قدرت،
جعفری خودش هم می‌دونه با آمودن سید ناصر حتی رآیش به پنچ هزار تا نمیرسه،
راستی علیمراد و مهندس باهنر چند روز پیش شورای نگهبان دنبال چی بودند،
فکر کنم برادران الان پشیمان هستند که برادری مثل علیمراد دارند،
برو علیمرادجون به فکر نان باش که خربزه آبه
یک جانباز
درود بر سید بزرگوار انشالله با رای بالا قبول خواهید شد
Iran, Islamic Republic of
خاطره زیبایی داره اگر بیانش کند همه بهش رای میده
Romania
یدالامرادی کسی دیگه تره برات خوردنمیکنه،تاجگردون لرزه براندام خودت ودارودستت انداخته
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1