تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۳۴۲۹۲
مصطفی شجاعیان در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

برخی المان‌های یاسوج با فرهنگ ما سازگاری ندارند و زیبایی پارک‌ها را هم از بین برده / شهرداری الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کنیم / بهره بردن از بخش خصوصی برای شهری آباد / خدمات شهری باید در همه‌جای شهر به یکسان در اختیار شهروندان قرار بگیرد /انتقاد حق قانونی مردم است

۳۲
۰
برخی المان‌های یاسوج با فرهنگ ما سازگاری ندارند و زیبایی پارک‌ها را هم از بین برده /  شهرداری الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کنیم / بهره بردن از بخش خصوصی برای شهری آباد / خدمات شهری باید در همه‌جای شهر به یکسان در اختیار شهروندان قرار بگیرد /انتقاد حق قانونی مردم است
کبنا ؛«تحققِ شهرداریِ الکترونیکی از برنامه‌های او است.» وی می‌گوید: «ما دنبال این نیستیم که مردم در شهرداری تجمع ایجاد کنند. مردم حق دارند در خانه بنشینند و پایان کار و پروانه ساخت و ... را در خانه بگیرد. اصلاً نیازی به حضور در شهرداری نداشته باشند. چرا باید هنوز به صورت سنتی کار کنیم؟ هم شهرداری و هم مردم باید با همکاری هم در تحقق این شهرداری الکترونیکی با یکدیگر تلاش و همکاری کنند.»
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی شجاعیان از چهره‌های شناخته شده عرصه سیاسی و فرهنگی شهرستان بویراحمد است. او سال‌ها در کسوت معلمی و به عنوان یکی از مدیران آموزش و پرورش خدمت کرده، وی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است، با او پیرامون مسائل مختلف شهر گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
   
کبنا نیوز: به نظر شما مهم‌ترین مسائلِ شهری که در شهر یاسوج وجود دارند، کدام‌ها هستند؟
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. ابتدا از سایت کبنا نیوز که این مصاحبه را برگزار کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. مسائلِ مهمی در شهر یاسوج وجود دارد که من به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. از مسائل فرهنگی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و سیاسی. مثلاً بحث عدالت اجتماعی از مشکلاتی است که نیازمند بحث و بررسی است. خدمات شهری باید در همه‌جای شهر به یکسان در اختیار شهروندان قرار بگیرد. البته من بنا ندارم که در این‌جا به مشکلاتِ موجود اشاره کنم، اگر ورود پیدا کردم، اگر مردم به ما اعتماد کردند و ما را به‌عنوانِ خادمِ خود انتخاب کردند، سعی خواهیم کرد مشکلاتِ موجود در سطحِ شهر را با کمکِ کارشناسانِ مختلف، مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم. ما در شورا سعی خواهیم کرد از نظرات و دیدگاه‌های افراد و کارشناسانِ مختلف استفاده کنیم. از خودِ واژه‌ی شورا، این معنا برمی‌آید که تصمیمات باید به‌صورت جمعی اتخاذ شوند. باید با وجود تفاوت‌هایی که اعضای شورا با هم دارند، بتوانیم در کنار هم، دست به تصمیم‌گیریِ جمعی زده و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طرح‌ریزی کنیم. شاید نشود برنامه‌ها را به‌طور کامل اجرا کرد. امّا برنامه داشتن، حتّی اگر برنامه ضعیف باشد بهتر از نداشتنِ آن است. کمااین‌که ما تلاشمان بر این است که برنامه‌های قوی‌ای برای شورا داشته باشیم. طوری که در آینده مردم درباره‌ی این شورا نظر دهند که آیا این شورا خوب عمل کرده است یا خیر. یعنی این مردم باشند که زبانِ شورا باشند.
   
 کبنا نیوز: به هر حال قبل از برنامه‌ریزی برای حل مشکلاتِ شهر، باید نخست شمایی کلی از مسائلِ شهری مدنظرِ شورا باشد، سپس برای حلِ و رفعِ آن‌ها دست به برنامه‌ریزی زد.
بنده ادعا نمی‌کنم که همه‌ی مشکلاتِ شهرِ یاسوج را می‌شناسم، اما تقریباً بخشِ عظیمی از مشکلات شهر را می‌دانم و با آنها سر و کار دارم. بنده تقریباً 35 سال کارِ مدیریتی کرده‌ام. که همین کارها تجربیات بسیاری در بخش‌های مختلفِ مدیریتی، برنامه‌ریزی، سامان‌دهی و نظارت در اختیار بنده قرار داده که ان شاء الله بتوانیم در شورای شهر نیز قدم‌های خوبی برداریم. امّا نکته‌ی مهم این است که شورای شهر باید به دنبال یک شهردار باشد که توان‌مند و با انرژیِ بالا باشد و برخوردار از تجربیاتِ ملموس باشد. یعنی برای مردم روشن باشد که این شهردار از چه تجربه‌ها و توانایی‌هایی برخوردار است. نکته‌ی مهمِ بعدی این است که در شورا نباید دنبال باج‌دهی و باج‌گیری باشیم. یعنی شورای شهر نباید دنبال سهم خواهی باشد. چرا که در این‌صورت شهردار دیگر نمی‌تواند کار کند. شورای شهر باید برنامه‌اش را به شهردار ارائه دهد و از شهردار مطالبه کند که آن برنامه را اجرا نماید. این‌که با چه ابزاری و چگونه، این دیگر از وظایفِ شهردار است. شهردار باید در چارچوب قانون اختیار تام داشته باشد و ما در آن چارچوب از شهردار کار بخواهیم. به نظر من مشارکت مردم خیلی مهم است. به نظر من، ما بحثِ مشارکتِ شهروندان در عمران و آبادیِ شهر یاسوج را فراموش کرده‌ایم. ما از سمن‌ها فاصله گرفته‌ایم. ما باید بحثِ محله‌محوری را احیا کنیم. طوری که از نقطه نظراتِ مردم در بحث‌های مختلفِ شهری استفاده کنیم.
 
کبنا نیوز: همان‌طور که اشاره کردید جلب مشارکتِ شهروندان در امور شهری از کارهای بسیار مهمی است که نیازمند پی‌گیری است. شما چه تدابیری برای این مسأله اندیشیده‌اید؟
تجربه‌ی ما نشان داده که اگر از مردم نظرخواهی شود، مردم حاضر هستند که در امور شهری مشارکت کنند. مثلاً در محله‌ای که خودِ من زندگی می‌کنم، چنین اتفاثی افتاد و با کمک مردم آن‌جا را تبدیل به یکی از محله‌های زیبای یاسوج کردیم. نکته‌ی بعدی این است که منظور از مشارکت، صرفاً مشارکت مردمی نیست. بحثِ رسانه‌ها هم هست. رسانه‌ها می‌توانستند مشکلات شهری را به گوش مسئولین برسانند. رسانه‌ها می‌توانستند و البته می‌توانند مشکلات و مسائلِ شهر را شناسایی کنند و از مسئولین مطالبه‌گری کنند. این هم نوعی از مشارکت در امور شهری است. ولی ما متأسفانه به این مورد توجّه نکردیم. سؤال مهم این است که تا چه حد توانسته‌ایم صدا و سیما را زبانِ گویای مردم بکنیم. چه بسا بسیاری از ما مسئولین نیز به دنبال این بوده‌ایم تا ارتباطی با رسانه‌ها نداشته باشیم تا این‌که کمتر درباره‌ی مشکلاتِ ما با مردم حرف بزنند. در حالی که اگر این‌ها ورود پیدا می‌کردند و عیب‌های ما را می‌دیدند و به ما گوش‌زد می‌کردند چه بسا ما خودمان را زودتر اصلاح می‌کردیم. بنابراین ساز و کارها مشخص است و می‌توان در این فضا کار انجام داد. ما نتوانسته‌ایم سمن‌ها را مشارکت دهیم. سمن‌ها عاشق کار هستند. آن‌ها می‌توانند در این فضا کمک بسیاری به حل مسائل شهری کنند. البته تا حالا نتوانسته‌ایم از کمک‌های آن‌ها بهره ببریم. اگر هم بوده کافی نیست. بنابراین باید بتوانیم از این به بعد بیشترین استفاده را از آن‌ها ببریم.
 کبنا نیوز: در ارتباط با میزان رضایت مردم از شوراهای شهرِ گذشته، آیا نظرسنجی یا گزارشی صورت گرفته است که میزان رضایت و یا نارضایتیِ مردم چقدر است و اگر نارضایتی دارند مربوط به چه بخش‌هایی است؟
در این خصوص بهتر است که قضاوت را به خودِ مردم بسپاریم. من قضاوت نکنم فکر کنم بهتر است. بالاخره من اعتقادم این است که شورای شهر اقداماتی را انجام داده است. بی‌انصافی هم هست اگر بگوییم شورای شهر کاری انجام نداده است. امّا درباره‌ی نارضایتیِ مردم، این خودِ مردم هستند باید تشخیص دهند که چکار باید بکنند. من اعتقادم بر این است که مردم ماحصلِ خودشان را درو می‌کنند. اگر شورای شهر خوبی بر سر کار است، ماحصلِ انتخاب مردم است. بنابراین قضاوت هم با خودِ مردم است. امیدوارم اگر مردم از شورای شهر رضایت دارند، باز هم آن‌ها را انتخاب کنند. اما اگر رضایت ندارند به دنبال نیروهای جدید باشند.
  
بالاخره رضایت و نارضایتی از شورای شهر دستِ مردم است و مردم خود باید قضاوت کنند. من به عنوانِ یک شهروند انتقاداتی دارم و حق قانونیِ من هم هست که انتقاداتی داشته باشم. من حتّی اعتقاد دارم که بچه‌های خردسال هم حق دارند که سؤال کنند که مثلاً برای محلِ بازیِ من چکار کرده‌اید. این‌ها همه جای بحث دارند ولی انشاالله باید تلاش کنیم تا هر شهروندی بتواند از حق قانونیِ خود، حداکثر استفاده را ببرد.
 
کبنا نیوز: آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهند که آسیب‌های اجتماعی در شهر یاسوج نسبت به گذشته افزایش داشته‌اند. مثلاً در مورد اعتیاد، آمارها نشان از افزایشِ آن دارند. آیا شورای شهر می‌تواند در چنین مسائل و آسیب‌هایی ورود کند؟
دیدگاه من این است که همه‌ی دستگاه‌های خدماتی و آموزشی باید وصل باشند به شورای شهر. ارتباط و تعاملِ شهرداری با دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم، خیلی مهم است. حتی یکی از حقوق شهروندی همین موارد است که ما متأسفانه به آن توجه نکرده‌ایم. یکی از حق‌های شهروندان همین است که از مسئولین سؤال کنند که چرا شهر ما نباید عاری از مواد مخدر باشد؟ ما در خصوص بحث فرهنگ‌سازی می‌توانیم به متولیانِ امر کمک کنیم و این حق قانونی شورای شهر است. اعتقاد من این است که ما در فضای آسیب‌های اجتماعی هم باید ورود کنیم.
  
 کبنا نیوز: اِلِمان‌های شهری معمولاً باید متناسب با سابقه‌ی تاریخی و هویّت تاریخی و فرهنگیِ هر شهر باشد. به نظر شما این مسأله تا چه حد در شهر یاسوج مورد توجّه بوده است؟
در این فضا خیلی حرف برای گفتن داریم. آداب و رسومِ ما که نوعی آداب و رسومِ عشیره‌ای بوده، فراموش شده است. نسل جوانِ ما خیلی از این آداب و رسوم را فراموش کرده است. بنابراین معلوم است که ما در این فضا نتوانسته‌ایم خوب کار کنیم. مثلاً در دیگر شهرها، نماد و سمبلِ مخصوص به خودشان را دارند. ما در شهر یاسوج، نمادهای خوبِ بسیاری داشته‌ایم. در این موارد ما می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم. مثلاً زنان در این شهر دوشادوشِ مردان و در کنار آن‌ها بوده‌اند. امّا ما چنین چیزی را در اِلِمان‌های شهریِ یاسوج نمی‌بینیم. البته اخیراً تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. در بحثی مثل ورودیِ شهر یاسوج، ورودی‌ها زیبنده‌ی این شهر نیستند. در ورودی‌های شهرهای دیگر ما زیبایی‌های خاصی می‌توانیم ببینیم. امّا تنها زیبایی که در ورودی‌های شهر ما هست، تمثال شهدا است و ایثارگری‌های شهدا را به ما معرفی می‌کنند. این کار زیبنده‌ای است و جای تقدیر و تشکر هم دارد، ولی واقعاً زیباییِ خاصِ دیگری را من به عنوان مرکز استان در این‌جا نمی‌بینم. باید تلاش کنیم المان‌های شهری متناسب با آداب و رسومِ اجتماعی و فرهنگ و هویّتِ ما باشند. تلاش ما بر این است که المان‌های موجودِ مطلوب را تقویت کنیم. بخشی از المان‌های موجود هم با فرهنگِ ما سازگاری ندارند. بعضی از آن‌ها حتّی زیباییِ پارک‌ها را هم از بین برده‌اند. به هر حال نیاز هست که توجّه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.
 کبنا نیوز: لطفاً به برنامه‌هایی که برای شورای شهر در نظر گرفته‌اید هم اشاره کنید.
برنامه‌ها زیاد هستند. نمی‌شود به همه‌ی آن‌ها اشاره کرد. بنابراین در این‌جا به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم. اولین کاری که مدنظر من هست، بحثِ درآمدِ پایدارِ شهرداری هست. اگر شخصی در دستگاهی کار کند و چند ماه حقوق نگیرد چطور می‌تواند امرار معاش کند. اگر شهرداری نتواند حقوق کارکنانِ خود را پرداخت کند، این درد را باید به کی گفت؟ پیش آمدن چنین مسائلی به این خاطر است که شهرداری درآمدِ پایداری ندارد. اگر درآمدِ پایداری داشت، شاید مشکلاتش به حداقل می‌رسید. شهر یاسوج شهر نوپایی است. به قولِ بزرگی، در ایران پول به اندازه‌ی ریگ‌های بیابان هست، امّا چون مدیریت نیست، نتوانسته‌ایم از آن به درستی استفاده کنیم.
برنامه‌ی دیگری که مدنظرِ من هست تحققِ شهرداریِ الکترونیکی است. ما دنبال این نیستیم که مردم در شهرداری تجمع ایجاد کنند. مردم حق دارند در خانه بنشینند و پایان کار و پروانه ساخت و ... را در خانه بگیرد. اصلاً نیازی به حضور در شهرداری نداشته باشند. چرا باید هنوز به صورت سنتی کار کنیم؟ هم شهرداری و هم مردم باید با همکاری هم در تحقق این شهرداری الکتریکی با یکدیگر تلاش و همکاری کنند.
مسأله‌ی بعدی این است که ما در خصوص جذبِ سرمایه‌گذار در بخشِ عمران و آبادی و مسائلِ شهرداری، توجّهی نکرده‌ایم یا حداقلِ توجّه را داشته‌ایم. من اعتقادم بر این هست که برای جذب سرمایه‌گذار باید مشوق‌هایی فراهم کنیم. از قبیل ارائه‌ی تسهیلاتی همچون زمین، وام و ... . در هر صورت باید بتوانیم سرمایه‌گذارانی را در خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد تشویق و ترغیب کنیم که در برخی از پروژه‌ها به ما کمک کنند.
بحث چابک‌سازیِ شهرداری از مسائل و برنامه‌های دیگری است که برای من بسیار مهم است. هم در خصوص خرید ماشین‌آلات و ابزار و ادوات و هم در مورد استفاده‌ی تخصصی از پرسنلِ متخصصی که باید در شهرداری باشند. چون بخش مهمی از شهرداری تخصصی است و ما باید از مهندسینِ با فکرِ جوان و پُرکار و پرانرژی استفاده کنیم. امّا نکته‌ی مهم‌تر توجّه به شایسته‌سالاری است. خیلی مهم است که ما در این فضا به نیروی انسانیِ‌مان توجّه کنیم. حتّی کادرسازیِ شهرداری برای من بسیار مهم است. ما باید طوری کادرسازی کنیم که حداقل سی تا چهل نفر شایسته برای شهردار شدن داشته باشیم. حتّی من معتقدم باید بتوانیم به شهرهای دیگر شهردار صادر کنیم. یعنی ما باید آن‌قدر به شایسته‌سالاری توجّه داشته باشیم که بتوانیم افرادی تربیت کنیم که بتوانند در آینده شهردار و یا معاون شهردارِ خوبی باشند.
نکته‌ی بعدی که مدنظر من هست، استفاده از ظرفیتِ گردشگری است. من فقط به یک نمونه از این ظرفیت در شهر یاسوج اشاره می‌کنم که می‌تواند به عنوان یک نمونه مورد توجّه قرار گیرد. در کنارِ همین رودخانه‌ی ساحلی که ما داریم، چقدر می‌توانستیم برای جوانانِ شهر استغال ایجاد کنیم؟ استفاده از ظرفیت گردشگری می‌تواند کمک بسیاری به اقتصادِ شهر ما کند. اعتقادم بر این است که در بحث گردشگری ما می‌توانیم گام‌های بلند و موفقی برداریم.
از دیگر نکاتِ مهم که در برنامه‌ام به آن توجّه دارم، توسعه‌ی شهر یاسوج از نظر خیابان است. اگر خدایی نکرده در شهر یاسوج زلزله‌ای رخ دهد و ما بخواهیم در این شهر امدادرسانی و کمک کنیم، مشکلاتِ بسیاری به وجود می‌آید. ترافیک عظیمی ایجاد می‌شود. بنابراین یکی از مسائل مهم توجّه به توسعه‌ی خیابان‌های شهر یاسوج است.
از مسائلِ دیگر توسعه‌ی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و طرح‌های فرهنگی، آموزشی و فرهنگ‌سازی در مسائلِ شهری و شهروندی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
از دیگر نکاتِ مدنظرِ ما، احداثِ پارک‌های محله‌ای است.
یکی دیگر از مباحثِ مهم، بحث ساماندهیِ آسیب‌دیدگانِ اجتماعی است.
ایمن‌سازیِ جمعه‌بازار هم از دیگر برنامه‌های بنده است. اگر خدایی نکرده، اتفاقی بیفتد و جرقه‌ای بزند، چندین خانوار هم از لحاظِ جانی و هم مالی آسیبِ شدید می‌بینند. بیش از هزار دختر و پسر یتیم می‌شوند. زن‌های زیادی بی‌سرپرست می‌شوند. چنین اتفاق ناگواری هر لحظه ممکن است رخ دهد. بنابراین بحثِ ایمن‌سازیِ جمعه‌بازار بسیار مهم است.
  
راه‌اندازیِ سامانه‌ی املاکِ شهرداری و سند کردنِ این املاک هم از دیگر نکاتِ مدنظرِ ما در شورای شهر است.
یک نکته‌ی دیگر که در برنامه‌ام خواهم داشت، این است که شهرداریِ یاسوج، زمین وسیعی در خیابانِ تختی دارد که مربوط به ابزارآلاتِ شهرداری است. از این زمین می‌توان استفاده‌های دیگر و مفیدتری کرد. طوری که با مشارکت بخش خصوصی، همه‌ی مطب‌ها و دکترها در آن نقطه از شهر متمرکز شوند. الأن همه‌ی دکترها در سطحِ شهر پراکنده هستند. یکی از خدمات‌رسانی‌های شهرداری همین است که در چنین مسائلی ورود کند و به مردم خدمات برساند. باید ساختمان‌های مناسبی در این منطقه ساخته شوند تا مردم در این منطقه به راحتی به همه‌ی دکترها دسترسی داشته باشند.
این بخشی از برنامه‌های بنده بود. اگر در آینده فرصتی بود، دیگر برنامه‌هایم را هم به سمع و نظرِ مخاطبان و شهروندان خواهم رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش را ویران کردی دوباره اومدی سراغ شهرداری
Iran, Islamic Republic of
منبر که ننشستی
اگه به سخنرانی جامعه درست میشد که الان وضع این نبود....
همین مونده امثال تو بشن شورا...
شورای شهر فساد خیز تیرین نهاد شده
محسن
Iran, Islamic Republic of
جناب شجاعیان به نظر شما کاندید شورای شهر بودنتون مشکلی با مسئول ستاد اقای رئیسی نداره؟ چرا این همه عجله در انتخاب رئیس ستاد اونم به فاصله کمتر از ۲۰ ساعت از ثبت نام اقای رئیسی! لطفا تفکر
Iran, Islamic Republic of
چیه میترسی امثال شماها به جایی وصل نشید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ازکی معلم پرورشی سراز المان شهری در میاره یاخدا.
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
اقای شجاعیان مقبولیت رییس ستاد اقای رییسی را در استان ندارد
Iran, Islamic Republic of
پس کی داره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با آبروی یه مومن اینجوری بازی نکن بدبخت
قیامت
Iran, Islamic Republic of
دیروز اومدی ستاد افتتاح کردی ومسئول ستاد شدی،امروز اومدی تبلیغ خودت برا شورای شهر؟؟؟واقعا که حاج آقا،اگه یه بنده خدایی دیگه بود که دستش به امثال شما وصل نبود اون موقع چه بلایی سرش می آوردن ومی آوردید
محسن
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت ها رو نمیذارید؟ از چی میترسید؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه خوش خیال است این شعارهای پر طمطراق برای بهتر خالی کردن جیب مردم است با چراغ آید گزیده تر برد کالا مردم شبانه روز چهار چشمی مواظب هستند خبر نمی شوند تا یک مرتبه مدیری میلیاردها خورده حاج آقا گفته خون بنشینید..لطفا تشریف نیارید حضور شما مانع کسب ماست
سواد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت بویر احمد که براش تصمیم میگیرند/یک هل در انتخابات عامل ترقی ایشان شد نه شایستگی. آخ و بخت عسکر
عععععع
Iran, Islamic Republic of
یعنی شهر یاسوج تورو کم داشت
جوان لوداب
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج شجاعیان فردی مردم دار کاردان مدیر ومدبر می باشند والحق که شایسته بهترین ها می باشد..آرزوی موفقیت
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض خسته نباشید خدمت کلیه کامنت گذاران،مگر هر کسیکه در لباس مقدس روحانیت هست نمی‌تواند در زمینه زیبا سازی و شهر سازی شرکت کند بهترین زیبا سازی مربوط به دوره های اسلامی است همین حاج آقا شجاعیان در زمان تصدی شون در معاونت فرهنگی چه ها که نکردند از احداث مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش در آبشار یاسوج که جای بسیار جالبیست تا مجتمع فرهنگی و تفریحی آموزش و پرورش در شهر توریستی سی سخت و زیبا سازی مدارس شهر ،اینها نمونه هایی از کار این بزرگوار با حداقل بودجه و اعتبار تخصیصی بود بنابراین زود پیش داوری و قضاوت نکنیم برید ببینید و بعد قضاوت کنید شک مکنید اگر کل شورای شهر افرادی با تفکر و دلسوزی ایشان انتخاب شوند یاسوج تغییر بسیار محسوسی خواهد کرد بنابراین به نظر من انتخاب اصلحی است شک مکنید.
ععععع
Iran, Islamic Republic of
شجاعیان میخواد تو شورای شهر چیکار کنه؟چه تخصصی داره.بذار ببینیم چند ده رای میاره
Iran, Islamic Republic of
همی اولش داری انحصار درست میکنی، وای بر شهر ما
سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
که جم کن بساطتته تو اصلا دونی المان شهری چنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
این جمع کن یساطت را خیلی در نظر ما آشناست
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب شجاعیان دست ازسیاست بکش بخدا محبوبیت چندانی نداری، چون عملکردخوبی نداشتنداصولگرایان، من تورابه شخصه دارم.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
سلام
اوج نامردی است که برنامه های دیگران را به اسم خودتان منتشر می کنید.
منتظر روشنگری باشید
Iran, Islamic Republic of
خدا نابود کنه شهرینه ..
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان می ساخت دانشی چکاره بود محمود موسوی چکاره بود انصافا همه آن خدمات را در آموزش وپرورش را باید به اسم محمود احمدی نژاد و محمود موسوی ثبت کرد این بنده خدا خودش یک مصرف کننده صرف بود چشم در دستان موسوی بود میتونست اردوگاه یا باشگاه بسازد محمود موسوی به پشتوانه حاج قاسمی حاج قاسم حسینی همشهری و هم ولایتی های خودش این کارهای بزرگ را انجام داد برای وزارت هم ولی به اندازه ۵۰ سال آموزش وپرپرش وسیله آورد
محمد
Iran, Islamic Republic of
نفوذ شخصیت هایی مانند حاج آقا شجاعیان که مدیر و مدبر باهوشی هستند نیازمند شورای شهر ویران یاسوج است. تخصص در شورا مدیرت قوی و کارآمد هست.
Mmmm
Iran, Islamic Republic of
با آروزي موفقيت براي شما🌸🌸🌸
Bb
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حاج اقا توانايييشون بيشتر از شوراي شهر هست.....و بايد براي مجلس كانديد ميشدند....
جیگر
Iran, Islamic Republic of
.اینجوری درباره یه شخصیت سالم صحبت میکنید
الحق که شما باید امثال مثل خودتون بالا سرتون باشه تا به نون شب محتاج باشید

گه تو آدمایی که شما انتخاب میکنید
سهيل
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم موفق باشيد.....شخصيت سياسي مثل جنابعالي برازندع بهترين هاست...من شر حاسد اذا حسد
رحيم
Iran, Islamic Republic of
بنده به شخصه شاهد جان فشاني هاي جنابعلي در حيطه اموزش و پرورش بودم...اميد است مردم با انتخاب اصلح باعث پيشرفت شهر شوند....
آمریکا
Iran, Islamic Republic of
تمام این نظرات توسط یک نفر فرستاده شده...خدا لعنت کنه کسیو که با آبروی یه شخصیت بزرگ و مومن اینجوری ...
متین
Iran, Islamic Republic of
باسلام..همیشه تاریخ نشان داده، افرادی که توان مدیریت بالایی دارند ودلسوز کشور وشهرخود هستند مورد اهانت های زیادی قرار میگیره وآقای شجاعیان ازآن دسته افرادی هستند که مدیریت و عملکردش دراستان برازنده عام وخاص است وماآرزوی پیروزی وسلامتی برای ایشان ازخداوند منان خواستاریم
دنیا
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاجی بزرگ
بخدا مثل تو دلسوز و مخلص ندیدم
الحق که مخلص و انقلابی هستی
این افرادی هم که نظرات منفی و اهانت کننده گذاشتن صد در صد از افراد ..
تاسف برای همه شما که به خاطر سیاست ...
درود بر حاجی عزیز
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1