تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۲۶۲۷۲
کبری اخلاقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

اجرای 100 برنامه هفته ملی کودک در کهگیلویه و بویراحمد / استان مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان ندارد / راه اندازی مرکز فرهنگی سیار در دیشموک / والدین به ظرفیت‌های کانون بی‌توجه نباشند

۵
۱
اجرای 100 برنامه هفته ملی کودک در کهگیلویه و بویراحمد / استان مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان ندارد / راه اندازی مرکز فرهنگی سیار در دیشموک / والدین به ظرفیت‌های کانون بی‌توجه نباشند
کبنا ؛مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و فرصت ارزشمندی است که خانواده‌ها می‌توانند از فوق برنامه‌های این مراکز برای پرورش استعداد کودکان و نوجوانان خود بهره ببرند. برگزاری کلاس‌های زبان، رباتیک، عکاسی، خوشنویسی، قصه گویی، ارائه فیلم‌های مناسب کودکان و نوجوانان و... از جمله برنامه‌های است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.
کبری اخلاقی دکترای روانشناسی تربیتی و مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برعهده دارد. او در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا دست و پای مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نبست، بلکه هر چه محدودیت‌ها بیشتر می‌شد، ما سعی می‌کردیم که ارتباطمان را با جامعه هدف، خانواده‌ها و والدین برقرار کنیم و زنده نگه داریم.
وی افزود: تمام دغدغه همکاران من در کانون پرورش فکری این است که فرزندان کهگیلویه و بویراحمد به رشد و تعالی برسند و با سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب آشنا شوند. و در همین راستا از هیچ کوشی دریغ نورزیدیم و با چندین دستگاه فرهنگی و اجتماعی استان تفاهم نامه منعقد کردیم و تلاشمان این بوده که تعامل سازنده‌ای با همه مسئولان برای آینده روشن فرزندان این دیار به سهم خودمان رقم بزنیم. البته مشارکت مردم، اعتماد و همکاری خانواده برای این کانون بسیار حائز اهمیت است.
اخلاقی می‌گوید: با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر، علوم پزشکی، سازمان زندان‌ها، اداره کل کتابخانه‌ها، صدا و سیما، استانداری کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه انعقاد شود. برای دوری کودکان و نوجوانان از آسیب‌ها اجتماعی و آشنایی آنها با کتاب و فرهنگ کتابخوانی این تفاهم نامه منعقد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شیوع ویروس کرونا حضور کودکان و نوجوانان را در مراکز کانون سخت کرد و استقبال کم شد، اما سعی کردیم با توسعه و گسترش فعالیت‌هایمان در فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های اینترنتی همچنان ارتباطمان با نوجوانان و کودکان برقرار باشد، تا آنها بتوانند از آموزش‌های کانون بهره ببرند.
وی افزود: در هفته ملی کودک امسال که از 12 لغایت 17 مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» 100 فعالیت به دلیل شیوع کرونا از طریق فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنیم. برگزاری جشنواره آب به منظور حفاظت از منابع آب با همکاری آب منطقه‌ای، جشنواره قصه گویی با موضوع اربعین، مدافع سلامت و دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین جشنواره مشاغل با همکاری صندوق کارآفرینی از جمله این برنامه‌ها است.
وی در تشریح جشنواره آب، بیان کرد: جشنواره استانی عکس «تصویر آب در دامن زمین» اواسط آبان ماه 99 به صورت مجازی و در رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این استان برگزار می‌شود. 
اخلاقی نیا عنوان کرد: هر کدام از متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند پنج عکس در بخش عکاسی با گوشی تلفن همراه یا دوربین  ارسال کنند. 
وی افزود: آثار ارسالی به این جشنواره برای داشتن کیفیت بهتر باید به صورت فایل باشند و برای هر عکس نیز یک عنوان انتخاب  شود. 
اخلاقی نیا گفت: متقاضیان شرکت در این جشنواره باید آثار و مشخصات خود شامل نام، نام خانوادگی، سن و شماره تماس را تا ۳۰ مهرماه  امسال به شماره واتس آپ ۰۹۱۰۵۶۳۲۱۱۰ ارسال کنند. 
وی اظهار داشت: جوایز برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره در رده سنی کودکان بخش عکاسی با گوشی تلفن همراه شامل لوح تقدیر و  هدیه نقدی ۲ میلیون ریالی و در بخش عکاسی با دوربین نیز شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی است. 
اخلاقی نیا افزود: جوایز برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره در رده سنی نوجوانان بخش عکاسی با گوشی تلفن همراه شامل لوح تقدیر و  هدیه نقدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی و در بخش عکاسی با دوربین نیز شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی سه میلیون ریالی خواهد بود. 
وی بیان کرد: جوایز برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره در رده سنی بزرگسالان بخش عکاسی با گوشی تلفن همراه شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی سه میلیون ریالی و در بخش عکاسی با دوربین نیز شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی چهار میلیون ریالی است. 
 وی گفت: افتتاح دو مرکز سیار پاتاوه و سپیدار و توزیع 4 هزار جلد کتاب با 130 عنوان بین کتابخانه‌های این مراکز از دیگر کارهای هفته ملی کودک می‌باشد.
اخلاقی افزود: کانون زبان گچساران نیز افتتاح شد که در این مرکز علاقمندان می‌توانند، آموزش‌های لازم را فرابگیرند.
وی در ادامه نیروی انسانی متعهد و متخصص را موتور متحرکه پیشرفت جامعه می‌داند و می‌گوید: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۰ مورد ثابت، ۷ مورد سیار، ۲ مورد پستی هستند. دست خیرین و مردم را برای مشارکت در ساخت مراکز فرهنگی و تجهیز آنان به گرمی می‌فشاریم. یقیناً پی ریزی تربیت کودکان و نوجوانان اگر در محیط‌های مناسبت و کارشناسی شده انجام بگیرد، آینده بهتری برای سرزمینمان می‌توان تصور کرد. با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این وظیفه احساس می‌شود که باید جوانان و نیروی انسانی ماهر، دانا و فهیم برای حضور در جامعه تربیت شود که وظایف نهادهای همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش سنگین‌تر خواهد شد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی انجمن‌های داستان، عکاسی، قصه گویی، هنرهای نمایشی و ادبی خبر داد و گفت: انجمن شعر راه اندازی نشد به این دلیل که حداقل باید 10 شاعر نوجوان فعال باشد. و برگزاری کلاس قصه گویی به شکل مجازی یک اتاق مهم در کانون است.
 وی گفت: در ایام کرونایی 200 هزار زبان آموز در کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کردند که از طریق فضای مجازی آموزش‌ها را دریافت می‌کردند. با توجه به شرایط امروز جامعه، سیاست مرکز تقویت بسترهای اینترنتی برای آموزش است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 11 کلاس مجازی در حال برگزاری داریم، اظهار داشت داشت: ثبت نام کلاس‌های پاییز ۹۹ کانون زبان ایران در استان به صورت حضوری ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه بوده و آدرس سایت آن Reg.ili.ir است.
وی تاکید کرد: همچنین شعبه آنلاین کلاس‌های مجازی غیر انگلیسی (دیگر زبان‌ها) توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شده و کودکان و نوجوانان علاقه مند می‌توانند از این کلاس‌ها به راحتی و هزینه‌های کم بهره ببرند.
اخلاقی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان ندارد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000406/n00406746-b.jpg
وی افزود: وجود این مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان یک ضرورت بوده اما هم اینک مراکز این کانون خلأهای نبود آن را به شیوه‌های مختلف جبران می‌کنند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال نیز تکمیل پروژه مرکز ثابت مرکز فرهنگی مادوان در دستور کار بوده و اعتباری حدود ۳ میلیارد ریال به آن تزریق شده است. بیش از 40 مکاتبه برای راه اندازی این مرکز داشتیم، مسئولان استانی از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی از این مرکز بازدید به عمل آوردند.
 اخلاقی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان ساکن مناطق حاشیه نشین و مناطق کم‌تر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد در اولویت برخورداری از برنامه‌های این کانون در استان هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها بستر برای دسترسی آن‌ها فضای مجازی است.
 وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را نسبت به اماکن خصوصی برای تعلیم و تربیت غیر مستقیم کودکان داراست و در این ایام کرونایی در فضای مجازی کارهای مهمی از جمله فروشگاه اینترنتی محصولات کانون راه اندازی شده است.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از روز ۱۲ مهر ۱۳۹۹ و هم‌زمان با هفته ملی کودک به‌صورت رسمی راه‌اندازی شده است.
 اخلاقی بیان کرد: در این سایت به نشانی Shop.kpf.ir در حال حاضر بیش از ۲ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌صورت اینترنتی عرضه شده است و 25 درصد تخفیف دارد.
وی در ادامه به اقدامات این اداره کل در مناطق دور افتاده و حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: در دیشموک یک مرکز سیار راه اندازی خواهیم کرد.
وی گفت: مرکز فرهنگی و هنری شهرستان لنده را با 60 میلیون تومان تجهیز کردیم. در پارک کودک شهر یاسوج نیز 40 میلیون تومان هزینه و به زودی مرکز فرهنگی و هنری مارگون نیز فعالتر خواهد شد.
اخلاقی گفت: در شهرستان بهمئی یک برنامه خوب با عنوان حال خوش زندگی را در حال اجرا داریم که در این برنامه مهارت‌های هفت گانه به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود، نوجوانان روابط مستمر، نوجوان هوشمند هیجانی، نوجوان خودباور و جرأت مند و نوجوان معنوی از جمله این مهارت‌ها خواهد بود. 3 کارگاه آموزشی در شهرستان بهمئی برپا شده است.
ادامه دارد...
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426272-1.jpg
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426272-2.jpg
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426272-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
امان ...بد نمال مطرح شدن هستن .اینا ک عملکرد نیستن ...
کانونی
Iran, Islamic Republic of
همش
سیار پاتاوه و مارگون که در زمان پیروزه و گرجی زاده راه اندازی شد.
Iran, Islamic Republic of
مرکز مارگون ۲ساله که تعطیل هست
نیروش رو از ترس دفتر زارعی برد سپیدار
Iran, Islamic Republic of
لنده ۶۰میلیون؟؟؟
پول یاسوج رو خرج لنده کرده که زادگاهش هست
استانداری
Iran, Islamic Republic of
خدایا د بس
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1