تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۹۱۸۸۰
با حضور در سالن پلاتوی حسین پناهی؛

درخشان: «پلاپلا‌های مادری که شاعر بود» نمایشی فاخر و ارزشمند است

۰
کبنا ؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال از آثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالن‌های تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر کرد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، نمایش پلا پلا‌های مادری که شاید شاعر بود به نویسندگی و کارگردانی سیدصالح زینی‌پور کاری از گروه تئاتر هلیا وابسته به انجمن هنر‌های نمایشی اجرا و مورد استقبال چشمگیر علاقمندان به هنر نمایش واقع گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد با حضور در اجرای شب چهارم این نمایش گفت: در راستای اهداف جشنواره شهید آوینی و تولید آثار فاخر تئاتر، شاهد اجرای زیبای هنرمندان نمایش در گوشه گوشه این استان بودیم و مردم نیز نظاره‌گر بودند.
‌امین درخشان خاطر نشان کرد: استقبال از اثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالن‌های تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر کرد.
وی با اشاره به حضور پر شور و جمعیت متراکم در سالن پلاتوی حسین پناهی و استقبال از این نمایش اظهار داشت: این نمایش داستان زندگی مادری است که در میان خیالات خود گم شده است. او در ذهنش شوهر کرده و زندگی ساخته، اما پسرش به جبهه رفته و شهید شده، جنازه‌اش هرگز بازنگشته. و در پس و پیش درب‌ها و دهلیز‌ها، حس غریبی از دوری و گم‌گشتگی منتقل می‌کند. و در ذهن مخاطب، درکی زیبا با‌اندیشه‌ای که «زنده‌ها در خیال می‌میرند و مردگان در قلب مادر می‌زایند» را مجسم می‌سازد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نمایش، هنرمندان نام آشنای استان، فردین یزدانی اصل، زینب هاشمی، مریم شروانی، عزیز الله وثیق نزاد و حسین یزدانی اصل نقش آفرینی می‌کنند.
عوامل این نمایش عبارتند از؛ رضا رفیعی سرپرست گروه، سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان، دستیار کارگردان: جواد اسلامی، منشی صحنه: زلیخا محمدی طاقانکی، مدیر صحنه: بیتا بدخشانی، طراح صحنه: مسلم بزرگزاده و حمید یزدانی، طراح واجرای نور: زینب آریایی، اجرای گریم: لاله نامجو، طراح لباس ورونیکا زینی پور، مشاور و اجرای لباس؛ حمیده حق دل، طراح پوستر و بروشور: فرود عباسی.
برپایه این گزارش، این نمایش به مدت ۵ شب از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهرماه در پلاتوی استاد حسین پناهی اجرا و مورد استقبال علاقمندان به هنر نمایش واقع گردید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1