کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور در سالن پلاتوی حسین پناهی؛

درخشان: «پلاپلا‌های مادری که شاعر بود» نمایشی فاخر و ارزشمند است

27 مهر 1403 ساعت 23:43

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال از آثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالن‌های تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر کرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال از آثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالن‌های تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر کرد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، نمایش پلا پلا‌های مادری که شاید شاعر بود به نویسندگی و کارگردانی سیدصالح زینی‌پور کاری از گروه تئاتر هلیا وابسته به انجمن هنر‌های نمایشی اجرا و مورد استقبال چشمگیر علاقمندان به هنر نمایش واقع گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد با حضور در اجرای شب چهارم این نمایش گفت: در راستای اهداف جشنواره شهید آوینی و تولید آثار فاخر تئاتر، شاهد اجرای زیبای هنرمندان نمایش در گوشه گوشه این استان بودیم و مردم نیز نظاره‌گر بودند.
‌امین درخشان خاطر نشان کرد: استقبال از اثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالن‌های تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر کرد.
وی با اشاره به حضور پر شور و جمعیت متراکم در سالن پلاتوی حسین پناهی و استقبال از این نمایش اظهار داشت: این نمایش داستان زندگی مادری است که در میان خیالات خود گم شده است. او در ذهنش شوهر کرده و زندگی ساخته، اما پسرش به جبهه رفته و شهید شده، جنازه‌اش هرگز بازنگشته. و در پس و پیش درب‌ها و دهلیز‌ها، حس غریبی از دوری و گم‌گشتگی منتقل می‌کند. و در ذهن مخاطب، درکی زیبا با‌اندیشه‌ای که «زنده‌ها در خیال می‌میرند و مردگان در قلب مادر می‌زایند» را مجسم می‌سازد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نمایش، هنرمندان نام آشنای استان، فردین یزدانی اصل، زینب هاشمی، مریم شروانی، عزیز الله وثیق نزاد و حسین یزدانی اصل نقش آفرینی می‌کنند.
عوامل این نمایش عبارتند از؛ رضا رفیعی سرپرست گروه، سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان، دستیار کارگردان: جواد اسلامی، منشی صحنه: زلیخا محمدی طاقانکی، مدیر صحنه: بیتا بدخشانی، طراح صحنه: مسلم بزرگزاده و حمید یزدانی، طراح واجرای نور: زینب آریایی، اجرای گریم: لاله نامجو، طراح لباس ورونیکا زینی پور، مشاور و اجرای لباس؛ حمیده حق دل، طراح پوستر و بروشور: فرود عباسی.
برپایه این گزارش، این نمایش به مدت ۵ شب از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهرماه در پلاتوی استاد حسین پناهی اجرا و مورد استقبال علاقمندان به هنر نمایش واقع گردید.
 


کد مطلب: 491880

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/491880/2/درخشان-پلاپلا-های-مادری-شاعر-نمایشی-فاخر-ارزشمند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1