کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعامل مردم پادنا با محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

دستگیری متخلف حرفه ای دنا با همکاری مردم + عکس

26 شهريور 1403 ساعت 16:06

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با همکاری خوب مردم طبیعت دوست بخش  پادنا  متخلف حرفه ای ضلع شمالی دنا به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز  دستگیر و به شکار ۲ راس کل و بز، ۲۵ قطعه کبک معمولی ، یک قطعه کبک دری و یک راس گراز اعتراف و روانه زندان شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با همکاری خوب مردم طبیعت دوست بخش  پادنا  متخلف حرفه ای ضلع شمالی دنا به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز  دستگیر و به شکار ۲ راس کل و بز، ۲۵ قطعه کبک معمولی ، یک قطعه کبک دری و یک راس گراز اعتراف و روانه زندان شد .
تعامل و همکاری محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با مراجع قضایی و  انتظامی  پادنا ،  سمیرم  و  شهرضا و نیز مردم طبیعت و دوست این بخش درحالی ادامه دارد که مسئولان اصفهان یکی از دلایل مصوبه جنجالی و بحث برانگیز سی و هشتمین جلسه  شورای عالی محیط زیست را  عدم همکاری و تعامل یاد شده بیان می داشتند.
اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص گفت : طبیعت دوستی ساکن یکی از روستاهای پادنا در حاشیه منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا ، حضور یک گروه سه نفره متخلف شکار را به رئیس پارک ملی دنا گزارش می دهد .
جاودان خرد گفت: مامورین یگان حفاظت پارک ، اقدامات حفاظتی خود را در دستور کار قرار داده و فورا" اکیپی از محیطبانان مجرب به ضلع شمالی دنا اعزام می شوند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مأمورین خیلی زود موفق می شوند این گروه را قبل از هرگونه تیر اندازی و شکار با یک قبضه اسلحه دولول ساچمه زنی غیر مجاز دستگیر نمایند .
وی گفت : با هماهنگی و همکاری خوب رئیس حوزه قضایی بخش پادنا و دادستان محترم شهرستان سمیرم  متخلفین به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.
وی گفت: با اطلاعات موثقی که از سابقه هر سه متخلف داشتیم با هماهنگی  و دستور مقام محترم قضایی محتویات گوشی تلفن همراه یکی از متخلفین مورد بررسی قرار گرفت  .
جاودان خرد گفت: در کمال ناباوری اسنادی از شکار یک راس بز ، یک راس کل ، 25 قطعه کبک معمولی ، یک قطعه کبک دری و یک قلاده گراز ، از گوشی مورد بررسی قرار گرفته  کشف شد .
جاودان خرد تصریح کرد: هنگامی که متخلف با اسناد قوی مواجه شد به جرم خود اعتراف و همه اسناد مربوطه به شکار را قبول کرد.
وی گفت: بنا به دستور مقام محترم قضایی هر سه متخلف به زندان شهرضا منتقل و خودروی آنان نیز به پارکینگ منتقل شد.
در همین راستا صادق برازش رئیس اداره پارک ملی دنا ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی در شهرستان های سمیرم و شهرضا و نیز مراجع انتظامی در پادنا گفت : همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی و نیز مردم طبیعت دوست پادنا با محیط زیست کماکان به قوت خود باقی است و مردم طبیعت دوست پادنا  بسیار بیشتر از گذشته  تخلفات شکار و صید را به ما گزارش می دهند و این نمونه عینی همکاری مردم با محیط زیست است.  


کد مطلب: 490717

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/490717/2/دستگیری-متخلف-حرفه-دنا-همکاری-مردم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1