تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۷۵۸۱۷
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم و تصاویر| نشست داغ و پُرچالش دانشجویان یاسوج با محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه / در قوه قضاییه به گزارش‌های تخلف‌های انتخاباتی توجهی نشده است / فقر در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند / خانم‌دانشجو: آقای اژه‌ای دنبال دانه درشت‌ها باشید / چیزهایی به‌گوش‌مان رسیده که اگر صحت داشته باشد، واویلا است! / از چای دبش تا تراکنش 100 میلیاردی یک موسسه / آقای اژه‌ای رسانه ضعیف سرمایه اجتماعی نظام را بر باد می‌دهد / آیا بهتر نیست بجای برخورد‌های موردی در خیابان‌ها به سراغ تولیدی‌های ترویج دهنده بی‌عفتی رفت؟

۱
کبنا ؛
نشست رئیس قوه قضائیه با دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. در ابتدای این نشست نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که صبح امروز (سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه 1403) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است در یکی از برنامه‌های خود در جمع دانشجویان دانشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج حاضر شد.
در این نشست آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، مهدی روشنفکر، دادستان تهران، دادستان یاسوج، رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور دارند.
آغاز نشست دانشجویان یاسوج با محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه
بنا بر این گزارش، این ششمین حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان از زمان تصدی منصب ریاست دستگاه قضا است.
گفتنی است رئیس قوه قضاییه دو بار نیز در تهران با تشکل‌های دانشجویی به گفت‌وگو نشسته است.
   
مطالبه یک دانشجو در مورد پرونده چای دبش، ادعای دریافت ۱۴۰ سکه یک نماینده و شفاف سازی در مورد گردش مالی ۱۰۰ میلیاردی یک موسسه
یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: آقای اژه‌ای ویژگی برجسته شما فسادستیزی و عدم تسامح در مقابل فساد است.نگذارید گذر زمان بر پیکره پرونده‌های فساد غبار فراموشی بپاشد.
  
هنوز اذهان عمومی از پرونده چای دبش مشوش است. افشاگری‌های قبل از برگزاری انتخابات مجلس اگر صحت داشته باشد واویلاست.
آقای اژ‌ه‌ای آیا آن ۱۴۰ سکه‌ای که یکی از نماینده‌ها گرفته و یا ماجرای تراکنش ۱۰۰ میلیاردی یک موسسه که فهرست انتخاباتی داده است صحت دارد؟
شکوهی از دانشجویان ترم آخر مهندسی کامپیوتر به نمایندگی از دیگر دانشجویان ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: آقای اژه‌ای ویژگی برجسته شما فسادستیزی و عدم تسامح در مقابل فساد است، آقای اژه‌ای نگذارید گذشت زمان بر پیکره پرونده‌های فساد غبار فراموشی بیفکند، هنوز اذهان عمومی جامعه از پرونده چای دبش مشوش است.
وی افزود: در آستانه دور دوم انتخابات افشاگری‌هایی به گوشمان خورده که اگر صحت داشته باشد واویلا است، آقای اژه‌ای شما و دستگاه تحت امرتان به ما بگویید ۱۴۰ سکه‌ای که یکی از نمایندگان گرفته یا تراکنش‌های ۱۰۰ میلیاردی فلان مؤسسه که به اسم انتخابات داد است صحت دارد یا خیر؟
این دانشجوی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از شما ممنونیم که اموال برباد رفته مردم را از بابک زنجانی ستاندید، از شما می‌خواهیم در این مسیر مداومت داشته باشید، آقای اژه‌ای شما به درستی بر ضرورت حمایت از فعالان اقتصادی تأکید دارید، اما آیا می‌دانید همین فعالین اخیراً نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته‌اند که ارز نیمایی از ۴۰ به ۶۲ هزار تومان افزایش یابد، تا بتوانند محصولات حاصل از صادراتشان را با ارز ۶۲ هزار تومان در بازار ایران بفروشند و محصولاتشان را ضربدر ارز ۶۲ هزار تومانی کنند و به مردم بفروشند، و از آن طرف با ارز ترجیحی ۲۸ هزار تومانی مواد اولیه بخرند؟ برخی از فعالان اقتصادی شیطان را درس می‌دهند، و در کسب سود سیری ناپذیرند، برای متعارف کردن اشتهای این سوداگران برنامه‌ای دارید؟
این نماینده دانشجویی گفت: خوشبختانه سال گذشته بیش از ۵۰ هکتار از اراضی تصرف شده آزادسازی شد و‌امیدواری جامعه به مبارزه قوه قضاییه با سوء استفاده‌کنندگان از منابع طبیعی افزایش یافت، تخریب بنا‌ها که در حاشیه رودخانه کرج ساخته شده بود یا تخریب برخی از بنا‌های تفریحی سازمان‌های دولتی در شمال کشور نشان داد دستگاه قضا خط قرمزی برای رسیدن به هدف خود در مسیر احقاق حقوق عامه ندارد، اما سؤال اینجا است، چرا قوه تحت امرتان در کنار تخریب بنا‌های غیرقانونی و بازگشت اراضی به مردم با صادرکنندگان مجوز و تسهیل‌کنندگان روند این ساخت و ساز‌ها برخورد نمی‌کنند؟ چرا کارشناس یا مسئولی که مقدمات ساخت این اماکن را فراهم کرده تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرد؟ چرا در کنار تخریب بنای غیرقانونی ساختار شکل‌گیری این معضل تخریب نمی‌شود؟
وی افزود: درخصوص عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، نمایندگان ادارات دولتی را به جهت تعیین مدیران کل، در بین خود، همانند غنائم جنگی تقسیم‌بندی می‌کنند و هیچ کسی پاسخگوی این مسأله نیست. قوم گرایی و مرزبندی سردسیری و گرم سیری سایه سنگینی بر شایسته سالاری افکنده و عرصه را برای حضور نخبگان تنگ کرده است. لذا لازم است که دستگاه قضا با جدیت به این موارد ورود نماید.
خانم فتح‌اله‌پور مسئول تشکل دانشجویی جامعه اسلامی بیان کرد: به ریشه‌ها بپردازیم، بخواهیم یا نخواهیم خیلی‌ها از این وضعیت ناامید هستند، آیا این سرخوردگی و ناامیدی ریشه در ترک فعل مسئولین ندارد؟ آقای اژه‌ای مردم توقع دارند تیغ عدالت بیشتر بر گلوی اختلاص گران دانه درشت فرود آید؟ آیا روا است که دو نوجوان بخاطر زورگیری زیر یک میلیون تومان اعدام شوند، ولی برای ابر اختلاص‌گر ایران از مجازات اعدام ر‌هایی یابد؟ چرا در قضیه‌هایی مثل قیر و سکه و... نهایتاً یک یا دو نفر مستحق اعدام هستند، ولی آیا این دو نفر‌ها بدون همکاری مسئولان بانکی و دولتی می‌توانستند چنین فجایعی را رقم بزنند؟
فتح‌اله پور بیان کرد: همه می‌دانیم مشکل اصلی این روز‌های کشور اقتصاد است، و کیست که نداند این درد بیشتر از هر چیز به بنگاه داری بانک‌ها و خلق نقدینگی توسط آن‌ها دارد، با کدام منطق همه بانک‌های خصوصی اجازه خلق نقدینگی دارند.
وی افزود: دنبال دانه درشت‌ها باشید، یکی از معضلات این روز‌ها بحث پوشش است، آیا می‌توان بدون ساماندهی تولیدی‌ها و ورودی‌های گمرک این مسأله را پیگیری کرد و سامان داد؟ آیا بهتر نیست بجای برخورد‌های موردی در خیابان‌ها به سراغ تولیدی‌های ترویج دهنده بی‌عفتی رفت.
فتح‌اله پور گفت: محور دوم؛ رسانه ایجابی، نه واکنشی. متأسفانه ضمن تأکید مقام معظم رهبری بر پیشگام بودن رسانه در عملکرد قوه‌ها، وضعیت رسانه در دوره ریاست شما نیز هیچ تغییری نکرده و رسانه یعنی جمهوریت و اعتماد مردم، یعنی افزایش مشارکت مردم در انتخابات. در فلسفه سیاسی اسلام هدف از تشکیل حکمرانی هدایت و عدالت است، که شما هم در هدایت نقش دارید و هم در عدالت. مردم چطور باید حکمرانی اسلامی را ببینند؟ رسانه برای قوه شما هم نان است و هم آب. آن را دو دستی بچسپید تا فردا روزی شاهد زودتر شنیدن اخبار قضایی کشورمان از رسانه‌های بیگانه نباشیم. آقای اژه‌ای رسانه ضعیف سرمایه اجتماعی نظام را بر باد می‌دهد.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: محور سوم، طرح الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول. از سال ۱۳۹۸ قرار است این طرح راهرو‌های دادسرا‌ها را خلوت کند، در حالی که ۳۰ درصد پرونده‌ها ناظر به این بحث است. بعد از رد این طرح توسط شورای نگهبان و مسکوت ماندن آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار تا آنجا پیش رفته که مقام معظم رهبری در سال گذشته شخصاً این موضوع را یادآور شدند و اشاره کردند با اینکه این قانون بعضی مواقع همسو با شرع نیست، ولی مصلحت کشور در اعتبارزدایی از اسناد عادی است. تا در فضای عملکردی قوه زمان هدر نرود و بتوانیم به مسائل مهمتر بپردازیم.
فتح‌اله پور بیان کرد: محور چهارم، مسائل دانشگاه علوم پزشکی. ما دچار ضعف بازدارندگی در برخی قوانین موجود در حوزه علوم پزشکی هستیم. چرا وقتی پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی متخلف شناخته می‌شود به راحتی در استان‌های دیگر به کار گرفته می‌شود؟ آیا وجود سامانه‌ای کشوری برای ستاره دار کردن متخلفان در همه جای کشور ضمانت اجرای این قانون را بیشتر نمی‌کند؟
وی گفت: در خصوص خانه‌های سازمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج. با وجود پیگیری‌های دانشجویان درخصوص اشغال غیرقانونی برخی خانه‌های سازمانی دانشگاه، همچنان شاهد عدم بازگرداندن آن‌ها و ادامه تخلفات هستیم. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با کمبود خوابگاه متأهلی مواجه است، با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت و ترویج فرهنگ ازدواج، تخلیه این خانه‌ها توسط افراد برخوردار و متخلف و اختصاص این منازل به دانشجویان متأهل دانشگاه می‌تواند راه حل موقتی تا زمان تأمین بودجه دانشگاه برای ساخت خوابگاه متأهلی شود. تشکل جامعه اسلامی دانشجویان پس از بیانیه‌های صریح، این بار از دادگاه‌های استان و قوه قضاییه تقاضای پیگیری این موضوع را دارد.
دانشجوی دانشگاه یاسوج: بعضی فعالین اقتصادی و تولیدی شیطان را درس می‌دهند
   
فعالین بنگاه‌های پول ساز به رهبر انقلاب نامه نوشته‌اند که ارز نیمایی از ۴۰ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان افزایش یابد.
آقای اژه‌ای برای متوقف کردن اشتهای سوداگران برنامه دارید؟

  
مطالبه مهم دانشجوی یاسوجی: چرا در کنار تخریب بناهای غیرمجاز با صادر کنندگان مجوزهای غیرقانونی برخورد نمی‌کنید؟
   
یک مطابه مهم دانشجویی: به جای برخورد با بدپوششی در خیابان‌ها سراغ تولیدی‌های ترویج دهنده بی‌عفتی بروید.
دانشجوی دانشگاه یاسوج: آقای اژه‌ای مردم توقع دارند تیغ عدالت بیشتر بر گلوی مستکبرین و اختلاس‌گران دانه درشت‌ فرود بیاید.
در پرونده‌های سکه و قیر و ... نهایتا یک یا دو نفر مستحق اعدام بودند؟ آیا این دو نفرها بدون همکاری مسئولین دولتی و بانکی می‌توانستند چنین فجایعی رقم بزنند؟

  
دنبال دانه درشت‌ها باشید.

     
دانشجوی دانشگاه یاسوج: اگر کمبود قاضی دارید به جای آزمون جذب وکیل برای استخدام قاضی آزمون برگزار کنید.
     
دانشجوی دانشگاه یاسوج: اگر رای دخترها پای صندوق‌های رأی مهم است در مورد پوشش با نرمی و ملایمت با آن‌ها رفتار کنید. اشتغال مجدد نیروهای بازنشسته به معضل تبدیل شده است.


دانشجوی یاسوجی: فقر در استان ما بیداد می‌کند
   

کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌های زیادی دارد اما متاسفانه فقر در استان ما بیداد می‌کند.
چرا جوانان استانی با این عظمت و منابع برای کار باید به استان‌های دیگر مهاجرت کنند و یا شوتی شوند و خانواده‌های زیادی عزادار شوند؟
   
دانشجوی دانشگاه یاسوج: در قوه قضاییه به گزارش‌های تخلف‌های انتخاباتی توجهی نشده است
چرا رابطین قوه قضاییه در حوزه‌های انتخاباتی به تخلف‌ها توجه نکرده و آن‌ها را ثبت و ضبط نکرده‌اند؟
دانشجوی یاسوجی: پرونده فروشگاه رفاه را می‌شود هفت تپه شماره دو نامگذاری کرد
   

در سال‌های اخیر چندین هزار نفر از مجموعه فروشگاه های رفاه اخراج شده‌اند. هنوز برای پرونده تشکیل شده در مورد فروشگاه رفاه دادگاهی تشکیل نشده است.
  
دانشجوی دانشگاه یاسوج:در مورد برخورد قوه قضاییه با پرونده‌های فساد اقتصادی شائبه وجود دارد
پرونده‌های تخلفی مهم از جمله چای دبش، فولاد مبارکه و ... به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرند
برای مردم شفاف سازی کنید.
دانشجوی دانشگاه یاسوج: قوه قضاییه از برخوردهای حقوقی و قضایی در چالش‌های فرهنگی به ویژه حجاب بپرهیزد 
برخوردهای حقوقی و قضایی در مسائل فرهنگی باعث تنش‌های اجتماعی می‌شود. قوه قضاییه محلی برای تحقق حقوق مردم است.
  
دانشجوی یاسوجی: امنیت روانی از جمله حقوق روانی است؛ با شایعه پراکن‌ها برخورد کنید.

انتقاد یک دانشجو از فرق گذاشتن در اختصاص امکانات به دانشگاه‌ها
چرا بین دانشگاه ما و سایر دانشگاه‌ها فرق می‌گذارند؟ 
   
آقای اژه‌ای به خوابگاه ما سر بزنید و صدای ما را به گوش وزیر علوم برسانید.

   
سوال‌های یک دانشجو: قوه قضاییه تلاش‌های زیادی برای احقاق حقوق مردم کرده است، برای دولت ۲۸۸ هزار میلیارد تومان برآورد مالی برای دولت داشته‌اید؛ آیا در مورد محل هزینه‌کرد‌ها هم نظارت می‌کنید؟
قوه قضاییه تا کجا در مورد محل هزینه‌ کرد‌ها و رسیدن این مبالغ به دست مردم نظارت می‌کند؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موحد و برادرش را میگفتی
دانشجوی دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این مثلاً نشست دانشجویی بود؟ به کدومیک از دانشجویان منتقد اجازه صحبت داده شد؟ به کدومیک از اساتید منتقد اجازه صحبت دادن؟ حتی اساتید رو دستچین کرده بودن و بعضی‌ها رو دعوت کردن که حتی یکی از اساتید منتقد هم جزوشون نبود
Iran, Islamic Republic of
همه بلاها و مشکلات بیشتر متوجه قوه مجریه هست.دولت خود عامل گرانی و افزایش هزینه های زندگی شده است.دولت خود سبب پارتی بازی و اشنابازی در ادارات شده است دولت خود مسبب گرفتاری ها و معضلات هست.
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دانشجویان عزیز ، کسانیکه موتور محرکه و انگیزه جامعه هستند ، امیدوارم کاخ های فساد و مفسدین دولتی و غیر دولتی به زودی رسوا و بر کنار شوند .
من همی جلسه چند تاشون دیدوومم
Netherlands
وقتی مشارکت در دور دوم به هشت درصد می رسد این یعنی این که مردم دیگر به سیستم اعتمادی ندارند و این عدم اعتماد معلول انتخابات و عدم رسیدگی به تخلفات و تقلبات انتخاباتی است
با این حساب در تک دوره ای بودن رئیسی هرگز شک نکنید
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1