تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۷۴۹۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج مطرح کرد

۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، گفت: هفته سلامت سال‌جاری با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت عنوان شده است.
‌به گزارش کبنا، سعید جاودان سیرت ظهر امروز (جمعه، 31 فروردین ماه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به‌مناسبت هفته سلامت به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه خدمات در حوزه سلامت خانواده در تمامی روستا‌های استان اجرا و در مراکز شهری زیر ۲۰ هزار نفر نیز در حال اجراست.
سلامت یک حق است
وی با بیان اینکه روزشمار هفته سلامت، بیانگر مسائل و مشکلاتی است که باید به آن توجه خاصی صورت گیرد، تأکید کرد: سلامت یک حق است و همه افراد باید از این حق و همه ابعاد آن اعم از جسمی، روحی، روانی و اجتماعی برخوردار باشد.
دکتر جاودان سیرت خاطر نشان کرد: غذای سالم، ورزش، جوانی جمعیت، سلامت روانی و اجتماعی جامعه و سلامت زیست محیط در سلامت خانواده تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه سلامت به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های اجتماعی است، یادآور شد: زیربنای جامعه و خواستگاه فرهنگ، تمدن و تاریخ بشر، خانواده است و بنا به اهمیتی که دارد طبیعتا میزان سلامت جامعه، به خانواده استحکام می‌بخشد.
دکتر جاودان سیرت گفت‌: برای تحقق شعار‌ها سلامت نیز نیازمند آن هستیم که مردم در کنار و همراه ما باشند چرا که هر گاه مردم در کنار مسئولین و برنامه‌های استراتژیک بودند، یقیناً به موفقیت دست یافته که مصداق آن بیماری کرونا است.
لزوم اجرای عدالت در سلامت و توجه به شاخص‌های سلامت

این مسئول اذعان داشت: عدالت در سلامت و توجه به شاخص‌های سلامت از دیگر مواردی است که دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نقشی که دارد توجه ویژه‌ای به آن داشته و سعی بر اجرای آن در اقصی نقاط استان داشته است.
دکتر جاودان سیرت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه را بر عهده دارد و ۷۵ درصد آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۶۷ هزار و ۵۰۶ مراجعه، ویزیت، آزمایشگاه و.. انجام و در بخش درمان نیز بیش از ۲۴ هزار خدمت به مراجعین سرپایی و بستری ارائه شده است.
اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالی که گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گریزی به خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۱۴۰۲ زد و گفت: در سالی که گذشت بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر به مراکز درمانی و سرپایی استان مراجعه نموده‌اند.
وی افزود: بیش از ۹۳۰ هزار مراجعه در حوزه بهداشت و ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد در حوزه اورژانس ارائه خدمت ثبت شده است.
وی در پایان تأکید کرد: در سال‌گذشته ۴۴ پروژه، عمرانی بهداشتی و درمانی افتتاح، ۱۱ پروژه کلنگ‌زنی شد و ۲۸ پروژه از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
خب چطوری این تجهیزات تو استان تقسیم میشه.
Iran, Islamic Republic of
کو؟
کمالی
Iran, Islamic Republic of
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
کبنا اشاره کردی سرپرست، ایشون هنوز سرپرست دانشگاهه؟
علی لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
خودمان هم این ها رو میدونیم کاشکی يه راستی هم میگفتی
United States
.تو چنان میگی انگار مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی نرفته اند یه سر برو ببین چه خبره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مرکز بیماری های قلب استان بیمارستان امام سجاد هستش برین نگاه دستگاه نوارقلب بخش اورژانسش کنین دلتون به حال بیمارستان میسوزه با اون تجهیزات درب و داغونش.
برین نگاه کنین ببینین اورژانس ۲۲ تخت خوابیشون چن تا مانیتور قلبی دارن! برین نگاه مانیتورهای قلبی ۲۰ سال پیشی که در تریاژشون نصبه کنین ک هر روزم خرابه!!!!!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1