تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۷۳۹۶۷
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل معارفه شهردار دهدشت و حاشیه‌های آن

۴
کبنا ؛  بالاخره شهردار دهدشت مشخص شد. معارفه خسرو دیدار به‌عنوان شهردار دهدشت با حضور علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. این آئین حواشی هم داشت.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در جلسه معارفه شهردار دهدشت که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تعدادی از مسئولین برگزار شد با اشاره به معضلات و مشکلات متعدد شهر دهدشت گفت: مردم می‌بینند و خیلی زود افراد را می‌شناسند. به این مردم باید خدمت کرد؛ این شهر علی‌رغم کارهایی که تا الان انجام گرفت؛ اما حقیقتاً تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد انتظار مردم بسیار فاصله دارد. مردم انتظار دارند به سروشکل این شهر یک‌دستی و نظمی کشیده شود. این شهر مال شهرداری و شورای شهر است و این دو باید پاسخگو باشند.
محقق‌زاده یادآور شد: آقای دیدار از این به بعد نه عضو شورای شهر است و نه کارمند بانک؛ از این به بعد شهردار است. شهردار شب و روز و وقت اداری نباید داشته باشد.
  حجت‌الاسلام وحدانی، امام‌جمعه شهر دهدشت تنها راه علاج مشکلات دهدشت را قاطعیت شهردار دانست و گفت: بالاخره بعد از مدت‌ها شهر از بلاتکلیفی درآمد و باتدبیر شورای شهر، شهردار معرفی شد. امیدوارم آقای دیدار آنچه را که شایسته شهر بلاد شاپور هست تدبیر و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت نماید.
 وی افزود: به آقای دیدار عرض می‌کنم که در این شهر، شهردار حتماً باید یک صلابت و قاطعیتی داشته باشد. شهردار با «عزیزم» گفتن و «قربانت برم» گفتن کارش پیش نمی‌رود. شهردار باید قلدر باشد، نترس باشد، شجاع باشد؛ اگر تشخیص داد ضرورت چیزی را، به حرف هیچ‌کس گوش نکند و آن را انجام بدهد. حتماً یک عده هم ناراحت می‌شوند؛ اما اگر این‌گونه باشید، عموم مردم از شما حمایت می‌کنند.
 علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استاندار که جهت اعطای حکم خسرو دیدار در جلسه حضور پیدا کرده بود از حمایت‌های مالی، اما مشروط خود از شهرداری دهدشت سخن گفت و بیان کرد:
   این مدتی که درگیر مسائل شوراها و شهرداری‌های استان علی‌الخصوص دهدشت هستیم، از طرف مردم فشار زیادی و درخواست‌های بسیاری از ما شد که شهر بلاتکلیف است و باید شهردارش انتخاب بشود.
وی گفت: تا جایی که می‌توانید کارتان را پیش ببرید؛ ما هم سرباز شما و سرباز مردمیم. ما از شما حمایت می‌کنیم که کاری برای این مردم انجام بشود تا بیش از این ذهنشان درگیر این مسائل نشود. انتظار نداشته باشید که آقای دیدار در یک بازه زمانی کم، شق‌القمر کند؛ نه، همین کارهای برجای‌مانده را پیش ببرید.
روستا تصریح کرد: دو و نیم تا سه میلیارد که ماهانه امور مالیاتی به شهرداری می‌دهد. دو میلیارد از این مبلغ را خرج کارهای عمرانی بکنید؛ من پنجاه‌درصد به این مبلغ اضافه می‌کنم و می‌گویم که ایشان به‌هرحال یک پارکی برای بانوان زدند و یک کار زیربنایی انجام دادند. ایشان ماهی دو میلیارد هزینه می‌کنند ما هم ماهی یک میلیارد به ایشان بدهیم؛ وقتی عملیاتی کار بکنید و عمرانی کار بکنید ما هم شما را حمایت می‌کنیم و کمک می‌کنیم. خوب می‌شد اگر زودتر تعیین تکلیف صورت می‌گرفت، شهر به سمت کار اصولی و زیربنایی می‌رفت.
روستا خطاب به دیدار تأکید کرد: اگر پاک‌دست بودید که هستید اگر شفاف باشید که هستید، می‌توانید در جهت منافع مردم حرکت کنید نه منافع اشخاص و احزاب. اینکه شما فنی هستید و پاک‌دست هستید، در انتها نشان می‌دهد که شما مدیر موفقی در شهرداری بودید یا خیر.
 جدل رئیس شورای شهر و فرماندار
 داورپناه رئیس شورای شهر دهدشت به عدم حضور مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد که با واکنش محکم فرماندار و معاون استاندار روبرو شد. داورپناه گفت:
 من دو نکته را در مورد نواقصات این جلسه صحبت کنم. اولین حرف این است که مدیرکل امور شهری کجاست؟ جناب آقای بابکان‌پور کجاست؟
 روستا بلافاصله گفت که مدیرکل مرخصی بود. داورپناه ادامه داد: من با ایشان (بابکان پور) تماس گرفتم، ایشان اصلاً خبر نداشت.
روستا جواب او را داد و گفت: حاشیه نروید و مطالب خود را بگویید.
داورپناه: این بی‌احترامی است، ما اینجا جمع شدیم تا شهرداری را برای شهر هشتاد هزارنفری معرفی کنیم. نیاز بود که مدیرکل امور شهری اینجا حضور داشته باشد.
رئیس شورای شهر در انتقاد از فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: من از آقای محقق هم گلایه دارم؛ شهر هشتاد هزارنفری نیاز داشت که این معارفه، یک معارفه‌ی حداکثری باشد. مثل‌اینکه بعدازظهر این جلسه برگزار می‌شد تا همه مردم و همه اقشار می‌توانستند حضور پیدا بکنند. الان یک درصد از این مردم شاید ندانند که شهردار انتخاب شد؛ جز آنان که در فضای مجازی هستند.
  محقق زاده در پاسخ گفت: وقتی که معاون استاندار حضور دارند، دیگر جای بحثی نیست. معمول این است که معارفه در این سطح برگزار می‌شود.
 داورپناه به صحبت‌های خود ادامه داد و بیان کرد: بحث همدلی است ما می‌خواهیم با همدلی حرکت کنیم که در بحث شهرداری و شورا انشقاقی پیش نیاید.
محقق زاده اتمام حجت کرد و گفت:  انشقاق دیگر بس است، من از این به بعد کوچک‌ترین فرصت خطا به شورای شهر و شهرداری نمی‌دهم. این وضع شهر است؛
ما با چه رویی بگوییم مسئولیم؟! شما اعضای شورای شهر باید این مسائل را خیلی زودتر از این جمع می‌کردید. نکردید و دیگر جای این صحبت‌ها اینجا نیست.
 به گزارش کبنا؛ خسرو دیدار در آیین معارفه خود گفت:  اینجانب به ایجاد بستر مناسب جهت وحدت و همدلی در مجموعه شهرداری و استفاده از توانمندی تمام پرسنل فارغ از هر گونه گرایش‌ها و حواشی غیرمرتبط با حوزه فعالیت شهرداری اعتقاد راسخ دارم. تعامل قانونمند، شفاف و اثربخش با شورای شهر و همه دستگاه‌های نظارتی امنیتی و اجرایی مورد تأکید من است.
 امیدوارم با تلاشی فزاینده و تعاملی سازنده با شورای شهر و همت کارکنان شهرداری و تعامل با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مشارکت آحاد مردم و همچنین تعامل سازنده با رسانه‌ها به‌عنوان یکی از کارسازترین مجاری فرهنگ‌ساز و آگاهی‌بخش در رفع مشکلات شهری کهن شهر دهدشت، از هیچ کوششی دریغ نکنم.
 در پایان جلسه خسرو دیدار شهردار جدید دهدشت در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه آیا از مشکلات شهرداری آگاهید و می‌توانید مشکلات شهرداری را حل کنید؟ اظهار کرد باتوجه‌به اینکه بنده سه سال در شهرداری دهدشت کار کردم و دو دوره هم عضو شورای شهر بودم، از مشکلات شهر و شهرداری با خبرم. اما قول نمی‌دهم که بشود تمام مشکلات را حل کرد.
 حل مشکلات اصلی نیازمند حمایت‌های مردم و همکاری سایر دستگاه‌های شهرستانی و استانی است. من آنچه را می‌توانم تعهد کنم، خدمت صادقانه در کنار شفافیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جلال داورپناه انتخابات شورایل ایبینمت
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل امور شهری بانی و باعث این مسایل پشت پرده است
دهدشت مظلوم
Iran, Islamic Republic of
آقای بابکان مدیرکل امور شهری دست از سر شهرداری دهدشت بردارید و از خدا بترسید
استانداری
Iran, Islamic Republic of
آقای بابکان و داور پناه و چند نفر دیگر در شورای دهدشت دوست و رفیق هستند و منافع آنها در خطر است.
دست استاندار و معاون و فرماندار درد نکند
بیات مقدم
Iran, Islamic Republic of
اگر این افراد نبودند همان‌پارسال تکلیف شهردار دهدشت مشخص می شد.
از آقای استاندار بخاطر عدم اجازه دخالت مدیرکل امور شهری در این موضوع تشکر و قدردانی می کنیم.
مگر مردم چقدر تحمل ناکارمدی و ضعف و منافع شخصی چند نفر را دارند
باقری
Iran, Islamic Republic of
من‌اگر جای فرماندار بودم همین د//را بخاطر کارشکنی در تعیین تکلیف شهردار دستگیر می کردم
Iran, Islamic Republic of
دهدشت را خدا آزاد کرد از دست معامله گران
Iran, Islamic Republic of
کامنت هارا منتشز نکردی تا دست معامله گران رو نشود
سیاوشی
United States
دوست خوبم مهندس دیدار .. عرض تبریک و آرزوی بهترینها و پیشرفت روزافزون جنابعالی و مجموعه شهرداری دهدشت
اا
Iran, Islamic Republic of
مدرکش نامرثبط هس
بایذ شهرساز یا غمران باشذ؟؟
United States
داورپناه چرا نگفتی که اگر من نماینده مردم هستم همه از تو آقای محقق متنفر هستند
United States
آقای محقق همه استان و حتی کشور اعتراف کردن/ پانزده صندوق شمارش شد سیزده تا باطل شد
چند روز دیگر نیستی
احمدزاده گفت بزودی مشکل کهگیلویه حل میشود
United States
آقای محقق حرف نزن برو ماجرای انتخابات را درست کن
حرف درشت میزنی
United States
محقق از پانزده صندوق بازشماری سیزده تا باطل شد چگونه رو داری در این شهر بمانی
همه مردم می‌دانند
مهران کریمی
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که مهندس دیدار دوای درد این شهر باشد ما امیدواریم که آقای دیدار میتواند از عهده ی شهر بربیاید ولی نیازمند حمایت همه ی مردم هم هست .شهر خوب نیازمند شهروند خوب هسن🌹🌹🌹
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس دیدار با آرزوی موفقیت برای شما،لذا عاجزانه از شما خواهشمندم که دلتون برای دهدشت بسوزه،،کهگیلویه مظلوم و بی شفاخو که نماینده ای در مجلس نداره،،حداقل ی دهدشت هست و خدا کنه که شما وجدان کاری داشته باشید
منتظر
Iran, Islamic Republic of
درود
درپاک دستی و خدمت صادقانه ی دیدارشکی نیست
اما چرا شهردار را سوای فاکتورهای فوق ازمنظرتخصص نگاه نمی کنن
همین آقا که سرپرست بودند یال ها درشهرداری هستند و البته تخصص دارند برید کارهای ایشونو ببینید اگر هدف خدمت هستش
Iran, Islamic Republic of
/ غیر از اینکه خدا خودش کمک کنه وگرنه بدبخت شدیم با این اوصاف
Iran, Islamic Republic of
آقا جلی بابکان بیاد چه کنه؟؟؟؟؟؟؟
United States
دکتر دیدار نظری به خیابانهای شهر دهدشت داشته باش حتما دراولین اقدام آسفالت خیابانهای شهر دهدشت مدنظر قرار گیرد
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1