تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۹۳۵۵
جانشین فرمانده سپاه فتح استان در بسیج اقشار؛

جهاد تبیین و امیدآفرینی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است(+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست بصیرتی و هم‌اندیشی اصحاب رسانه گچساران با حضور سرهنگ ارسلان جو جانشین فرمانده سپاه فتح استان در بسیج اقشار، خوب پور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولین بسیج رسانه استان در محل نمازخانه سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.
سرگردعباس رضایی، مسئول بسیج رسانه سپاه فتح استان در ابتدای این نشست با اشاره به رسالت مهم بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه ازجمله قشرهای تخصصی بسیج است که باهدف استفاده از ظرفیت خبرنگاران بسیجی در جهت رفع مشکلات جامعه و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.
وی افزود: خبرنگاران همواره در وسط میدان‌ها هستند، در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرنگاران و رسانه‌ها فعال و ارزشمندی داریم که همه پابه‌پای دیگر نهادها و سازمان‌ها برای پیشرفت و آبادانی استان و همچنین سربلندی نظام اسلامی تلاش می‌کنند.
سرگرد رضایی بابیان اینکه هم‌اندیشی رسانه‌ای راهبرد بسیج رسانه استان است،تصریح کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه بسیج رسانه فراجناحی عمل می‌کند و تنها مختص به گروه یا جناح خاص سیاسی نیست در بسیج رسانه از همه سلایق در راستای اعتلای انقلاب اسلامی بهره خواهیم برد چراکه تعامل، هم‌اندیشی و همکاری لازمه رشد و پیشرفت در هر مجموعه‌ای به شمار می‌رود.
مسئول بسیج رسانه سپاه فتح استان خاطرنشان کرد: با تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در گچساران از ظرفیت بالای خبرنگاران این شهرستان بهره خواهیم برد چراکه معتقدیم هیأت اندیشه‌ورز بازوی فکری کانون بسیج رسانه در این شهرستان است و آنچه در بسیج رسانه اتفاق خواهد افتاد نتیجه تلاش همه عزیزان خبرنگار و اصحاب رسانه به جهت گره‌گشایی مشکلات جامعه، امیدآفرینی و صیانت از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی خواهد بود.
سرگرد رضایی در پایان نیز از برگزاری کارگاه یک‌روزه آموزش رسانه‌ای، سفر خبرنگاران به مشهد مقدس و همچنین اعزام خبرنگاران در قابل اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
خوب پور، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه این نشست هم گفت: از نجیب‌ترین حوزه رسانه در سطح استان برخوردار هستیم، رسالت ما بسترسازی است اگرچه طرح‌های خوبی در خصوص حمایت از رسانه‌ها و همچنین سند جامع رسانه در حال پیگیری است و اگر در مجلس نیز تصویب شود، در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مشکلات خبرنگاران نیز رفع خواهد شد.
وی افزود: خبرنگاران درگذشته می‌بایست هفت‌خوان را برای رسیدن به صندوق اعتباری هنر پشت سر می‌گذاشتند اما امروز این رویه بسیار تسهیل شده است و دوستان حتماً شرایط عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور را مطالعه کنند.
خوب پور در ادامه با اشاره به رسالت خبرنگار آن‌هم یادآور شد: قلم خبرنگاران نباید در اختیار سیاسیون قرار گیرد اما در بحث مشارکت انتخاباتی و دموکراسی دینی حتماً باید تحلیل داشته باشیم و باید قداست قلم حفظ شود امروز نقش و رسالت خبرنگاران در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان هم گفت: انتقاد با راهکار، پیشنهاد و منصفانه باشد هرچند باید روحیه نقدپذیری در جامعه را داشته باشیم به‌هرحال تمام تلاشمان این است که مشکلات خبرنگاران استان را پیگیری و تا حصول نتیجه نیز تلاش کنیم.
سرهنگ جمشید ارسلان جو؛ مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین هم گفت: دشمن در چند سال اخیر تحلیلی از قدرت جمهوری اسلامی ارائه کرده و مدعی است که جمهوری اسلامی ایران دارای سه مؤلفه قدرت است که در اولین مؤلفه به قدرت مردم‌سالاری ایران اشاره می‌کند.
وی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که در جمهوری اسلامی ایران مردم خودشان در تعیین سرنوشتشان دخیل هستند و در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور آگاهانه و پررنگی دارند؛ اما مؤلفه دومی که از آن‌هم نام‌برده‌اند اشاره به کارآمدی نظام اسلامی دارد.
سرهنگ ارسلان جو تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فتنه‌های بسیاری را علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی به راه انداخت و نمود این موضوع را در جنگ تحمیلی هشت‌ساله شاهد بودیم اگرچه انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون تحریم‌های فلج‌کننده بسیاری را تجربه کرده است در جنگ هشت‌ساله تحریم بودیم که کسی به جمهوری اسلامی سلاح نفروشد اما امروز تحریم می‌شود که کسی از ایران سلاح نخرد.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح استان ادامه داد: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که موشک نقطه زن‌ داریم و خیلی کشورها به دنبال خرید سلاح‌های پیشرفته ایران هستند و این همان تفکر انقلابی را می‌رساند و امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، نانو، پزشکی، هوافضا، دفاعی، هسته‌ای و...حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.
وی افزود: بنابراین در برخی حوزه‌ها همچون اقتصاد و خودروسازی مشکلاتی هم داریم که باید تلاش بیشتری برای رفع آن انجام شود. دشمنان با سیاه نمایی و دروغ‌پردازی این‌گونه القاء می‌کنند که جمهوری اسلامی ناکارآمد است و نمی‌تواند مشکلات را حل کند که این‌گونه هم نیست و مردم همچنان به‌نظام اسلامی باور دارند.
سرهنگ ارسلان جو اظهار کرد: اما مؤلفه سومی که دشمن از آن نام‌برده و نیز اعتراف کرده‌اند اینکه جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی و ایدئولوژیک است و از آرمان‌هایش دفاع و صیانت می‌کند. ناآرامی‌های سال گذشته را به همین خاطر برنامه‌ریزی کردند اما بازهم از ملت بزرگ ایران اسلامی سیلی خوردند.
سرهنگ ارسلان جو در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رسانه‌ها در تبیین اهمیت فرزند آوری و جوانی جمعیت کوشا باشند نگرانی از فقر و اقتصاد و دیگر مشکلات معیشتی نباید ذهن افراد جامعه را احاطه کند و ضرورت دارد که به تقویت باورهای دینی بپردازیم اگرچه تغییر نگاه فرهنگی مردم در خصوص فرزند آوری بسیار مهم است.
وی در ادامه به‌ضرورت حضور پرشور در انتخابات اشاره کرد و افزود: اصل حضور در انتخابات اولویت اول است و انتخاب اصلح در گام دوم قرار دارد. چتر نظام و بسیج وسیع است پس قلمی که می‌زنید حتماً مدنظر داشته باشید خدای فضای حقیقی خدای فضای مجازی هم هست. نکته دیگر اینکه در بحث مطالبه گری برای خودتان هم مطالبه گر باشد چراکه مطالبات شما خبرنگاران به‌حق است و ما هم درراه رسیدن به مطالبات شما انجام‌وظیفه می‌کنیم.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح استان جهاد تبیین و امیدآفرینی را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران برشمرد و گفت: امروز دشمن با دسیسه‌های مختلف به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی است لذا رسالت اهالی رسانه تلاش برای دفع توطئه دشمن است. سال آینده نیز کنگره 1896 شهید استان راداریم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تلاش کنیم چراکه هر چه داریم از شهدا داریم.
گفتنی است: در این نشست خبرنگاران گچساران به پاره‌ای از مشکلات خود در عرصه اطلاع‌رسانی پرداختند و مسئولین رسانه استان نیز قول همکاری در راستای رفع هرچه بیشتر این مشکلات را دادند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1