تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۶۸۷۱۵
با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران برگزار شد

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران/دستور فرماندار گچساران به شهردار برای لایروبی کانال ها و مناطق حادثه خیز قبل از شروع بارندگی ها(+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست ستاد مدیریت بحران با حضور فرماندار گچساران و اعضای ستاد در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.
شهردار دوگنبدان در این نشست اظهار کرد:در شهر دوگنبدان دارای ۱۷ کانال آب وجود دارد که هرساله نیاز به لایروبی و تعمیر دارد و با توجه به وضعیت ماشین آلات شهرداری دوگنبدان، کار سختی می باشد.
رضا قشقایی افزود: تاکنون ۹۵ درصد کانال های سطح شهر گچساران لایروبی شدند وفقط لایروبی دو کانال باقیمانده به زودی انجام خواهد شد.
 وی تصریح کرد: بیشتر هشدار ما برای نقاط بالا دست شهر(منطقه شمالی) مانند بالا دست منطقه کارکنان دولت، کوی دادگستری و حوزه منازل نهضت ملی که در حال آماده سازی در کارکنان شمالی بوده و سایت دانشگاه آزاد است که هرساله این مناطق ازباران های سیلابی آسیب می بینند.
 قشقایی عنوان کرد: باید حوزه‌های آبریز آنها از بالا دست کنترل شود که ما در این خصوص نیاز به ماشین آلات سنگین داریم که امیدواریم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کما فی سابق شهرداری دوگنبدان را حمایت و همیاری کند.
 شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: در شهر نیز سیلاب‌ها به کانال‌ها هدایت می‌شوند و مشکلی نخواهیم داشت و اگر خیلی سیلابی شود آبگرفتگی کوتاه مدت معابر رخ داده که یک امر طبیعی است که بعد از رفع فضای سیلابی برطرف می‌شوند.
در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: جا دارد از زحمات تمام نهادها، ادارات،سازمان ها و کسانی که ما را در حوادث و بحران ها تا کنون یاری کرده اند تقدیر و تشکر کنم.
روانبخش دیهیمی خوب بیان کرد: یک مدیر تنها نباید به حضور خود اکتفا کند بلکه باید بتواند بحران و یا اقدامات متعدد را مدیریت کرده و هرجا که ایراد وجود دارد آن را برطرف کند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: با وجود آغاز به کار مدیران جدید در پست‌های انتصابی باید آنها بتوانند تغییر و تحول مثبتی ایجاد کنند.
دیهیم خوب عنوان کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی گچساران و پیش‌بینی هواشناسی در فصل پاییز و زمستان منتظر بارش نزولات آسمانی خوب در این شهرستان هستیم.
وی گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید برای مقابله بارش‌های شدید و سیلاب‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.
فرماندار گچساران با اشاره به بارندگی سال گذشته و آبگرفتگی برخی از کانال‌ها در سطح شهر، خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته مصوب گردید که کانال‌ها لایروبی شود فصل بارندگی فرا رسیده شهرداری نیز باید لایروبی کانال‌ها را به اتمام برساند، نه اینکه در حال حاضر به فکر لایروبی کانال‌ها شوند.
 دبهیمی خوب بیان کرد: در شهرک نفت و هدایت مشکلاتی در خصوص لایروبی کانال‌ها وجود دارد که اگر صورت نگیرد در اولین بارندگی دچار مشکل خواهیم شد.
 وی افزود: در حوزه عشایر نیز با وجود فصل بارندگی مشکلات ما کم نیست این قشر مولد نیز با اولین بارش در حوزه راه عشایری دچار مشکل خواهند شد که امور عشایر این شهرستان باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.
وی افزود: در سطح شهر نیز برخی ساخت و سازهایی در کنار لبه کانال و یا دره‌ها صورت گرفته است که به مرور زمان با وجود فرسایش خاک خطرآفرین خواهد بود باید تا جایی که مقدور است از ساخت و ساز در کنار کانال‌ها خودداری شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1