تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۶۸۷۱۱
با حضور مسئولان؛

جلسه کمیته صیانت از جوانی جمعیت شهرستان گچساران/ امام جمعه گچساران؛ از ارائه گزارشات تشریفاتی خودداری کنید(+تصاویر)

۱
کبنا ؛جلسه کمیته صیانت از جوانی جمعیت شهرستان گچساران با حضور حجت السلام سید عنایت هاشمی منش ، دکتر حسین عسکری سرپرست شبکه یهداشت و درمان گچساران و اعضای این کمیته در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار کرد: فواید جوانی جمعیت بر هیچکس پوشیده نیست و در حال حاضر نیز به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است.
دکتر حسین عسکری افزود: جوانی جمعیت در تمام حوزه‌های مسائل مختلف جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.
 عسکری با اشاره به اینکه فردیت و درون گرایی در کنار مسائل اقتصادی از موانع فرزند آوری است، تصریح کرد: اگر اقتصاد فربه هم باشد ولی نرخ فرزندآوری در آن جامعه کم شود به طبع مشکلاتی در آنجا ایجاد خواهد شد.
وی عنوان کرد: با تبلیغ کم آوری فرزند، زاد و ولد نیز کمرنگ شده است.
 عسکری افزود: از ابعاد و ستون‌های اقتصاد جامعه جمعیت است،ما ایرانی‌ها می‌دانیم که باید از تک فرزندی بیرون آمده و در نگاه فرزندآوری تغییرات ایجاد کنیم.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: این موج جهانی تک فرزندی و یا اینکه به جای فرزندآوری باید سگ در منزل باشد، یعنی سگ پروری به جای فرزندآوری را به هیچ عنوان قبول نداریم.
عسکری بیان کرد: با تمام توان بر علیه این موج قدرتمند و جهانی ایستاده با تعامل و مشارکت خوب تمامی دستگاه‌ها به دنبال تغییر در آن هستیم.
وی افزود: در گچساران میانگین تقریبی هر ۱۰ زن ۱۳ فرزند به دنیا آورده که این آمار کم است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: به دلیل وجود مسائل فرهنگی متعدد و اقشار مختلف در گچساران و وجود برخی قشر مرفه تک فرزندی نیز در این شهرستان در سال‌های اخیر به وجود آمده است.
عسکری اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۰۲ مورد زوج‌های ناباور در این شهرستان شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شده‌اند.
 وی با اشاره به اقدامات متعدد شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای جوانی جمعیت افزود: این دستگاه توانسته اقداماتی از قبیل مشاوره‌های فرزندآوری مراقبت از زنان قبل و هنگام بارداری را در راستای جوانی جمعیت و تاثیرگذاری آن در جامعه انجام دهد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۴۵۶ نفر در این شهرستان متولد که از این تعداد ۱۲ نفر از نوزادان فوت کرده‌ان
در ادامه این نشست امام جمعه گچساران اظهار کرد: آمار جوانی جمعیت می‌تواند در سیاست اقتصاد و حوزه‌های مختلف هر جامعه تاثیرگذار شود.
وی بیان کرد: در کشور ما زاد و ولد بسیار پایین آمده که این آمار اگر به همین گونه ادامه پیدا کند ما یکی از مؤلفه‌های قدرت خود را از دست خواهیم داد.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه کاهش زاد و ولد می‌تواند هم فضاهای سیاسی و اقتصادی را مورد تاثیر قرار دهد تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکنون چندین بار به مسئولان مربوطه در راستای جوانی جمعیت و جدی گرفتن این موضوع تذکر داده‌اند.
حجت الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش عنوان کرد: قریب به ۱۰ الی ۲۰ سال کشور ایران اسلامی درگیر فرهنگ تک فرزندی بوده است، می‌طلبد که با تدابیر و فرهنگ سازی این مقوله را تغییر داد.
 هاشمی منش گفت : یکی از مهم‌ترین عوامل فرزندآوری، کاهش موضوع طلاق است، متاسفانه امروز شاهد رشد طلاق در استان‌های جنوبی کشور نسبت به سایر دیگر استان‌ها هستیم که این موضوع عوامل متعددی دارد.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری مسئولین باید همت بیشتری انجام دهند خاطرنشان کرد: ازدواج یک مسئله مهم است و باید فضای ازدواج آسان در شهرستان ترویج پیدا کند.
حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد: ترویج ازدواج آسان تاثیر خوبی در رشد جمعیت دارد، طرح‌های خوبی در راستای جوانی جمعیت از سوی دولت و مجلس تصویب شده که باید کاملاً اجرا شوند.
 وی افزود: تا زمانی که امید را به خوبی به مردم برنگردانیم نمی‌توان آنها را به یک تشکیل جامعه مطلوب تشویق کرد تزریق امید در راستای فرزندآوری بسیار مهم است.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: در کنار هدف‌ها برای اجرای این گونه برنامه‌های بسیار خوب باید حرمت‌ها حفظ شود.
حجت الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: باید برای اجرای یک برنامه زمانبندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه‌ریزی کرد و در کنار آن نیز مصوبات جلسات قبل مطرح و اجرای آنها بررسی شود.
وی ضمن تقدیر و تشکر  از زحمات مدیر جوان و پرتلاش شبکه بهداشت و درمان گچساران، خاطر نشان کرد: من شخصاً قبل از امام جمعه ،خود را یک مدیر می دانم.
هاشمی منش تاکید کرد:برای اعضای کمیته کلاس توجیهی برگزار شود و همچنین نباید کارها به صورت دیمی پیش برود، هرجا کم آوردیم صادقانه بگوییم، گزارشات را دقیق ارائه دهیم از ارائه گزارشات تشریفاتی در جلسات خودداری کنید چون اثری و فایده ای ندارد، و آنها را برای بالا دست‌های خود بگذارید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری ، ب فکر رفتنت باش که خیلی دیر شده !!
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1