کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد

روشنفکر: صدای دامپزشکی هستم

29 آذر 1401 ساعت 11:25

در دیدار «دکتر مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با کارکنان دامپزشکی، مسائل و مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفت.


در دیدار «دکتر مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با کارکنان دامپزشکی، مسائل و مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا و به نقل روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «مهدی روشنفکر»، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل دامپزشکی استان و بازدید از واحد‌های مختلف اداری و ستادی با مدیرکل، معاونین و کارکنان این اداره کل دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست صمیمی، سیدمختار رجائی فر_ مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیدار با کارکنان دامپزشکی بمنظور بررسی مشکلات، چالش‌ها و درخواست‌های همکاران تقدیر و تشکر کرد و به تشریح وظایف دامپزشکی در ابعاد بهداشتی، سلامت، اقتصادی، اجتماعی و... پرداخت.
وی گفت: وظایف دامپزشکی در جوامع شهری و روستایی در موضوع ایمنی و سلامت جامعه بخوبی برای مردم و برخی از مسئولین بخوبی تبیین نشده است و این موضوع بعنوان یکی از چالش‌های اصلی فراروی دامپزشکی در استان و حتی کشور است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیروی انسانی، مستعمل بودن اکثر ساختمان‌های اداری، پائین بودن حقوق و مزایای کارکنان و... را از دیگر مشکلات فراروی این اداره کل برشمرد و گفت: انتظار می‌رود که نمایندگان محترم مجلس، در نشست‌های تخصصی با مسئولین موضوعات مطروحه در حوزه دامپزشکی را بررسی تا ان شاءالله راه کار‌های لازم و تصمیمات لازمه اتخاذ گردد.
مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین کارکنان دامپزشکی به مسئولیت‌های مهم و حساس این حرفه اشاره کرد و گفت: دانش اطلاعات شغلی شما عزیزان را تا حدود زیادی داشته و به مسئولیت‌های مهم و ارزشمند دامپزشکی واقف و آگاه هستم.
وی ادامه داد: بیمه سلامت استان‌ها، به فعالیت‌ها و نقش ارزنده شما عزیزان بستگی دارد و اگر قرار است غذایی سالم به دست مردم برسد، بستگی به رسالت شما داشته و دارد.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه بویراحمد گفت: خیلی از مردم و حتی خواص در رابطه با کار و وظایف کارکنان دامپزشکی آگاهی ندارند که شایسته است در این خصوص بصورت جهادی عمل شود و عامه مردم و مسئولین را به وظایفتان واقف سازید.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دامپزشکی به نوعی در استان‌سازی رسالتی مشترک دارند چراکه آموزش و پرورش در بعد تربیت و آموزش انسان‌ها تلاش می‌کند و دستگاهی به نام دامپزشکی در بعد امنیت غذایی و رشد جسمی افراد در بحث غذای سالم ایفای نقش می‌نماید پس قدر علم، دانش و کار خود را بدانید.
نایب رئیس کمیسیون عشایر مجلس شورای اسلامی خطاب به کارکنان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: قطعاً مشکلات و تنگنا‌های موجود را پیگیری خواهم کرد و به نوعی صدای شما در تریبون مجلس خواهم بود.
روشنفکر گفت: در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مجلس از لحاظ وقت و نوبت سخنرانی بدهکار هستم ولیکن از آن‌ها خواهش خواهم کرد تا زمانی را برای بیان مشکلات و چالش‌های دامپزشکی در صحن علنی مجلس به اینجانب اختصاص دهند.
وی با ابراز تأسف از پایین بودن حقوق، دستمزد و مزایا در دامپزشکی گفت: سعی خواهم کرد ضمن برگزاری جلسه با مسئولین سازمان برنامه و بودجه و همچنین امور اداری و استخدامی کشور و با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور، موارد مطرح شده به استحضار آن‌ها رسانده شود و از همین جا از ریاست سازمان دامپزشکی کشور برای سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت بعمل می‌آورم.
روشنفکر از مدیران دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست نمود تمامی مشکلات و چالش‌ها را از جمله عدم اعزام دامپزشکان به خارج از کشور به منظور واردات گوشت را جهت طرح در وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های کشاورزی بصورت مکتوب در اختیار دفتر خود قرار دهند.
در پایان این نشست، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از واحد‌های مختلف اداری، ستادی و از جمله آزمایشگاه مرکزی و مرجع دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های دامپزشکی آشنا شد.


کد مطلب: 455901

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/455901/2/روشنفکر-صدای-دامپزشکی-هستم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1