تاریخ انتشار
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۵۲۷۵۹
کبنا گزارش می دهد؛

آیین آغاز سال تحصیلی 1402- 1401 در استان کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۱
کبنا ؛
آیین آغاز سال تحصیلی 1402-1401 در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه در مدرسه هنرستان دخترانه کارودانش وحدت یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز شنبه (2 مهرماه 1401) آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیربنایی ترین ارگان و سازمان و اداره کشور است. اساسا همه سرمایه های ما در آموزش و پرورش است. اگر ما می خواهیم در عرصه علم، در عرصه اقتصاد، فرهنگ، و مسائل اجتماعی رشد کنیم، جایگاه و مهد ان آموزش و پرورش است.
آیت اله سید نصیر حسینی افزود: چنانچه انسان تحت اموزش و پرورش شایسته قرار نگیرد از مقام انسانی و فلسفه آفرینش خود دور می شود.
وی تاکید کرد: معلمان باید دانش آموزان را در مسیر اهلبیت و قرآن هدایت کنند زیرا آن چه که می ماند و اهمیت دارد قرآن و نماز است.
آیت الله حسینی اظهار کرد: باید دانش آموزانی در شأن و منزلت و در شایستگی نظام جمهوری اسلامی و شایستگی راه شهیدان تربیت کنیم. چند سال گرفتار کرونا بودیم، امسال با اقدامات و تلاش هایی که انجام گرفت بساط کرونا جمع شده و بازگشایی مدارس را داریم. باید مسئله آموزش و تربیت را  جبران کنیم. ما فرزندان خود را به عنوان امانت به آموزش و پرورش می سپاریم.
آیت الله حسینی در اشاره به آشوب های اخیر در خصوص حجاب گفت: عده ای از افراد به عصر حجر برگشته اند، ما باید تلاش کنیم و فرزندان خود را به سمت اهل بیت هدایت کنیم، آن چیزی که برای ما می ماند حجاب، حیا، قرآن و نماز است. بد به حال کسانی که از این موارد دور می شوند. بد به حال کسانی که فرزندان خود را از مسیر خداوند و اهل بیت دور می کنند. رسالت آموزش و پرورش رسالت سنگینی است. ما به معلمان و آموزش و پرورش اعتماد داریم و امانت های خود را به آموزش و پرورش سپرده ایم.
وی تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان مثل ادارات آب و برق و شهرداری با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند. مدارس ما باید در شأن و شایستگی دانش آموزان باشد، صندلی های فرسوده، شیشه شکسته، نبود آبخوری و سرویس بهداشتی در شأن دانش آموز نیست و باید اصلاح گردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: از همه حضار و نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده محترم سپاه، روحانیت معظم خیرمقدم عرض می کنم.
سید علی احمدزاده بیان کرد: بعد از بیش از 2 سال، درهای مدرسه ها دوباره باز شده، و علم سرلوحه فعالیت های هر مملکتی است، رهبر معظم انقلاب نیز امسال را سال دانش بنیان و تولید نامگذاری کرده اند، پایه و اساس دانش آموزش و پرورش است.
وی گفت: ما باید از آموزش و پرورش کار کنیم تا  نسل های آینده به درجات عالی در پیشرفت و ترقی برسند، تا تربیت را به خوبی یاد بگیریم، مایه الگو باشیم.
اگر بخواهیم به وظایف الهی خود عمل کنیم به علم و دانش و تربیت نیاز داریم.
برای اینکه به استقلال برسیم و وابسته به اجانب نباشیم، و بتوانیم کشورمان را اداره کنیم، باید متحد باشیم و در کنار هم زیر پرچم ایران باشیم.
استاندار اظهار کرد: هویت ایران اسلامی پرچم ما است، عده ای اگر پرچم ما را آتش می زنند، چه پرچمی را می خواهند بالای سر خود ببرند؟ چرا با نیروی انتظامی که برادر ما و شما است اینگونه برخورد می شود؟
وی گفت: حجاب نیز هویت مهم دیگر در ایران اسلامی است، چرا روسری را آتش می زنند. حجاب زنان ما هویت استقلال طلبانه ما است، و اگر آن را به آتش می کشند چون می خواهند هویت و استقلال زنان ما را از بین ببرند. بدانید و آگاه باشید و تلاش کنیم خون های مطهر شهیدان و فرزندانی که به پای انقلاب ریخته شد را حفظ کنیم.
احمدزاده اظهار کرد: ما آسیبی جدی از نظر خلأ علمی داریم، از نمونه های برتر و الگوهای انقلابی ما شهید چمران است که در آمریکا جزو سرآمدان علمی بود، که به لبنان رفت و در مقابل آمریکا ایستاد و مبارزه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: انتظار می رود معلمان در نسل آینده ایجاد هویت کنند زیرا اگر هویت نیابند در تند باد جهانی انحراف پیدا می کنند.
حسنعلی عزت خواه تاکید کرد: مقوله تربیت و معرفت در مدارس باید جدی گرفته شوند و مهارت به دانش آموزان یاد داده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی امسال برای نخستین بار زنگ مهر و مقاومت در هنرستان دخترانه وحدت یاسوج نواخته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقارن آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور ایثار و مقاومت شهدا ، جانبازان ، رزمندگان و ملت بزرگ ایران در هشت سال جنگ تحمیلی می باشد با بازگشایی مدارس فرصتی مغتنم برای مرور درس صیانت از ارزشهای اسلامی و تمامیت عرضی کشور عزیزمان است و به یاد دانش اموزان شهید کشور تا آخرین قطره خون پای نظام می مانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آدم ناراحت میشه وقتی بعضی ها رو می بینه که با تغییر دولت، خودشون رو جا زدن
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مدیرانی که هنوز از دولت رواحی موندن شهرستان بویراحمد
فرهنگی یاسوح
Iran, Islamic Republic of
برادر آقای دلشاد مشاور رییس ستاد رییسی بودن در استان
اون زمانی ک خیلی مدیران فعلی جرات نداشتند در ستاد رییسی حاضر بشن ایشون میومد و خیلی امورات ستاد انجام میداد. الکی بهانع نیاوریم.مدیر بی حاشیه و توانمندیست
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر توانمند و انقلابی شهرستان بویراحمد اقای دلشاد از خود استاندار بیشتر برای جریان وستاد رییسی کار وتلاش کرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مدیر بی حاشیه و خوش برخوردی هستند من ایشون نمیشناسم زیاد ولی چندبار ک با ایشون ملاقات داشتم اخلاق ایشون واقعا نمونه یود
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1