تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۸۳۶۸
همزمان با سراسر کشور

برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر درلنده+تصاویر

۰
کبنا ؛امروز همزمان با سراسر کشور مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه این شهر برگزارشد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه ناحیه لنده با گرامیداشت حماسه سوم خرداد گفت:فتح خرمشهر، فتح الفتوح انقلاب اسلامی است که این مهم یکی از بزرگترین رخدادهای دفاع مقدس است.
سرهنگ روح الله ویسی گفت:این حماسه باعث شد تا تمام طراحان جنگ در جهان به لحاظ شیوه و نوع حمله در آزادسازی خرمشهر متحیر مانده اند.
وی افزود: آنچه باعث موفقیت ما در دفاع مقدس شده است بحث اخلاص و معنویتی بود که رزمندگان ما در روزهای سخت و دوران دفاع مقدس داشتند.

فرمانده تیپ ۴٨فتح در ادامه با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس به خصوص عملیات الی بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر گفت: امروز در شرایط بسیار سخت و آب وهوای سرد در ١٨٠٠کیلومتر از استان سروقامتان تیپ سرافراز ۴٨فتح در حال دفاع از حریم مرز های ایران اسلامی هستیم و اجازه نخواهیم داد ذره ای از این خاک و یا تهدیدی این کیان وسرزمین را تهدید کند.
سردار حسن حکمتیان راز گفت: هیچ گروهکی تا کنون نتوانست از مرزهای شمال‌غرب ایران اسلامی که توسط فرزندان این شهرستان در شمال‌غرب پاسداری می کنند نفوذ کند و روز به روز تمام توطئه های دشمنان را در نطفه خاموش کردیم.
وی گفت: انقلاب اسلامی ما از بدو پیروزی خویش تا کنون همواره بر استکبار ستیزی و استقلال، آزادی و دفاع از مظلومان عالم را در مبارزه بی امان با مستکبرین در نبرد بودیم و فتنه ها را یکی پس از دیگری دفع کردیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: تقدیم بیش از ١٨٠٠شهید ترور در دفاع مقدس همواره از سوی دژخیمان و مستکبرین به خصوص امریکای جنایت کار را داشتیم که همین هفته یکی دیگر از فرزندان و مدافعان حرم را ناجوانمردانه ترور کردند.
وی تاکید کرد: تحریم ها و فشار های اقتصادی و ترور دانشمندان ایران اسلامی و تحریم های دارویی و تجهیزاتی از جمله فشارهای بود که دشمنان در طی این چهاردهه انقلاب اسلامی برای ناامیدکردن مردم بکار بست ولی باتوکل به خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری تمام این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شدند.
فرمانده تیپ۴٨فتح گفت: در دفاع مقدس بیشتر کشورهای منطقه و٣٧کشور دنیا در جنگی نابرابر برعلیه ایران متحدالوحده حمله کردند و یک حمله سراسری را آغاز کردند.
وی اظهارکرد:دشمنان در همان روزهای اولیه جنگ مناطق حساس ایران به خصوص فرودگاه های و پادگان ها و مخازن نفت ایران را با جنگنده های خود بمباران کردند و با سه سپاه مجهز حمله سراسری از سه محور غرب، جنوب غربی و جنوب کشور شروع کردند که پس از ٣۴روز مقاومت مردم خرمشهر متاسفانه این شهرسقوط کرد و دشمنان نیز مناطقی از مهران و شلمچه و سایر مناطق را ببماران و تصرف کرد.
حکمیتان راز گفت:پایگاه های نیروی دریایی ما را ببماران کردند ولی در همان روزهای اولیه جنگنده های هوانیروز با حمله سراسری به عراق از جمله حمله به اچ٣و حمله به بصره و العماره و سایر مناطق عراق را بمباران کردند تا دشمنان خیال واهی نکنند.
وی خاطرنشان کرد:هیچ گونه اطلاعتی از ترکیب جنگ، آموزش جنگ، توان نظامی، لجستیکی و جنگی نداشتیم و در سال اول بیشتر مناطق به دست دشمن افتاد و بعد از برکناری بنی صدر یک جهش ویژه در دفاع مقدس به راه افتاد که بعد از بنی صدر ٢۵عملیات ایزایی صورت گرفت و موفقیت های بزرگی در سال دوم برای ایران رقم خورد و حصر آبادان شکست و ایران در یک مسیر تلافی جویانه قرار گرفت و موفقیت های پی در پی حاصل شد.
فرمانده تیپ ۴٨فتح تاکید کرد: در روز سوم خرداد ماشین جنگی عراق را از بین بردیم و بیش از ١٩هزار اسیر توان جنگی دشمن و تیپ ولشکرهای عراق را از بین بردیم و حماسه ای کم نظیر در جهان خلق کردیم تا دنیا بفهمد در برای تعالی دین و اندیشه انقلاب اسلامی با جان ودل دفاع می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مابرای دفاع از این خاک غسل شهادت کردیم به نبرد با دشمن پرداختیم و شیمایی، زخمی، جانباز و آزاده و شهید دادیم تا مردم ما با آسودگی خاطر در سایه امنیت و آرامش زندگی کنند.
سردار حکمیتان گفت:نتیجه این همه جانفشانی امروز تولید انواع موشک ها، تولید انواع تجهیزات در حوزه نانو، پزشکی، نظامی و پزشکی وهسته ای به یک اقتدار کامل رسیده ایم.
وی در ادامه گفت: زمانی که عین السد را که چشم تیزبین امریکا در منطقه بود را کور کردیم و کشتی نظامی انگلیسی را گرفتیم و زمانی که مقرگروهک های تروریستی را در عراق زدیم و پرنده های امریکایی و اسرائیلی را زدیم باید دشمنان ما مقابله می کردند ولی به واسطه اقتدار و توان نظامی ودفاعی نا نتوانستند هیچ غلطی کنند.
فرمانده تیپ ۴٨فتح گفت:ترک عراق و افغانستان و امروز در اوکراین نتیجه شکست وافول روز افزون امریکا است که جرات مقابله با ایران اسلامی را ندارد چرا که میداند دوران بزن درو گذشته است و اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد.
وی اظهارکرد: ما باید خادم مردم باشیم و امروز دشمن با استفاده از جنگ ترکیبی از طریق غول های رسانه ای خود به دنبال نا امید کردن مردم در همه حوزه ها است.
حکمتیان راز گفت:امروز ملت ایران با دولت انقلابی این پیچ تاریخی را با صبر وپایداری پشت سر خواهند گذاشت.
در این مراسم گروه سرود نونهالان نیز سرود”سلام فرمانده” را اجرا کردند.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1