تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۴۶۹۰۸
در جلسه شورای اشتغال لنده مطرح شد.

پایلوت شدن لنده برای اجرای طرح های اشتغالزایی ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)

۰
کبنا ؛اولین نشست شورای اشتغال شهرستان لنده با حضور فرماندار، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)استان، روسای بانک ها، کارآفرینان و سرمایه گذاران بومی و شرکت های دانش بنیان در فرمانداری این شهرستان برگزارشد.
به گزارش کبنا نیوز؛ فرماندار شهرستان لنده در ابتدای این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، از همه کارآفرینان و کسانی که در حوزه اشتغالزایی  ایده‌ و طرح دارند دعوت به همکاری کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم در حوزه  اشتغالزایی مبتنی بر دانش بنیان گام های مهمی را بر اساس پتانسیل‌ها برای توسعه شهرستان برداریم.
وی با اشاره به الگوی اقتصادی مبتی بر خانواده چین و اینکه در این کشور هر خانواده یک بنگاه اقتصادی است، گفت: باید فرهنگ کار و رویکرد ما در این زمینه تغییر کند تا در مسیر پیشرفت قرار بگیریم.
دانش با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری رودخانه مارون و منطقه مورجن موگرمون، از همه سرمایه گذاران برای استفاده از این پتانسیل دعوت به همکاری کرد.
وی افزود: از دو راه می شود فرهنگ کارآفرینی را تعالی بخشید، از طریق توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جویای کار و همچنین پشتیبانی از کارآفرینان.
فرماندار شهرستان لنده ضمن اشاره به اینکه فرهنگ کارآفرینی در جامعه ما ضعیف است، گفت: در خصوص اشتغالزایی باید رویکردها تغییر کند، امیدوارم بتوانیم با کمک نهادهای پشتیبان و متولی این فرهنگ را تغییر دهیم.

در ادامه رئیس اداره کار شهرستان‌های کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده مهمترین اهداف این چلسه را تعیین تکلیف فعالیتهای موجود جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات بانکی دانست و افزود: باید از فرماندار شهرستان لنده تقدیر کرد چرا که تنها شهرستانی است که بیش از ۴۰۰ نفر جهت ایجاد یا گسترش شعل معرفی کرده است.
در ادامه جلسه چند نفر از کارآفرینان به بیان مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند که عمده مشکلات آنان بحث مشکلات مالی و عدم حمایت تسهیلاتی بود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی با تشتره به فرصتها و ظرفیتهای موجود گفت: اگر می‌خواهیم دولت را یاری کنیم باید به سراغ کسانی برویم که در سبد بیکاری دولت قرار دارند و برای آنها شغل ایجاد کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به چند طرح در دست اقدام خواستار کمک بنیاد مستضعفان در ارائه تسهیلات ارزان قیمت شد.
سیاوش مدیر بانک سپه شهرستان هم از ورود این بانک به ارائه طرحهای تولیدی و اشتغالزایی خبر دارد و در زمینه ارائه تسهیلات برای اشتغالزایی اعلام امادگی کرد.
در ادامه مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار و امام جمعه این شهرستان برای حضور در لنده،گفت: ما در جایی که بنیاد علوی فعالیت داشته باشد، فعالیتی نداریم، ولی با پیگیری‌های مستمر و مکرر فرماندار و امام جمعه محترم این شهر، این امر در شهرستان لنده صورت پذیرفت اما باید نظارت دقیقی صورت گیرد تا  دوباره کاری در ارائه تسهیلات صورت نگیرد و بتوانیم افرادی که از نهادهای حمایتی تسهیلات دریافت نکرده‌اند را حمایت و پشتیبانی کرد و تسهیلات را در اختیار افرادی که قبلا از تسهیلات دیگر نهادها استفاده کرده‌اند، قرار ندهیم.
وی با اشاره به  فعالیتهای این نهاد گفت:  باید نظارت مستقیم و مستمر  بر اجرای طرحها قرار گیرد تا این طرحها ناقص نباشد و بتواند بازدهی داشته باسد.
نادری با اشاره به اینکه این نهاد علاوه بر حوزه خرد، در حوزه کارگاهی و کلان هم فعالیت دارد، افزود: در بحث اشتغالزایی بیشتر تسهیلات منجر به این مهم نمی‌شود و این بدعت بدی است که در استان ما نهادینه شده است.
وی اشاره کرد که نظارت ویژه‌ای بر تسهیلاتی که اعطا می‌شود، انجام می گیرد و با توجه به تجربیات قبلی در این حوزه انحرافاتی صورت نخواهد گرفت.
در پایان جلسه نیز معاون اشتغالزایی این نهاد ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد، گفت: برای شروع در دو بخش این شهرستان ۴ روستای پرجمعیت را پایلوت قرار خواهیم داد و در ادامه روستاهای بیشتری را تحت پوشش درخواهیم آورد.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1