تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۴۶۶۰۳
در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با فرمانده سپاه فتح مطرح شد؛

مدیرکل آموزش و پرورش استان: آموزش و پرورش و سپاه از هم تفکیک ناپذیرند

۱
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با فرمانده سپاه فتح استان گفت: سپاه نماد تحرک وخدمت در جامعه و نهادی برآمده از بطن مردم است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش ،مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و مدیر آموزش وپرورش عشایر با فرمانده سپاه فتح استان دیدار و گفتگو کردند.
حسنعلی عزت خواه در دیدار نوروزی با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به نقش سپاه در پیروزی و تداوم انقلاب اشاره کرد وگفت: حضرت امام خمینی (ره)  معمار بزرگ انقلاب اسلامی به حق فرمودند اگر سپاه پاسداران نبود کشور هم نبود.
 وی گفت: پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تمامی توان خود را در جهت دفاع از ارزش‌ها و خاک این کشور بکار گرفتند و نقش به سزایی را در دفاع مقدس ودیگر عرصه های مورد نیاز مردم به خوبی ایفا کردند.
عزت خواه با اشاره به اینکه دوام و قوام کشور به سپاه بستگی دارد اظهار داشت: سپاه زیربنای امنیتی کشور است، ولادت سپاه در بحبوحه حوادث و هیجانات بزرگ انقلاب بوده و رشد و بلوغ سپاه در تلاطم حوادث بوده است.
وی بیان کرد: گمشده ما در آموزش و پرورش تربیت است در سند تحول بنیادین تربیت اصل است چرا که اسیب های اجتماعی خطر بزرگی است که دامن گیر جامعه ما شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به همکاریهای خوب مجموعه سپاه با آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت:  بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه  فتح در زمینه  اردوهای علمی، ورزشی ، تفریحی و تدریس کتاب آموزش دفاعی همکاری خوبی دارند که  نشان می دهد آموزش و پرورش و سپاه از هم تفکیک ناپذیرند باید هم به همین شیوه باشد امروز سپاه پویاست این پویایی است که در همه زمینه ها می بینیم.
عزت خواه در ادامه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستانهای بویراحمد، و گچساران بیان کرد: البته در گچساران زیرساخت هایی وجود دارد اما در یاسوج بمب ساعتی است که به زودی این انفجار عظیم جامعه را فرا می گیرد به طوری که اول مهر سال جدید 2 هزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید به دلیل مهاجرت به جمع دانش آموزان ما در بویراحمد افزوده می شود.
وی  افزود: ۶۰درصد مدارس ما در روستا هستند که ۴۰ درصد جمعیت ما را در خود جای می‌دهند و برعکس آن ۴۰ درصد فضای آموزشی در شهر قرار دارد که ۶۰ درصد جمعیت را پوشش می دهند؛ یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که سرانه فضای آموزشی ما در کشور 8 و 2 دهم ثبت شده در حالی که این آمارهای غلط باعث شده خیران کمتر به استان ما توجه کنند چرا که اعلام شده سرانه فضای آموزشی مطلوب است لذا تلاش می کنیم تا آمار واقعی از سرانه آموزشی استان آماده کنیم.
عزت خواه در ادامه از ساخت  چهل زمین چمن مصنوعی، هشت زمین ساحلی و هشت سالن ورزشی در استان با همکاری معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بخشی از بودجه آن به استان اختصاص داده شد و بقیه مشارکتی است که امیدوارم  سپاه فتح هم در این مهم سهیم باشد تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اظهاری امیدواری کرد: مجموعه بسیج سازندگی سپاه در بخش محرومیت زدایی به فضاهای آموزشی ،تجهیز نمازخانه مدارس و احداث سرویسهای بهداشتی یاریگر آموزش وپرورش باشد.
رفع مشکلات جامعه مستلزم توجه به حوزه آموزش و پرورش است
 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو گفت: در مجموعه سپاه در کنار آموزش وپرورش هستیم و هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم و کوتاهی نمی کنیم.
سردار حمید خرم دل، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی در آموزش وپرورش را  یاداور شد وگفت: خروجی کار آموزش وپرورش در تربیت نسلهای آینده بسیار مهم است وامروز بسیاری از مدیران دستگاههای دیگر از بدنه آموزش وپرورش است که نشان از اهمیت این نهاد تاثیر گذار در آینده کشور است.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از فضای آموزش وپرورش استان گفت: شما اکنون به‌درستی مشکلات را مطرح می‌کنید باید چاره جویی نیز کنید و چهار سال بعد از شما می پرسند که چه کاری انجام دادید؛ لذا اکنون شما درد را می دانید باید به درمان آن هم بپردازید ما هم در مجموعه سپاه در کنار شما هستیم هر کاری می توانیم انجام دهیم و کوتاهی نمی کنیم.
فرمانده سپاه فتح  استان در ادامه بیان کرد: درد و درمان در آموزش و پرورش است اگر مشکل جامعه می خواهد برطرف شود در حوزه آموزش و پرورش است که باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
سردار خرم دل با اشاره به این که برخی از مجموعه های سپاه به طور مستقیم با شما در ارتباط است گفت: یکی از این مجموعه ها بسیج دانش آموزی است که جزو مجموعه های تراز اول کشور است به طوری که در طرح شهید بهنام محمدی رتبه یک کشور را داریم و دانش آموز این استان رئیس مجلس دانش آموزی کشور است.
وی به موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت: یکی از بخشهای مهم تربیتی  اردوهای راهیان نور است که امسال انجام شد و حتماً برای سال آینده حجم خوبی از دانش آموزان را اعزام کنید که بسیار موثر است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد از مدیرکل آموزش وپرورش استان خواست نیازمندیهای آموزش وپرورش را مکاتبه نمایند تا با نگاهی که در سطح کلان به آموزش وپرورش وجود دارد رایزنی لازم جهت رفع پاره ای از مشکلات در مناطق محروم و روستاها انجام شود.
محمد جمالی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش نیز در این نشست گفت: خواشحالیم که چهره ای انقلابی، متواضع و صادق در راس مدیریت آموزش وپرورش قرار گرفته که علی رغم مشکلات و پایین بودن شاخصهای مختلف آموزشی تلاش می کنیم به سمت شرایط مطلوب حرکت کنیم.
جمالی افزود: بعد از 25 ماه شرایط کرونایی بازگشایی حضوری مدارس در استان با استقبال خوب دانش آموزان عابرومندانه بود که امیدواریم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی شاهد شور ونشاط و بالندگی در مدارس باشیم.
مختار اندرخور رئیس آموزش وپرورش عشایر استان نیز در این جلسه گفت: مجموعه سپاه در همه صحنه ها ی انقلاب خوش درخشیدند وانتظار می رود در شرایط کنونی کشور که همدلی خوبی بین قوا وجود دارد آموزش وپرورش را در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی یاری نمایند.
اندرخور ،همکاری در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان و اردوهای سیاحتی و زیارتی را یاداور شد وگفت:  سپاه ظرفیتی عظیمی برای نظام است که می تواند برای تربیت و آموزش نسل جدید یاریگر آموزش وپرورش باشد.
 کورش دلشاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این نشست صمیمی گفت: هزینه در آموزش وپرورش سرمایه گذاری است که برای تحقق شعار سال تولید،دانش بنیان واشتغال آفرین باید به آموزش وپرورش نگاه ویژه ای داشته باشیم.
دلشاد ، به استیجاری بودن 38 فضای آموزشی و کمبود شدید تجهیزات از قبیل میز وصندلی در شهرستان بویراحمد وتراکم جمعیت بالای دانش آموزی اشاره کرد وگفت: شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجر پذیری هر ساله بر جمعیت دانش آموزی آن اضافه می شود که همه دستگاهها باید برای حل این مشکلات یاریگر آموزش وپرورش باشند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان این نشست از نگاه ویژه فرمانده سپاه فتح استان به مسائل آموزش وپرورش تشکر وقدردانی کرد وگفت: فرمایشات شما را تابلوی فراروی چشمان خویش قرار می دهیم و امیدواریم سرباز خوبی برای جهاد تبیین مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1