کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جشن دشتک دیل؛ پیام‌های سیاسی تاجگردون برای اصولگرایان / اتحاد نانوشته بویراحمد و باوی / زینل‌زاده و جعفری و تاجگردون آمدند اما سید ناصر نه!

5 فروردين 1401 ساعت 21:16

جشن فرهنگی و هنری دشتک دیل (شونم دیل) با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در حالی برگزار شد که بیش از آنکه شادی و پاسداشت آئین‌های نوروزی را به همراه داشته باشد، پیام سیاسی به جامعه مخابره کرد. تاجگردون در این جلسه ژست خاص خود را داشت. لبخند و حالات او هم سیاسی بود. به نظر می‌آمد که او می‌دانست دقیقاً در دشتک دیل به دنبال چه هست؟ و اینگونه که از برآیند جشن مشخص بود او به تمام اهدافی که در این جشن داشت رسیده است. غیبت سید ناصر حسینی‌پور و رها کردن فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های گچساران و باشت تا حد زیادی صدای همه هواداران او را در آورده است.


جشن فرهنگی و هنری دشتک دیل (شونم دیل) با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در حالی برگزار شد که بیش از آنکه شادی و پاسداشت آئین‌های نوروزی را به همراه داشته باشد، پیام سیاسی به جامعه مخابره کرد. تاجگردون با همراهی زینل زاده شهردار و رحیمی فرماندار دوره طلایی نمایندگی خود به دشتک دیل رفته و جعفری به خوبی از وی استقبال کرد. تاجگردون در این جلسه ژست خاص خود را داشت. به نظر می‌آمد که او می‌دانست دقیقاً در دشتک دیل به دنبال چه هست؟ و اینگونه که از برآیند جشن مشخص بود او به تمام اهدافی که در این جشن داشت رسیده است. غیبت سید ناصر حسینی‌پور و رها کردن فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های گچساران و باشت تا حد زیادی صدای همه هواداران او را در آورده است. هر چند که سیدناصر هم با همراهی رحمانی رئیس دفتر تهران و دهیار دیل به گلزار شهدا رفت تا این موضوع را رسانه ای کند، اما این حضور نتوانست پاسخ حضور تاجگردون در جشن دیل را بدهد.

       جشن دشتک دیل با حضور تاجگردون، زینل‌زاده و علیمراد جعفری


به گزارش کبنا، عصر امروز (جمعه 5 فروردین ماه 1401) جشن فرهنگی و هنری (شونم دیل) به مناسبت عید نوروز در دشتک دیل شهرستان گچساران برگزار شد.
در این جشن، غلام‌رضا تاجگردون نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت، علیمراد جعفری نماینده اسبق شهرستان‌های باشت و گچساران، اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان، عبدالرحیم رحیمی فرماندار اسبق گچساران، ایوب مقیمی رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران، اردشیر یاری معاون سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، روانبخش دیهیم فرماندار فعلی گچساران و سایر مدیران سابق و جدید حضور داشتند.
همچنین این جشن با استقبال مردم روبرو شد.
نکته جالبی که در این جشن وجود داشت، حضور همزمان علیمراد جعفری، غلامرضا تاجگردون و اردلان زینل زاده سه رقیب انتخاباتی بود. برخی از تحلیل گران می‌گویند: یقیناً این حضور پیام و معنای خاص خودش را دارد. در فضای مجازی این حضور را اتحاد باوی و بویراحمد به حساب آوردند و نوشته‌اند که عصر امروز مهمترین رویداد سیاسی چندسال اخیر در دشتَک دیل اتفاق افتاد.
اما حضور همزمان غلامرضا تاجگردون، اردلان زینل‌زاده، اردشیر یاری و عبدالرحیم رحیمی در دشتَک دیل و نشستن در کنار علیمراد جعفری اتحاد نانوشته‌ای را رقم زد. اینها در حالی است که طی دو سال گذشته تنش‌ها میان زینل زاده و تاجگردون بالا بود. در فضای مجازی در مورد این سخن گفته می شود که سیاسیون در میدان های قدرت رقیب می شوند و اما در واقع دوست و رفیق هستند.
نکته مهم دیگری که بود، حضور فرماندار فعلی شهرستان گچساران در این مراسم در واقع زیر سایه حضور تاجگردون، حضوری خنثی و بی اثر داشت.
تاجگردون در این جلسه ژست خاص خود را داشت. لبخند و حالات او هم سیاسی بود. به نظر می‌آمد که او می‌دانست دقیقاً در دشتک دیل به دنبال چه هست؟ و اینگونه که از برآیند جشن مشخص بود او به تمام اهدافی که در این جشن داشت رسیده است. غیبت سید ناصر حسینی‌پور و رها کردن فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های گچساران و باشت تا حد زیادی صدای همه هواداران او را در آورده است.
پیامدهای این جشن هر چه که باشد به سود آینده سیاسی سید ناصر حسینی‌پور نیست. سید ناصر هیچ فروغی ندارد و رفته رفته این شیوه او را در زمین سیاست گیر می‌اندازد. نگرانی از سید ناصر در بین هوادارانش در حال افزایش است. او در این روزها به دیدار سیدقادر لاهوتی از اصلاح طلبان کهگیلویه رفت، که هیچ معنای خاصی نداشته و مشخص نیست دلیل این رفتار سیدناصر چه چیزی است! غلامرضا تاجگردون در گچساران هنوز بازی خودش را دارد و گویا کسی یارای مقابله با او را ندارد و ناگفته پیداست حضور سیدناصر در میان اصولگرایان نیز رو به افول است.
حسینی از طریق جمعی از اصولگرایان به گچساران آمد و در این میانه، شرایط به گونه ای رقم خورده که حتی یارانش او را تنها گذاشته اند. جشن شونم دیل بخاطر حضور تاجگردون در حال لغو بود، اما در نهایت جشن برگزار شد، و به نظر می آید این جشن پایان بازی سیاسی سیدناصر حسینی و اتحادی برای معرفی یکی از افراد این جمع بود.
کم کم مهره های انتخاباتی منطقه معرفی می شوند و به نظر می آید تاجگردون در صورت پاگذاشتن در میدان سیاست، نتواند از فیلترهای شورای نگهبان عبور کند، و فردی که در این جمع از یک وزنه سیاسی و پشتوانه برخوردار شد علیمراد جعفری بوده، که می تواند رقیبی برای دوره بعدی انتخابات گچساران و باشت باشد.


 


کد مطلب: 446183

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/446183/2/جشن-دشتک-دیل-پیام-های-سیاسی-تاجگردون-اصولگرایان-اتحاد-نانوشته-بویراحمد-باوی-زینل-زاده-جعفری-آمدند-اما-سید-ناصر-نه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1