تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۴۴۸۵۴
گزارش اختصاصی کبنانیوز از سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به زیلایی؛

احمدزاده: در عرض دو سال منطقه زیلایی باید از محرومیت خارج شود تا مردم روی خوش زندگی را ببینند / آذرفر: پروژه‌های اشتغال‌زایی بسیار خوبی در سطح استان تعریف کرده‌ایم / مدیرکلی که می‌خواهد جلوی همه رگ دستش را بزند/ معتمدی‌پور: احداث باغات سردسیری در زیلایی را به عنوان یکی از محورهای توسعه منطقه پیگیری می‌کنیم

۰
کبنا ؛
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما باید در ظرف دو سال این منطقه را یک مطقه برخوردار کنیم و دیگر نگوییم یک منطقه محروم، گفت: ما به جای اینکه به سمت دستگاه‌های حمایتی برویم، در پی رفتن به دستگاه‌های اشتغال‌زا برویم و از این دستگاه‌ها بخواهیم که کار کنند. مردم نیاز ندارند که کمیته امداد به آنها کمک کند، مردم شغل می‌خواهند و ما باید در این زمینه به آنها کمک کنیم. 
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معدود استانداران کهگیلویه و بویراحمد است که رفع مسائل و دغدغه‌های مناطق محروم و محرومیت‌زدایی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را در اولویت‌های اساسی خود قرار داده است. در دومین سفر احمدزاده به زیلایی (پنجشنبه 28 بهمن 1400) اقدامات بسیار اساسی انجام گرفت. در این بازدید، پایگاه اورژانس 115 زیلایی شهرستان مارگون افتتاح شد.

احمدزاده در این خصوص گفت: تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین به کار خواهیم بست.
وی اضافه کرد: مرکز درمانی برای موشمی فوق‌العاده حائز اهمیت و مهم است چرا که مردم برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مسیر زیادی را تا مرکز استان و حتی شهرستان مارگون طی می‌کردند.
مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از طریق اعتبارات استانی دانشگاه علوم پزشکی را حمایت می‌کنیم تا خدمات بهتری در حوزه درمانی به مردم ارائه شود و درمانگاه موشمی به پایگاه درمان مردم تبدیل شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از عملکرد  دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این پایگاه اورژانس 115 می‌تواند خدمات خوبی به مردم منطقه ارائه دهد.
در ادامه این سفر یک روزه، پروژه کلنگ‌زنی گازرسانی به زیلایی زده شد. این پروژه مهم از دیگر برنامه‌های دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به زیلایی بود که با حضور نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد. در پروژه مهم گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به منطقه محروم زیلایی گفت: گازرسانی به منطقه زیلایی در دو قسمت انجام می‌شود بخشی موشمی، برد پهن و سادات چاهن و بخش دیگری مورزرد زیلایی است، در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح مهم گازرسانی به این مناطق از زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان در ۴۰۰ روز انجام و سال آینده این منطقه محروم از نعمت گاز برخوردار شود.
احمدزاده ادامه داد: ۱۸ روستا و پاره روستا در منطقه مورزرد زیلایی است که به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طریق شهرستان مارگون گازرسانی به مورزرد انجام می‌گیرد. وی با اشاره به بازدید از روستاهای مورزرد زیلایی افزود: تلاش می‌کنیم زیلایی را در چند شاخص از جمله جاده روستایی، آب، برق و گاز از محرومیت خارج کنیم. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای گازرسانی به زیلایی ۱۷۰ میلیارد تومان است و ۱۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان انجام می‌شود.
روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این پروژه بزرگ چهار هزار و چهارصد و پنجاه خانوار جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ هزار نفر را تحت پوشش گازرسانی قرار می‌دهد. در این پروژه ۱۷۲ کیلومتر لوله گذاری انجام می‌گیرد و چیزی حدود هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه اولین روستای حوزه زیلایی تا حوزه سادات چاهن و چندین روستا از روستاهای حوزه جلاله را پوشش می‌دهد. نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از استاندار محترم چهار محال و بختیاری و فرمانداری محترم لردگان درخواست داریم به صورت ویژه دستور بفرمایید نه تنها محدودیت‌های مربوط به این پروژه تسریع گردد بلکه همکاری لازم انجام گیرد که این پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.
رحمان خادم مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پروژه‌هایی که برای اخذ و اجرای آن نیاز به مجوز خاص داشت پروژه گازرسانی منطقه زیلایی بود که خوشبختانه این مهم با رایزنی مستقیمی که جناب دکتر روشنفکر با وزیر محترم نفت داشتند. توانستند مجوز خاص برای پروژه مربوطه را بگیرند ضمن تقدیر و تشکر از دکتر روشنفکر این پروژه می‌تواند کمک بزرگی به مردم منطقه کند پروژه‌ای که حدود ۱۷۵ هزار میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و زمان اجرای آن ۴۵۰ روز پیش بینی شده است.

گفتنی است دیدار با مردم، بازدید از جاده‌های عشایری و بازدید از روستاهای منطقه مورزرد از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به زیلایی است.
در ادامه این بازدیدها، پروژه تأمین آب روستاهای کیمه و دواخوار منطقه زیلایی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مدیرکل امور عشایر استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
فضل‌الله آذرفر مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح تأمین آب شرب روستاهای کیمه و دواخوار زیلایی اظهار داشت: این پروژه ۶ ماه پیش توسط دکتر روشنفکر که نائب رئیس کمیسیون عشایر مجلس هستند کلنگ زنی شد و بعد از شش ماه شاهد بهره برداری از آن هستیم.

آذرفر گفت: پروژه‌ای که امروز به دست استاندار و دکتر روشنفکر افتتاح شد پروژه تأمین آب شرب عشایری روستاهای کیمه و دواخور که در این چهل سال دسترسی مستقیم به آب شرب نداشتند و بسیار اذیت می‌شدند خوشبختانه با تلاش‌های جناب دکتر روشنفکر که نائب رئیس فراکسیون امور عشایر مجلس هستند و همچنین جناب دکتر احمدزاده تلاش‌های خوبی شد تقریباً ۶ ماه پیش به دست دکتر روشنفکر کلنگ‌زنی شد و بعد از شش ماه افتتاح و شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم که خوشبختانه آب شرب بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری و روستایی را تأمین می‌کند. وی افزود: در ادامه این پروژه‌ها آب رسانی منطقه شب شبلیز انجام شد و سایر مناطق بویراحمد و دنا را داریم که کارهای مطالعاتی آنها را در حال انجام است سعی بر این است ۵ پروژه دیگر را اجرا کنیم که امیدواریم در طول شش ماه آینده این طرح‌ها افتتاح گرد. آذرفر ادامه داد: این پروژه دارای ۱۱ کیلومتر خط انتقال، دو باب منبع ذخیره آب ۱۵۰ متر مکعبی می‌باشد که از محل اعتبارات ملی سه ماهه انجام و تحویل مردم خوب کیمه زیلایی داده شد.
مدیرکل عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد که اجرای این پروژه توسط اداره کل امور عشایر استان با اعتبار 20 میلیارد ریال انجام و با اجرای این پروژه آب شرب پایدار بهداشتی بیش از 100 خانوار عشایری بخش زیلایی تأمین شد و به رنج بی آبی ۴۰ ساله مناطق کیمه زیلایی پایان داده شد.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی منطقه آبعلی بخش زیلایی تأمین آب است. به محض اینکه کارهای مطالعاتی آن انجام شود، قطعاً این پروژه را در اینجا هم اجرایی می‌کنیم. ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ها پنج پروژه تأمین آب اجرا کردیم. در منطقه شرق گچساران با اعتبار 13 میلیارد تومان، در منطقه دلیک آبریز شهرستان کهگیلویه که خوشبختانه دو روز پیش با حضور حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار شاهد افتتاح آن بودیم، پروژه پشت‌کوه ملاطهماسب شهرستان بهمئی که یکی از پروژه‌های بسیار خوب در سطح استان است، اعتبار این پروژه 7 میلیارد تومان است و ظرف دو هفته آینده قابل افتتاح خواهد بود و این کمک بسیار خوبی برای تأمین آب مناطق عشایری استان خواهد بود.
وی افزود: ضمن اینکه برای بازگشایی جاده‌های عشایری خوشبختانه اعتبارات خیلی خوبی در سطح استان وصول کردیم. در سفر ریاست جمهور به استان هم قول‌های مساعدی برای تأمین آب عشایر استان گرفتیم. ضمن اینکه روزانه 140 هزار لیتر آب به صورت سیار با تانکر در اختیار عشایر قرار می‌دهیم.
آذرفر گفت: پروژه‌های اشتغال‌زایی بسیار خوبی در سطح استان تعریف کرده‌ایم. یکی از این پروژه‌های اشتغالزایی که در حال انجام مطالعات آن هستیم در منطقه شبلیز شهرستان دنا هست که یک قطب گردشگری است و عشایر زیادی در آنجا ساکنند. ما دنبال کارهای پایلوت اینچنینی هستیم. انشاالله اگر جواب دهد تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد.
در ادامه این بازدید یکی از خانواده‌های سه معلولی که دارای سه فرزند نابینا بودند به بیان مشکلات خود در حضور مدیران استانی پرداختند.

باقری مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه این خانواده سه معلولی مشکلات زیادی به ویژه در بخش مسکن داشتند، قرار شد با همکاری بهزیستی در اطراف شهر یاسوج در زمینی برای آنها ساخت و ساز انجام دهیم. قول دادیم به کا ارائه تسهیلات وام و بلاعوض مشکلات آنها رفع شود.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این بازدید در مورزرد زیلایی گفت: به فضل الهی یک تحولی را تا پایان سال آینده شاهد خواهیم بود. بعضی از پروژه‌ها تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسند. بعضی هم در سال 1402 به بهره‌برداری خواهند رسید. در عرض دو سال این منطقه باید از محرومیت در چند مؤلفه خارج شود و مردم روزی خوش زندگی راحت را ببینند.
وی گفت: ما به جای اینکه به سمت دستگاه‌های حمایتی برویم، در پی رفتن به دستگاه‌های اشتغال‌زا برویم. و از این دستگاه‌ها بخواهیم که کار کنند. مردم نیاز ندارند که کمیته امداد به آنها کمک کند، مردم شغل می‌خواهند و ما باید در این زمینه به آنها کمک کنیم.
ما باید در ظرف دو سال این منطقه را یک مطقه برخوردار کنیم و دیگر نگوییم یک منطقه محروم. احمدزاده خطاب به آذرفر گفت: الحمدالله امور عشایر استان کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است.
در ادامه کرم‌الله جانی‌پور سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جا دارد از دکتر احمدزاده و دکتر روشنفکر تشکر کنم.
وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که استاندار و نماینده محترم داشتند، 235 میلیارد اعتبار توسعه راه‌های روستایی در نظر گرفته شد. با پیگیری‌های مجدد این عزیزان 200 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری بود که الحمدالله تا الأن نزدیک به 37 میلیارد تومان تخصیص داشته است. همچنین 26 میلیارد تومان از بحث محرومیت‌زدایی نیز تحخصیص داده شده است. در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها نیز 50 میلیارد تومان پول نقد به حساب راهداری واریز شده است.
وی گفت: نمی‌دانم ما سرکوهکی‌ها خوش‌شانسیم یا بدشانس. می‌گویند وقتی عروسی وارد یک خانه می‌شود، یا خوب است یا بد. ولی من عروس راهداری هستم. خدا را شکر با پا قدم من 11 موج بارش برف و باران داشته‌ایم. این نزول نعمت الهی خدا را شکر بحران بی‌آبی در استان را برطرف کرد.
وی در ادامه گفت: با پا قدم ما اعتبارات استان به 550 میلیارد تومان رسید.
جانی‌پور گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مناطق محروم است. از 80 میلیارد از 200 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بخش مارگون داده شد. واقعاً جا دارد از استاندار محبوب و انقلابی تقدیر و تشکر کنم.
کلیه‌ی پروژه‌های راه‌های روستایی بخش مارگون به مناقصه رفته است. وی گفت من در یادواره 72 تن شهید یک قولی دادم که الأن قولم را می‌شکنم.
جانی‌پور اظهار داشت: تا 30/5/1401 پروژه‌های کددار مارگون آسفالت می‌شود. اگر آسفالت نشد، رگ دستم را جلوی همه افراد می‌زنم. در همین حال جانی‌پور با تشویق حضار روبرو شد.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه‌جانبه تصمیم گرفتیم این منطقه فوق‌العاده کم‌برخوردار و محروم را ببینیم افزود: دولت‌های مختلف برای رفع محرومیت تلاش‌هایی کردند اما دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای رفع این محرومیت دارد و شرایط برای رفع محرومیت‌ها فراهم شده است.

معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: منطقه مورزرد زیلایی دارای طبیعت بکر و خوبی است. ما قول دادیم با حضور یک تیم کارشناسی مراجعه کنیم. آب خدادادی و شرایط دمایی خوبی در اینجا هست. شبیب مناسبی برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در اینجا هست.
وی گفت: وضعیت زراعی بودن اراضی را بررسی می‌کنیم. پروانه‌های بهره‌برداری، میزان دبی آب پایدار رودخانه و دیگر شرایط و به ویژه تقاضای خود مردم را هم مد نظر قرار می‌دهیم.
معتمدی ادامه داد: سعی می‌کنیم با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه محروم است، این را به عنوان یک پیشنهاد جدیدی بررسی کنیم و هر کاری که در جهت توسعه زیرساختی کشاورزی به ویژه باغبانی از دست مان بر بیاید، حتما برای این منطقه در نظر خواهیم گرفت.
وی گفت: با توجه به سفری که در معیت استاندار و نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و دنا داشتیم، استعدادهای خوبی در زمینه کشاورزی شناسایی شد. بر اساس استعدادهایی که منطقه دارد و زیرساخت‌هایی که به ویژه در بخش آب دارد قول دادیم در صورتی که مردم هم پای کار بیایند، بحث واگذاری اراضی منابع ملی جهت احداث باغات سردسیری در مناطق مستعد این منطقه را به عنوان یکی از محورهای توسعه منطقه پیگیری کنیم.  
در ادامه این بازدید یک روزه، پروژه گازرسانی به تاکسیسه سفلی و علیا، چشمه‌گری، چشمه گلی و دلی‌گردوی سفلی و علیا در شهرستان مارگون با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
با افتتاح این پروژه گازرسانی ۱۸۳ خانوار با جمعیت ۸۰۰ نفری از نعمت گاز برخودار شدند.




















-------------------------------------
عکس: بهار بهادران
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا تعریف تمجید الکی نکن از کاه کوه نساز
Iran, Islamic Republic of
جون خوت یه فکری هم سی سال ده کن چون این چند سال خشک سالیبی
ککا انشاالله همیشه خود رئیس بی
ولی بره اداره هواشناسی
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
بپرسید که پیمانکار چطور انتخاب شده است؟!!!!
یا مهدی حاااااج مهدی
شجاع
Romania
برادر تعریف نیست حقیقته این از خدمات نماینده مردمی و پرتلاش آقای روشنفکر هست
خرنسهر
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا دست تک تک این مسئولان را باید بفشاریم خدا بکنه مردم زیلایی قدردشت روشتفکر را بدونند والله طرفدارش نبییم ولی الان سه بار من ای یکسال رفته زیلایی و مخصوصا سی سختیل ولله باید مردم سی سخت وهزاران دعا وجون ابن آدم بکنن
عشایر
Iran, Islamic Republic of
آقای آذر فر مدیر کل امور عشایر کلا گچساران و عشایر اونجا رو فراموش کردند و به واسطه روشنفکر فقط بویراحمد رو چسبیده
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی شیری مثل تاجگردون نباشه بایدم رو.... گردوخاک بپا کنه... تازه اول تبعیضه
Iran, Islamic Republic of
بیشترین جمعیت عشایری استان در گچساران هست روشنفکر نایب رییس عشایر مجلس هست وعشایر بدبخت را در فقر ومحرومیت به حال خود رها کرده
عدالت
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدزاده استاندار متعهد وخداترسی هستند وسوابق درخشان ایشان کاملا روشن است .خداوند پشت وپناهشان
عزت بویراحمدودنا
Iran, Islamic Republic of
شرم آور است که یک مدیرکل برای خودنمایی و اثبات خودش بگه "اگر نشد رگ دستم رو میزنم".این نشانه ی بدی است. برای مشاغل مهم..
یکی از ایرادات فعلی، انتضاب افراد سطح پایین در مشاغل مدیریتی است که عواقب زیانباری برای آینده ی شهرستانها و استان دارد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
/ بگریتش تا خودش نکشته چقدر این صندلی ریاست خوش رکاب است
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ازماست که برماست...
خود کره را تدبیر نیست.
ندای وحدت در انتخاب فرد اصلی دچار اشتباه شد..
Iran, Islamic Republic of
بیچاره زبلایی و شوی همه ساله مسیولان
Iran, Islamic Republic of
اخ سی استاندار و‌نیرویل اجراییش
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1