تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۶۱۲
نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس درنشست با فرهنگیان مطرح کرد

روشنفکر: پیش بینی تصویب طرح رتبه بندی فرهنگیان به رأی قاطع نمایندگان

۰
کبنا ؛نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تحول و افق روشنی را در آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مهدی روشنفکر در جلسه مشترک شورای مدرسه و شورای معلمان هنرستان حضرت آیت‌اللّه ملک حسینی یاسوج با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان گفت: تعلیم و تربیت جایگاه مهم و ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد که باید  بسترهای لازم  برای تحقق آن برمبنای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنيادين آموزش وپرورش فراهم  شود.
وی با اشاره به اینکه توجه به دغدغه های  فرهنگیان، امروز  یکی از مهمترین اولویتهای  نمایندگان مجلس شورای اسلامی است گفت: لایحه رتبه بندی معلمان بعد از چندین بار رفت و برگشت و چکش کاری با در نظر گرفتن  همه جوانب و مشورت با صاحب نظران تعلیم و تربیت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه رتبه بندی معلمان در قالب ۹ ماده است که در هفته گذشته‌ از بنده ۳ آن ایراد گرفته شد که بلافاصله کمیسیون تشکیل جلسه داد و با اصلاحاتی ایراد در کمترین زمان ممکن در همان روز رفع و در اختیار مجلس قرار گرفت که در هفته آتی بررسی خواهد شد.
روشنفکر توجه به مسائل تعلیم و تربیت کشور را  از مهمترین دغدعه های نمایندگان  مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گقت: بحث لایحه رتبه بندی امروز  مهمترین مطالبه فرهنگیان از نمایندگان مجلس در سراسر کشور است  که جو مجلس حکایت از تصویب این طرح با اکثریت قاطع نمایندگان  را  به دنبال خواهد داشت.
روشنفکر با بیان اینکه تصویب این طرح افق روشنی را پیش پای نظام تعلیم وتربیت قرار خواهد داد گفت: ایجاد انگیزه در بین معلمان و توجه به ارتقا کیفی آموزشها برای تربیت نسلی خلاق ، پرسش گر و دین باور در تراز نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین از اهداف این طرح است.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز مورد توجه  نمایندگان  قرار گرفته است گفت: پیش بینی می شود با تصویب و ابلاغ  این طرح در سال جاری شاهد رشد خوبی در افزایش دریافتی فرهنگیان و بازنشستگان  خواهیم بود که قطعا به توسعه کیفی فعالیتهای اموزشی و تربیتی در مدارس کمک خواهد کرد.
وی یادآور شد: در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی  بر این نکته تاکید کردم که بیاییم برای یکبار مسائل و مشکلات معلمان را برای  همیشه حل کنیم.
روشنفکر افزود: افتخار می کنم که خود به عنوان یک معلم از جامعه بزرگ فرهنگیان  هستم و حضور در این جلسه باشکوه در جمع فرهنگیان خاطرات روزهاي  حضور در تربیت معلم و کلاسهای درس را برایم تداعی کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان یک معلم و نماينده  کمیسیون بخش زیادی از وقت خویش را برای نظارت بر صندوق ذخيره فرهنگیان گذاشته ام و در زمینه احقاق حق فرهنگیان از هیچ تلاش و کوشش  دریغ نخواهم کرد.
وی در جمع بندی این بحش از سخنانش تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و خواسته های فرهنگيان  گام مهمی در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گام بر خواهد داشت و ان‌شاالله در دولت انقلابی سیزدهم شاهد رشد وبالندگی آموزش وپرورش و نظام تعلیم وتربیت در تراز جمهوري اسلامي خواهیم بود.
نماينده مردم شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از سخنانش  به آموزش در دوران کرونایی اشاره کرد و با تقدیر از مجاهدت‌های معلمان در این زمینه گفت: کرونا نشان داد که معلم جایگزین ندارد و اکثریت اولیا دانش اموزان در این زمینه  خواستار حضوری شدن مدارس هستند.
وی به بحث زلزله دنا اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش وپرورش تلاش کردیم دانش آموزان این منطقه از سهمیه ۵درصدی  در کنکور سراسری به مدت ۳ سال بهرمند شوند که به الحمدالله این امر محقق شد.
روشنفکر شورای مدرسه و معلمان را از مهمترین ارکان اصلی مدارس دانست و گفت: لازم است در این شوراها ، آسیب شناسی آموزشی و تربیتی مدرسه  مورد بررسی و توجه جدی قرار بگیرد و موانع شناسایی و با هماهنگی با دست‌اندرکاران تعلیم وتربیت و اولیا دانش اموزان  نسبت به رفع آنها چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه تحصیل در  هنرستانها نیز فرصت خوبی برای آموزش‌های مهارتی  در جامعه است خاطرنشان کرد: در هنرستانها آموزش‌های تئوری و مهارتی باهم تلفیق شوند و با توجه به نیاز جامعه به رشته ها و تخصص های مهارتی در تشویق و ترغیب دانش آموزان  برای تحصیل دانش آموزان  بیش از گذشته تلاش کنید.
 نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون افزود: با توجه به موضوع  اشتغال و بیکاری و لزوم تربیت تکنیسن های ماهر در رشته های مختلف ، شورای معلمان و شورای مدرسه برای تشویق و ترغیب دانش آموزان و تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی تلاش مضاعفی داشته باشند ضمن اینکه مدیران آموزش وپرورش نیز باید با برنامه ریزی اصولی و مدون زمینه افزایش امید و آگاهی دانش آموزان برای تحصیل در این رشته ها را در دستور کار داشته باشند.
وی از معلمان به عنوان مهمترین عنصر در نظام  تعلیم و تربیت خواست با مطالعه و داشتن طرح درس،  محیط کلاس  و درس را برای دانش آموزان بانشاط و آنها را به تحصیل علم و آینده امیدوار کنند تا علاوه بر اموختن دانش شخصیت دینی و اجتماعي پیدا کنند.
روشنفکر  در پاسخ  به مسائل مطرح شده توسط یکی از معلمان  در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور توجه خاصی در حوزه  کمک و توسعه  مسائل  علمی و دانش بنیان  دارند که هر کس طرح و ایده ای در این زمینه داشته باشد مورد حمایت خواهد بود.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان علاوه در تولید ثروت در حوزه علمي  سود آوری  خوبی دارند که لازم است در حوزه گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد با توجه به پتانسیلها و ظرفیتها نیز  در این زمینه  تلاش بیشتری صورت گیرد که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی در پایان با تقدیر تشکر از مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در برگزاری این نشست صمیمی و باشکوه  به شورای  مدرسه معلمان توصیه کرد : در تصميم گیریها برنامه محوری داشته باشید  و با تکیه  بر نقشه راه مسیر تعالی فرهنگی و علمی دانش آموزان را هموار نمایید.
توجه به آموزش وپرورش زمینه بالندگی نظام اسلامی را فراهم می کند
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز دراین جلسه با تقدیر از مدیر خلاق ، پرتلاش و توانمند هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت:  مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت شورای مدرسه و شورای معلمان ،تصمیمات مدیریتی خود را بر پایه مشارکت جویی برای تحقق اهداف آموزشی استوار سازند.
کورش دلشاد ضمن تقدیر از تلاش نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون در کمک به مسائل آموزشی وتربیتی بالاخص در بحث رتبه بندی فرهنگیان به عنوان یک مطالبه مهم جامعه فرهنگی گفت: توجه به آموزش وپرورش زمینه شکوفایی و بالندگی نظام اسلامی را در بخشهای مختلف فراهم می کند.
وی  افزود: بالاترین مرجع تصمیم گیری در مدرسه شورای مدرسه است که ۴۰ وظیفه بر عهده دارد ودر شرایط کرونایی اکثر تصمیمات در اداره مدرسه به این شورا واگذار شده است و شورای معلمان نیز باید مشارکت جدی دربرنامه های مدارس داشته باشند.
وی، به ویژگیهای مدیران مدارس که نقش مهمی در اداره مدرسه و تعالی دانش آموزان دارند پرداخت وافزود: دانش افزایی بروز ،تمکین به دستورالعمل ها و بخشنامه ها ،ایجاد صمیمت در مدرسه در عین قاطعیت در برخوردها و قدرت تعامل برای بسیج امکامات درون وبرون سازمانی ازمهمترین ویژگی مدیران مدارس است که خوشبختانه مدیر هنرستان آیت الله ملک حسینی در این زمینه از موفق ترین مدیران شهرستان بویراحمد است.
دلشاد ،تلاش جهت جلب مشارکت فکری و عملی معلمان در برنامه ریزی مدیران را از عوامل تأثیرگذار در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانست و اظهار داشت: هر چه تصمیم ها در مدارس با فکر و مشارکت عوامل دخیل در امر تعلیم وتربیت گرفته شود از قوت ، استحکام و درستی بالاتری برخوردار می باشد
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد افزود: تحصیل در رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش به عنوان یک تضمین مطمئن برای آینده شغلی دانش آموزان است که باید همه تلاش کنیم تا ضمن توسعه وتجهیز هنرستانها جهت کارهای عملی دانش آموزان نیز به سمت این رشته ها گرایش بیشتری پیدا کنند.
افزایش امید و نشاط در بین فرهنگیان با اجرای طرح رتبه بندی معلمان
مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج  در این جلسه با تقدیر و تشکر از اقدامات خوب و ارزنده نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پیگیرهای مجدانه برای توسعه‌ کهگیلویه و بویراحمد  گفت: به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان در اقصی نقاط کهگیلویه وبویراحمد از تلاشها و حمایت‌های  بی شائبه شما و همه نمایندگانی که در بحث لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تلاش وافری دارند تشکر و قدردانی می نماییم.
وی با بیان اینکه آقای روشنفکر از بانیان طرح رتبه‌ بندی معلمان خود از جنس جامعه فرهنگی و از خانواده معزز شهیدا و ایثارگران است  گفت: انتظار می رود با همراهی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی که درک عمیقی از دغدعه های فرهنگیان و نطام تعلیم و تربیت دارند با تصویب و اجرای این طرح شاهد افزایش امید و نشاط در بین فرهنگیان برای انجام رسالت خطیر امر آموزش آینده سازان میهن اسلامی  باشیم.
وی تلاشهای دلسوزانه نماینده شهرستانهای بویراحمد ودنا را در بخشهای  مختلف ستودنی دانست و گفت: آموزش وپرورش زیربنای توسعه و ابزار توانمند سازی افراد جامعه است که اگر به آموزش وپرورش در تصمیم گیریهای و برنامه ریزی های کلان توجه شود شاهد رشد وپویایی و تربیت نیروی انسانی خلاق ،پرسشگر و متعهد برای آینده خواهیم بود.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی ، هزینه در آموزش وپرورش را سرمایه گذاری برای آینده کشور دانست وگفت: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید کردند که مسئولان دولت به ویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فراتر از دستگاه‌های دیگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه، سرمایه‌گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.
وی با بیان اینکه فرهنگیان با انگيزه قطعا دانش آموزان با انگيزه تربیت خواهند کرد گفت: اگر بخواهیم آموزش وپرورش نقش خود را به خوبی ایفا کند حتما باید الزامات رشد ، شکوفایی و اثر بخشی تعلیم و تربیت را مهیا کنیم.
موسوی  برنامه محوری و توجه به کیفی سازی آموزشها ی مهارتی در هنرستانها را بستر ساز تربیت نیروی انسانی خلاق و با انگيزه عنوان کرد و گفت: امروز  نیازمند توسعه  زیرساختها برای کمک برای آموزش مطلوب دانش آموزان در هنرستان‌ها هستیم.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  برگزاری جلسه شورای مدرسه وشورای معلمان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با حضور دکتر روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد ودنا وعضو کمیسون آموزش وتحقیقات مجلس را اقدامی ماندگار و بی نظیر در کشور دانست در جلسه مشترک هم اندیشی وتبادل نظر شورای مدرسه وشورای دبیران این هنرستان، تلاشهای بی‌وقفه دبیران و کادر اجرایی هنرستان را برای کمک به آموزش دانش آموزان درشرایط کرونایی ستودنی دانست وگفت ؛ تمام تلاش من و همکارانم در این است که هیچ دانش آموزی از آموزش باز نماند.
وی شورای مدرسه وشورای دبیران را ظرفیتی ارزشمند برای تبادل نظر و همفکری برای آسیب شناسی فعالیتهای آموزشی وپرورشی دانست وگفت: طبق برنامه زمانبندی شده شورای مدرسه و شورای دبیران این هنرستان به شکل کاملا کاربردی و کیفی برگزار می شود و همه تصمیمات بر مبنای مدیریت مشارکتی و استفاده ازنظرات همکاران اتخاذ می شود.
مجتبی وفاپور کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه شورای معلمان ودبیران هنرستان کشاورزی یاسوج ، مهارت آموزی را علاج حل مشکل اشتغال در کشور دانست وگفت: طبق سند تحول و برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش سوق داده شوند.
وی، ترویج فرهنگی و همکاری خانواده ها برای تحصیل بیشتر دانش آموزان در رشته های فنی را بسیار مهم دانست وگفت: درشرایط کنونی حدود ۲۴ درصد دانش آموزان در سطح استان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم .
ضرغام عزیزی رئیس اداره آموزشهای رسمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه تلاشهای عالمانه و دلسوزانه مدیر توانمند و علمی این هنرستان را ستودنی دانست وگفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات متناسب با ظرفیتهای استان با تعامل با آموزش وپرورش در سال 96 تاسیس شد که گامی ماندگار در جهت توسعه آموزشها وتربیت نیروی انسانی دربخش کشاورزی ااست.
وی، نیروی انسانی شاغل در هنرستان کشاورزی را از نیروهای توانمند و متخصص در حوزه آموزش دروس تخصصی ،عمومی و شایستگی های فنی عنوان کرد وگفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه وتجهیز هنرستانهای کشاورزی تلاش می کنیم با رفع مشکلات این هنرستان بستر را برای ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی بیش از پیش فراهم کنیم.
عزیزی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و تعامل خوب با آموزش و پرورش استان وشهرستان این هنرستان را به قطب تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی تبدیل کنیم.
 سید علی عبدیان نماینده معلمان هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج  نیز در این جلسه با تقدیر از تلاشهای دلسوزانه و ارزشمند نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در توجه به خواست و مطالبه مهم فرهنگیان سراسر کشور به بحث رتبه بندی گفت:  معلمان این روزها چشم انتظار نمایندگان  مجلس شورای اسلامی هستند تا با تصویب این لایحه  حداقل بخشی از مشکلات جامعه فرهنگی را حل نمایند.
وی با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی مدیر تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ، توجه به آینده فارغ التحصیلان  هنرستانها را ضروری دانست وگفت: لازم است در این زمینه با نیاز سنجی وتحقیق زمینه افزایش امید و نشاط را برای فارغ التحصیلان هنرستانها برای افزایش تولید اشتغال فراهم گردد.
ابوالفتح عشقی نیز در این جلسه به نمایندگی از دیگر معلمان با تحلیل و آسیب شناسی نظام آموزشی گفت: با توسعه تکنو لوژی واستفاده از فناوریهای روز دنیا برنامه ریزی ها در  آموزش وپرورش باید به سمت توسعه شرکتهای دانش بنیان و تولید علم سوق داده شود.
وی با بیان اینکه امروز نیازمند یک جهش در حرکت تولید علمی کشور هستیم گفت: دانش آموزان و هنرجویان هنرستانها با مهارت وعلم آموزی  می توانند در این زمینه با حمایت شرکتهای دانش بنیان به رونق تولید واشتغال پرچمدار حرکت علمی کشور باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1