تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۵۹۲
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مسئولان به روستای چناربرم دنا سفر کردند

مردم چناربرم دنا: شرکت گاز بلا سر ما آورده است / روشنفکر: سزاوار نیست که دردسرش برای ما و نفعش را کس دیگری ببرد

۱
کبنا ؛مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با همراهی جمعی از مسئولان شهرستان دنا از روستای چناربرم بخش پاتاوه بازدید و با مردم این روستا گفت‌وگو کرد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر نماینده عصر امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه 1400) در جمع مردم روستای چناربرم از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره دین خود را به انقلاب در صحنه‌ها و بزنگاه‌های مختلف ادا کرده‌اند که این وفاداری در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مختلف نمود پیدا می‌کند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول چهل و دوسال گذشته خدمات خوبی را ارائه داده است اما منابع و ظرفیت‌های موجود در این استان می‌توانست در امروز وضعیت بهتری را برای استان رقم بزند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به مطالبات مردم گفت: مطالبات مردم به حق است و برخی از افراد با تکیه بر همین مطالبات دست به تخریب بزنند و این در صورتی است که در گذشته شرایط به مراتب برای خدمت به مردم مناسب‌تر بوده‌است.
وی به مشکلات حریم شرکت گاز در روستای چناربرم اشاره کرد و افزود: در این رابطه با وزارت مکاتباتی داشته‌ایم و تأکید کرده‌ایم که باید منافع وجود چهار خط انتقال گاز که از این مسیر می‌گذرد عاید مردم مردم منطقه شود.
روشنفکر تصریح کرد: چندین مکاتبه برای تغییر مسیر و تجدید نظر در حریم گاز با وزارت نفت انجام شده‌است و سزاوار نیست که تب و لرز گاز، معایب و آسیب‌های آن برای مردم ما باشد و منافع آن را دیگران ببرند.
وی افزود: همانطور که استخدام نیروهای شرکت گاز منطقه دغدغه مردم است، دغدغه ما نیز است و در راستای ایجاد زمینه اشتغال در منطقه پیگیری‌های لازم را تا سر حد توان انجام خواهیم داد.
فرماندار شهرستان دنا در این نشست اظهار داشت: مسئولان مربوطه استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا برای رسیدگی به مشکلات موجود در روستاهای بخش پاتاوه در این بخش حضور پیدا کرده‌اند.
وی افزود: مشکل آنتن دهی روستا توسط مدیران مربوط مورد تأیید قرار گرفته‌است و امیدواریم که مشکل مربوط با پیگیری مرتفع شود.
پناهی گفت: حریم گاز در روستای چناربرم باعث مشکلات عدیده برای مردم روستا شده‌است و با توجه به اینکه زندگی مردم از کشت و زرع حاصل می‌شود.
فرماندار شهرستان دنا افزود: موضوع رسیدگی به جداول کشاورزی این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته‌است و قریب به ۳۵۰ میلیون تومان در این مورد هزینه شده‌است.
محمد رهنوردی مدیر شرکت گاز شهرستان دنا در دوره قبل از انقلاب موضوع حریم گاز مطرح بوده‌است و افرادی که هزینه منازل خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند جهت محقق شدن موضوع به شرکت گاز مراجعه کنند و اقدامات انجام شده برای حفاظت از جان مردم در حریم مسیر انتقال گاز است.
وی افزود: در استخدام نیروهای شرکت گاز در منطقه دوم گاز اصفهان که در روستای چناربرم و شترخون قرار دارد نسبت به نیروهای بومی اجحاف شده‌است.
عابدینی مدیرکل اداره فناوری و ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با ضعف آنتن دهی و ارتباطات اینترنتی بیان کرد: ضعف ارتباط اینترنتی در اپراتور همراه اول در روستا وجود دارد و شبکه ایرانسل در نقطه‌هایی از روستا دارای پوشش مناسب است.
وی افزود: از پوشش شبکه ایرانسل می‌توان به عنوان مُسَکن موقت استفاده کرد و ایجاد و ارتقاء سایت همراه اول در روستا نیز در دستور کار قرار دارد.
رمضان برزگر از اهالی روستای چناربرم در ادامه این نشست اظهار داشت: امام فرمودند که اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بنامید و رهبری هم بر ولی نعمت بودن مردم تاکید دارند.
وی بیان کرد: انتظاری که هم‌اکنون مردم از مسئولان دارند این است که معنویات مقام معظم رهبری در خدمت به مردم سرلوحه کار خود قرار بدهند.
برزگر عنوان کرد: تا جایی که اطلاع داریم شما در بدست آوردن جایگاه نمایندگی مجلس از دست رفته بویراحمد بزرگ تلاش مضاعف داشته‌اید.
وی خاطرنشان کرد: جالب نیست که ما هم‌اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز مردم از مشکلات متعدد حرف بزنند و بدانید که در کنار زیلایی یک زیلایی دیگر به نام چناربرم وجود دارد.
وی به آنتن دهی تلفن همراه در چناربرم اشاره کرد و گفت: سزوار نیست روستایی که دو مدرسه شبانه روزی و یک شرکت گاز دارد همچنان با ضعف ارتباط اینترنتی و مخابراتی مواجه باشد.
وی افزود: روستای چناربرم از گذشته در بحث مدیریت دارای توان بالایی بوده و انتظار داریم که میدان مناسب در زمینه مدیریت‌ها به نیروهای این روستا داده شود.
برزگر گفت: منطقه دوم انتقال گاز اصفهان دارای هشت ایستگاه تقویت فشار گاز است که چهار ایستگاه آن در منطقه چناربرم و شترخون قرار دارد، انتظار داریم که در مدیریت کلان منطقه دوم گاز اصفهان به جوانان تحصیلکرده این روستا میدان داده شود.
وی افزود: به منظور اجرای شبکه گازرسانی روستا چهل هکتار از مرغوب‌ترین زمین‌های چناربرم در اختیار شرکت گاز قرار گرفته اما چه عایدی برای روستا داشته و چشمه آب آشامیدنی روستا را نیز تصرف کرده‌اند و با اینکه زمین‌های مردم در اختیار شرکت گاز قرار گرفته اما شرکت از ما طلبکار است.
وی بیان کرد: معارضات حریم شرکت گاز در این روستا باعث شده تا جوانان این روستا برای ساخت و ساز منزل مسکونی با مشکلات زیادی روبرو شوند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

توت نده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف آقای روشنفکر
چناربرم
Iran, Islamic Republic of
مامردم روستای چناربرم باتمام توان ازدکترروشنفکرحمایت میکنیم چون پیگیر مشکلات هستن
برم چنار
Iran, Islamic Republic of
خیلی اشتباه گردم که دور قبل بهت رای دادم دور جدید به منتظریان رای می دهم واقعا قد وقوارش دارد
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1