تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۳۷۳۳۹
با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

افتتاح مرکز فوق تخصصی ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛مرکز فوق تخصصی ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد. خدمات این مرکز از مشاوره تا انجام تمامی فرآیندهای درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور را شامل می‌شود و با برخورداری از امکانات پیشرفته، یک مجموعه درمانی کامل است که به لحاظ تجهیزات و فضای فیزیکی، یکی مراکز شاخص درمان ناباروری در کشور محسوب می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز (شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰) با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مسئولان مرکز فوق تخصصی ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این آئین اظهار داشت: امروز این ۲۴ پروژه در شهرستان های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان های استان به بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: مرکز ناباروری شهید جلیل یاسوج، کلینیک دهدشت، بیمارستان نرگسی گچساران از مهم ترین طرح های افتتاحی امروز هستند.
بیمارستان نرگسی گچساران یکی از طرح های مهم افتتاحی امروز است که عملیات اجرایی آن مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی به صورت موقت به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده و در مرحله نصب تجهیزات و شناسایی نقص و ایرادهای احتمالی برای رفع آن و تحویل نهایی است. این بیمارستان در ۲ بلوک ۶ و پنج طبقه ساخته شده و در هفته آینده بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید. اولین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری شهرستان بویراحمد و دومین مرکز ivf دولتی استان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین عنوان کرد: این مرکز در فضایی به مساحت 700 متر مربع ایجاد شده که با تجهیزات فوق تخصصی و تخصصی در روزهای آینده شروع به کار خواهد کرد.
 علیرضا ملک پور افزود: بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت و تجهیز این مرکز شده است. این مرکز با 12 تخت روزانه به زوج‌های مراجعه کننده ارائه خدمت خواهد کرد.
 وی اظهار داشت: این مرکز از سال‌ها قبل پیش بینی شده ولی شروع فعالیت ساخت و تجهیز آن از یک سال گذشته شروع شده و در هفته‌های اخیر نیز تجهیز این مرکز صورت گرفت که امید است در روزهای آینده پذیرای مراجعه کنندگان باشد.
 ملک پور گفت: در حال حاضر در مرکز درمان ناباروری کوثر بیمارستان شهید جلیل به جز همکاران فوق تخصص زنان و زایمان و همکاران دکترای جنین شناسی، حدود 10 نفر از همکاران درمانی نیز مشغول به کار هستند.
 مسئول فنی مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج در ادامه ابراز داشت: این مرکز یکی از بزرگترین مراکز ivf کشور است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی پذیرای بیماران با مشکلات ناباروری خواهد بود.
 شهین تاج آرامش با بیان اینکه این مرکز شامل دو بخش درمانگاه و ivf است، عنوان کرد: در بخش درمانگاه ابتدا بیماران توسط پزشک متخصص فلوشیب نازایی ویزیت شده و بیمارانی که نیاز به مشاورزه اورولوژی دارند به متخصص ارجاع و پلن درمانی بیمار مشخص می‌شود.
 وی اظهار داشت: در بخش ivf، بیمارانی که پلن ivf یا iui دارند ارجاع داده شده، درمان شروع می‌شود، در مرحله هر ivf برای بیماران تخمک دوشی اصورت می‌گیرد و بعد از این مرحله انتقال جنین انجام خواهد شد.
 دکتر آرامش افزود: این مرکز روزانه ظرفیت ویزیت 20 بیمار را دارد که سونوگرافی و مشاوره‌های مورد نیاز برای آن‌ها صورت می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه 20 درصد زوج‌ها در استان نابارور هستند، تصریح کرد: امید است راه اندازی این مرکز منشأ خدمات ماندگاری باشد و باعث تحکیم خانواده‌های نابارور شود و از ارجاع بیماران استان به سایر استان‌های همجوار بکاهد و در روند اقتصادی درمان زوج‌ها بهبودی حاصل نمایند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین افتتاح مرکز ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: شبانه روز کادر درمان در حال تلاش برای کنترل بیماری کرونا هستند و امروز ویروس دلتا کرونا در حال افزایش است در این راستا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل بیماری و کاهش شیوع بیماری در دستور کار قرار گیرد.
 حسین کلانتری در ادامه بیان کرد: از همه آحاد مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنم زیرا کادر درمان و پرسنل بهداشت به سختی در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، در این راستا اعلام می‌شود ورود هر خودروی غیربومی ممنوع است، برپایی چادر ممنوع بوده و شهرداری‌ها وظیفه کنترل دارند. 
وی افزود: ۲۴ پروژه با اعتبار ۳۶۳ میلیارد تومان در سطح کل استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود و بیمارستان لنده، چرام بهمئی، بیمارستان تکمیلی دهدشت و بیمارستان دنا را آماده افتتاح و تکمیل هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا ک چشم کار می کنه همه پرونده طلاق هست ب خاطر تورم !؟
Iran, Islamic Republic of
کی شروع بکار میکنه و تلفن را بفرمایید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1