تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۳۱۷۹۶
200 اصله نهال بلوط با حضور دادستان یاسوج غرس شد

دست سودجویان در 1185 هکتار از اراضی ملی یاسوج قطع شد / قاطعیت دستگاه قضا برای حفاظت از منابع طبیعی / کار ستودنی و فرهنگی دادستان و معاونینش با کاشت 200 اصله نهال بلوط

۰
کبنا ؛ به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی 200 نهال بلوط و اجرای رأی سبز با حضور سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، حمید نادریان و تمدن معاونین دادستان، مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهید چمران دادگستری، مسئول بسیج حقوقدانان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و سایر پرسنل قضایی و اداری دادگستری غرس شد.
   

به گزارش کبنا، اجرای احکام سبز با هدف احیاء درختان بلوط قطع شده در اراضی رفع تصرف شده برگزار شد که در عرصه جنگلی تصرف شده، فرد محکوم با بی‌رحمی تمام اقدام به قطع و سپس سوزاندن 110 اصله درخت بلوط کرده بود. در این مراسم 200 اصله نهال اصلاح شده و مقاوم توسط حاضرین غرس شد.
بنا بر این گزارش، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات دستگاه قضا در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی پرداخت و اظهار داشت: جنگل‌ها پشتیبان کشاورزی ما است، اگر امروز با توجه به اینکه دومین استان پربارش کشور هستیم، سیلاب جاری نمی‌شود و کشاورزی ما از بین نمی‌رود، به خاطر همین درختان بلوط است.
ملک‌حسینی صدور احکام سبز را از سیاست‌های ویژه دادگستری دانست و عنوان کرد: در گذشته احکامی صادر و رفع تصرف صورت می‌گرفت اما بعد از رفع تصرف عرصه در همان وضعیت بود و مورد سوء استفاده سودجویان قرار می‌گرفت.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل کسانی که اقدام به قطع درختان می‌کردند مجازات تکمیلی و جایگزین صادر شد که کاشت درخت یکی از احکام است که به احیاء جنگل‌ها کمک می‌کند.
ملک‌حسینی در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و کارکنان این اداره قدردانی کرد.
غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم یک سال گذشته را دوران طلایی حفاظت از منابع طبیعی و بازپس گیری اراضی ملی دانست و از مجموعه دستگاه قضا به طور ویژه قدردانی کرد.

  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه بویراحمد به بیان عملکرد این اداره کل در جهت حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی پرداخت و از همکاری و همراهی رئیس کل دادگستری، دادستان و همکاران مجموعه تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم برخورد با متجاوزین به اراضی ملی شد.
وی با اشاره به نقش جایگاه دستگاه قضا در جهت حفاظت و تثبیت مالکیت منابع طبیعی بر عرصه های ملی، همچنین آمار پرونده های متشکله در جهت تجاوز به اراضی ملی پرداخت و با توجه به گستردگی عرصه های طبیعی استان خواستار تداوم همکاری دادگستری در جهت حفاظت از انفال شد.

  

اقدام بی‌نظیر معاونت حقوق عامه دادستان یاسوج برای حفاظت از منابع طبیعی
 به گزارش کبنا، به همت معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل منابع طبیعی 1185 هکتار از اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد، در طول یک سال، رفع تصرف شد. تمدن معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان از قضاوت جوان، انقلابی و علمی استان کهگیلویه و بویراحمد است که از بدو حضورش در این مسئولیت در بستر رعایت کامل قانون و بدون ایجاد حواشی کاذب توانست اقدامات بی‌نظیری در راستای حفظ منابع طبیعی انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
فایل های مرتبط
1