تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۴۳۰۹۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

آخرین اخبار زلزله ۵/۶ ریشتری «سی‌سخت» / 50 مصدوم /حال ۲ نفر وخیم است + فیلم و تصاویر

۱
کبنا ؛ساعت ۲۲: ۰۵ دقیقه زلزله‌ای شدید به قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ونیز مناطقی از استان اصفهان را لرزاند.
 به گزارش کبنا، ساعت 22 و 5 دقیقه زلزله‌ای شدید به قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
شدت زلزله به نحوی بود که بیشتر مردم شهرهای یاسوج و سی سخت با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه آوردند.
 همچنین این زلزله در بخش‌هایی از استان اصفهان و فارس نیز احساس شد.
  آب و برق سی‌سخت قطع شد / مدیرعامل برق: برق سی‌سخت هیچ مشکلی ندارد
 جلسه ستاد بحران در ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیومرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌منظور نظارت میدانی بر عملیات امدادرسانی وارد شهر سی‌سخت شده است.
 امان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص زلزله ۵.۶ ریشتری نیز اظهار کرد: آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند. 
وی با بیان اینکه در حال حرکت به سمت سی‌سخت هستیم، گفت: استاندار دستورات لازم را داده ما هم به استان اعلام آماده باش دادیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هماهنگی با استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.
محمد محمدی مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: هنوز گزارشی از تلفات جانی مخابره نشده است، بیش از ده مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است و برق شهر سی سخت نیز لحظاتی پیش وصل شده است.
 معتمدی زاده مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق شهر سی‌سخت هیچ مشکلی ندارد و برق وصل است.
فیلم) خسارت زلزله به یک واحد مسکونی در سی‌سخت

     
گزارش‌ها از بارش باران نسبتاً شدیدی در منطقه حکایت دارد.
 آب، برق و گاز شهر سی‌سخت وصل شده و نیروهای انتظامی نیز از مستقر بودن امنیت در شهر خبر می‌دهند.
  
هشدار نیروهای امدادی به مردم مبنی برخطر پس لرزه
      
 راهداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد به دلیل ریزش کوه محور یاسوج_ سی‌سخت تا اطلاع بعدی مسدود است.
  خرین آمار از مصدومان زلزله امشب در سی‌سخت حکایت از مصدومیت و مداوای سرپایی ۲۳ نفر دارد وکماکان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.
  نماینده هلال احمر در ستاد بحران استان گفت: هفت اکیپ امدادی به همراه پنچ دستگاه خودروی کمکی، سه دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه کامیون مواد غذایی به سی سخت اعزام شدند.
این زلزله تا کنون ۲۵ مصدوم داشت که حال 2 نفر وخیم است و به مراکز درمانی یاسوج اعزام شدند.
 شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم با بیان اینکه تاکنون ۵ نفر به علت اینکه می‌خواستند سریع از خانه خارج شوند مجروح شده‌اند، افزود: در جاده ورودی خفر به دلیل زلزله یک ریزش اتفاق افتاده است که ۳ واحد مسکونی هم ریزش دیوار داشته‌اند اما فعلاً تلفات گزارش نشده است.
 -
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور در شهر سی‌سخت در جریان روند عملیات امدادرسانی قرار گرفت.
 پرویز یزدان‌پناه از ارسال یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به سی سخت خبر داد و افزود: چهار دستگاه آمبولانس جهت استقرار و سه دستگاه آمبولانس برای ارزیابی و آماده باش صد در صدی نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ و نیز تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع برای بررسی وضعیت به محل اعزام شدند.
 وی ادامه داد: همه نیروهای امدادی و درمانی هم اکنون در آمادگی کامل بوده و اقدامات لازم صورت پذیرفته است. این نیروها تا پایدار شدن وضعیت، در حالت آماده باش خواهد ماند.
    
 یزدان پناه تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که در صورت وقوع زمین‌لرزه، خونسردی خود را حفظ کرده و از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ایی خودداری کنند.
 
   
آماده باش بیمارستان های شیراز برای کمک به زلزله زدگان سی سخت
در پی وقوع زلزله در سی سخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستورات لازم را برای آماده باش واحدها، بیمارستان های شیراز و خدمات رسانی فوری به مردم صادر کرد.
در پی وقوع زلزله چهارشنبه شب در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در حوالی سی سخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحدها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.
دکتر مهرزاد لطفی از نخستین لحظات وقوع این حادثه، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی در راستای کمک رسانی و پذیرش مصدومان زلزله، با مشارکت معاونت‌های دانشگاه، صادر کرده و به صورت مستمر، پیگیر نحوه آمادگی دانشگاه است.
او با اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات اولیه این حادثه، گفت: با اعلام اتاق مدیریت بحران دانشگاه، کمیته‌های مرتبط با این حادثه در معاونت‌ها در حال پیگیری بوده و با کمک مرکز EOC، به بیمارستان‌ها آماده باش اعلام شد.
طی گزارش EOC بلافاصله ستاد مدیریت بحران دانشگاه به مدیریت رئیس دانشگاه معاونان فعال شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ضمن تماس مداوم با رئیس دانشگاه و معاون درمان و رئیس اورژانس یاسوج، گزارش لحظه به لحظه از وضعیت زلزله و مصدومان پیگیری شده است، افزود: در استان فارس نیز در پی وقوع این زلزله، در شهرستان‌های شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، اقلید، آباده و سپیدان وضعیت نارنجی اعلام شد.
دکتر لطفی همچنین از آماده باش بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و تأمین اجتماعی در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به سپیدان اعزام شده اند که در صورت نیاز به محل اعزام شوند. تیم واکنش سریع نیز متشکل از پرستار، متخصص طب اورژانس و پزشک ارتوپدی از بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت رسانی هستند.
او یادآور شد: بالگرد سیدالشهدا (ع) سپاه نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز تیم واکنش سریع دانشگاه را به محل انتقال دهد.
 امروز صبح-50 نفر در این حادثه صدمه دیده اند که عمدتا بصورت سرپایی درمان شدند.
44 مصدوم در حادثه زمین لرزه سی سخت/ آسیب به 50 واحد مسکونی
 مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات زمین لرزه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان اظهار داشت: این حادثه تا کنون 44 مصدوم داشته است که مصدومیت آن‌ها به دلیل از ترس و فرار از حادثه بوده است.
 وی عنوان کرد: مرکز بهداشت شهر سی سخت به دلیل زمین لرزه آسیب دیده است. همچنین شاهد ترک خوردگی جزیی دیوار منازل 50 واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم هستیم.
 خالدی تصریح کرد: برق شهرستان دنا که به دلیل زمین لرزه قطع شده بود وصل شده است. همه مراکز درمانی، بهداشتی و اورژانس در شهرستان سمیرم و شهرستان‌های معین در آماده باش کامل به سر می‌برند.
  جاده یاسوج_ اصفهان باز است/ تردد در تمام راه‌های ارتباطی بویراحمد و دنا
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی جاده یاسوج_ اصفهان خبر داد.
 محمدحسین نصیری راد در خصوص جاده یاسوج_ اصفهان گفت: زلزله موجب ریزش در این جاده شده بود اما مشکل رفع و تردد در جاده یاسوج_ اصفهان جریان دارد.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص ریزش تونل گفت: ورودی یکی از تونل‌های جاده_ اصفهان ریزش کرده بود که سریع اقدام شد، ضمن اینکه ریزش تونل شدید نبوده است. 
وی خاطرنشان کرد: تمام راه‌های ارتباطی سی‌سخت و بویراحمد باز و تردد در همه راه‌های استان روان است.
 
  نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد پیگیر وضعیت زلزله‌زدگان سی‌سخت شد
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در تماس تلفنی با مدیرکل مدیریت بحران استان پیگیر آخرین وضعیت زلزله‌زدگان سی‌سخت شد.
، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دقایقی بعد از زلزله 5/6 ریشتری سی‌سخت در تماس تلفنی با مدیرکل بحران استان پیگیر وضعیت زلزله و سلامتی مردم شهر سی‌سخت شد.
 حسینی در این تماس تلفنی پس از شنیدن گزارش مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از نیروهای امدادی و تمام دستگاه‌های درمانی، بهداشتی و خدماتی استان خواست تا با همه امکانات و تجهیزات به کمک مردم شهر سی‌سخت بشتابند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق روستایی این شهر را دریابید گفت: با توجه به برودت هوا مشکل اسکان و چادر این مناطق برطرف شود.
 
 روشنفکر در تماس تلفنی با مسئولان کشوری؛ مردم زلزله‌زده را تنها نگذارید
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با مسئولان کشوری خواستار امدارسانی سریع و به موقع به زلزله زدگان شد و گفت: مردم را نباید تنها گذاشت.
مهدی روشنفکر در تماس تلفنی با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، همتی رئیس جمعیت هلال احمر و قوسیان دبیرکل جمعیت هلال احمر خواستار خدمات دهی مناسب، به موقع و سریع به زلزله‌زگان شد.
 وی با اشاره به اینکه بنا به گزارش‌های دریافتی مردم از منزل خارج شده‌اند و بدون شک شب سرد و سختی را خواهند داشت، ادامه داد: خسارت وارده به بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی توسط مسئولان و متولیان امر ارزیابی شود.
 نماینده شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از امدادگران هلال احمر، تکنسین اورژانس 115، نیروهای آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد بحران، افزود: هلال احمر برای وارد کردن اقلام و کالاهای مورد نیاز احتمالی تدبیری بیندیشد.
  
جاده یاسوج_ اصفهان باز است/ تردد در تمام راه‌های ارتباطی بویراحمد و دنا
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی جاده یاسوج_ اصفهان خبر داد.
 محمدحسین نصیری راد در خصوص جاده یاسوج_ اصفهان گفت: زلزله موجب ریزش در این جاده شده بود اما مشکل رفع و تردد در جاده یاسوج_ اصفهان جریان دارد.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص ریزش تونل گفت: ورودی یکی از تونل‌های جاده_ اصفهان ریزش کرده بود که سریع اقدام شد، ضمن اینکه ریزش تونل شدید نبوده است. 
وی خاطرنشان کرد: تمام راه‌های ارتباطی سی‌سخت و بویراحمد باز و تردد در همه راه‌های استان روان است.

 آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان گچساران برای کمک به زلزله زدگان سی‌سخت
فرماندار گچساران گفت: در پی وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری شهر سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان گچساران به منظور امداد و کمک رسانی به صورت آماده باش کامل به سر می‌برند.
 علیرضا اتابک اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری شهر سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان گچساران به منظور امداد و کمک رسانی به صورت آماده باش کامل به سر می‌برند.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه هماهنگی کامل صورت گرفته است و در انتظار دستور استاندار هستیم، افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان گچساران تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل به سر می‌برند. 
 همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران از آمادگی کامل برای امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله سی سخت خبر داد و گفت: مسئولین هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت، روحانیون مستقر، کانون‌های فرهنگی، موکب داران و …در آمادگی کامل بوده تا در صورت نیاز نسبت به اعزام نیروها و امکانات و همکاری در خدمت رسانی به آسیب دیدگان احتمالی زلزله شهرستان دنا اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1