تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۲۹۶۵۳
دیدار مسئولان بخش پاتاوه با مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد؛

امام جمعه پاتاوه: مدیران آتش به اختیار عمل کنند / دلشادیان: ضرورت راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید در بخش پاتاوه / موسوی: تکلیف مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از 15 سال / پرداخت کامل مطالبات خانواده شهدا / / شکایت بنیاد شهید از 16 دستگاه دولتی / مشکل مهم 400 خانواده شهید مجرد

۱
کبنا ؛جمعی از مسئولان بخش پاتاوه با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 24 دی ماه) امام جمعه، بخشدار، شهردار و رئیس شورای بخش پاتاوه با همراهی رضا دلشادیان رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام رحمت الله سیادت امام جمعه بخش پاتاوه در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی، اظهار داشت: بخش پاتاوه 72 شهید، 260 جانباز و 3 شهید گمنام دارد و مردم ولایتمدار و شهید پرور پاتاوه استقبال خوبی از شهدای گمنام داشتند.
وی تاکید کرد: مردم پاتاوه؛ مردمی، مطالبه گر، مدافع آرمان‌های انقلابی اسلامی و همواره پای کار هستند.
وی با بیان اینکه بخش پاتاوه، بخش محرومی است، اظهار داشت: مردم بخش پاتاوه از مسئولان گلایه‌های دارند که از خانواده شهدا و ایثارگر کمتر سرکشی می‌کنند. آن‌ها این انتظار را دارند که مسئولان به خانواده‌های شهدا و ایثارگر این بخش توجه بیشتری داشته باشند. هر چند ما قدردان خدمات خوب بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.
امام جمعه بخش پاتاوه در ادامه گفت: درخواست همه مردم و مسئولان بخش راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پاتاوه است.
 وی افزود: پاتاوه پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد است، و ورود و خروج چند استان به شمار می‌رود و این توقع می‌رود که فرهنگ شهادت و ایثارگری مردم بخش پاتاوه با انجام اقدامات مناسب برای نسل‌های آینده و مردم بهتری تبیین شود.
 حجت الاسلام سیادت گفت: بعضی از کارها به فرموده مقام معظم رهبری باید توسط مدیران آتش به اختیار انجام بگیرد. لذا از یک مدیر جهادی و انقلابی انتظار می‌رود، کارها را آتش به اختیار البته در چارچوب قانون انجام بدهد، نه اینکه کارها در بروکراسی اداری گیر بیفتد.
امام جمعه پاتاوه در پایان گفت: دشمن دارد روی خانواده شهدا، ایثارگر، جانباز و علما و مدیران کار می‌کنند که آنها را به انحراف بکشانند. پس باید کارهای فرهنگی، دینی و ارزشی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.
رضا دلشادیان رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خواستار توجه هر چه بیشتر به جامعه ایثارگری بخش پاتاوه شد و گفت: راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید در بخش پاتاوه ضروری است. همچنین از مسئولان بنیاد شهید می‌خواهیم که برای راه اندازی یک مکان فرهنگی و تفریحی برای جامعه ایثارگری در این بخش احداث شود.
محمد آبدار شهردار بخش پاتاوه نیز در این جلسه بر توجه به خانواده شهدا و ایثارگر این بخش تاکید کرد و اظهار داشت: بنیاد شهید برای ساخت المان‌های برای شهدای این بخش به کمک شهرداری پاتاوه بیاید.
وی افزود: باید فرهنگ شهادت و ایثارگر به خوبی تبیین شود.
سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن اظهارات مسئولان بخش پاتاوه، اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شهیدپرور و ایثارگری هستند و هر کاری که برای آنها انجام بدهیم، کم است.
وی در ادامه به برخی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از 15 سال بلاتکلیفی دو باره احیاء شد و اکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: این پروژه حق جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد که متأسفانه به دلایلی خوابیده بود و الحمدالله در یک مکان بسیار خوب و بکر در حال ساختن است. این یک قدم اساسی برای جامعه ایثارگری و خانواده شهید است.
وی از راه اندازی شعبه جامعه ایثارگری در دستگاه قضای استان خبر داد و افزود: به منظور تکریم جایگاه خانواده شهدا و ایثارگر شعبه‌ای در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
 موسوی با بیان اینکه 93 درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کرده‌ایم، افزود: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی است. و بنده با توجه با کمبود اعتبارات در سال 98 پای درب رئیس بنیاد شهید کشور نشستیم تا توانستیم اعتبارات لازم را برای ساماندهی 70 گلزار شهدا به دست بیاوریم.
وی با بیان اینکه کارهای زیادی را در بی‌پولی انجام دادیم، بیان کرد: ساماندهی گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دادیم. مرکز استان پیشانی استان است و هنگامی که مسئولان کشوری به استان سفر می‌کنند در اولین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن انجام شد و خرده‌کاری‌ها و همچنین مقاوم‌سازی آن با 400 میلیون تومان درسال 98 انجام شد.
موسوی به تفاهم نامه بنیاد شهید با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگر کارهای خوبی را با صدا و سیما انجام دادیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت کامل مطالبات خانواده شهدای استان خبر داد و گفت: هزینه درمان ایثارگران استان به روز شده است.
وی به مظلومیت‌های استان در حوزه ایثارگری هم گریزی زد و گفت: شهید زرین فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما در استان‌های دیگر روی آنها مانور می‌دهند.
موسوی در پایان گفت: راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد را در دستور کار قرار می‌دهیم.
موسوی با اشاره به مستمری جامعه هدف ابراز داشت: برقراری مستمری 600 نفر از ایثارگران در سال جاری عملیاتی شده است و برای 780 نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است.
وی یکی از مشکلات اصلی استان را مربوط به خانواده 400 شهید مجرد عنوان کرد و اظهارداشت: این 400 شهید مجرد استان بدون حکم حقوقی بوده اند  که نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس حتماً پیگیر این مشکل برای استان و کل کشور باشند. در حالی که ده‌ها هزار خانواده شهید در کشور چنین مشکلی دارند و این خانواده‌ها به همین دلیل که حکم حقوقی ندارند با سختی و مرارت و با حداقل دریافتی زندگی را سپری می‌کنند.
موسوی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 936 شهید مجرد دارد.
وی به بیکاری جامعه ایثارگران گریزی زد و گفت: 16 دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آنها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا بستر مناسبی را در اختیار مردم عزیز ما قرار می‌دهد تا از هر نقطه از ایران بتوانند شهدای عزیز را در سراسر کشور زیارت کنند.
وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آغاز به کار این سامانه اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. مردم عزیز ما می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی و قرارگیری در معرض بیماری از فضای معنوی گلزارها و مزارهای شهدا بهره مند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه پاتاوه بسیار محروم مثل خود استان محروم کهگیلویه و بویراحمد هست.ادارات در پاتاوه نمایندگی ندارند.مدارس فنی و حرفه ای اموزشگاههای فنی و حرفه ای در بخش و شهر پاتاوه وجود ندارد.نرخ خودکشی در پاتاوه بنابه محرومیت شدید بالا هست.رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی و رفتاری وجود ندارد که دلیل عمده آن مشکلات و مسائل و معضلات مثل فقر بیکاری نبود امکانات و تجهیزات رفاهی امدادی بهداشتی درمانی ورزشی نبود مدارس قوی نبود زیرساخت ها تبعیض نسبت به دنا و پاتاوه عدم اعطای تسهیلات به شهروندان بخش پاتاوه عدم تخصیص منابع و امکانات به پاتاوه نبود سرمایه‌گذاری نبود کارخانه و صنایع در بخش نوسان برقی شدید در پاتاوه که خود معضلی مهم هست.نبود اینترنت پرست نبود سالن های ورزشی نبود کتابخانه نبود هنرستان فنی و حرف ای همراه آزمایشگاه و سایر تجهیزات اموزشی.
شهروند پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت عسکر
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1