تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۲۹۲۷۱
به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛

راهپیمایی بزرگ عراقی‌ها در سالگرد شهادت سردار سلیمانی + تصاویر

۰
کبنا ؛هزاران نفر از اقشار مختلف مردم عراق روز یکشنبه در میدان التحریر و خیابان‌های اطراف آن، راهپیمایی میلیونی خود را به مناسبت اولین سالگرد شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با محوریت تاکید بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی از کشورشان برگزار کردند.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، هادی العامری رئیس گروه سیاسی پارلمانی الفتح و دبیرکل سازمان بدر در تظاهرات میلیونی مردم در بغداد، بر ضرورت خروج نیرو‌های خارجی از عراق و در پیشاپیش آن‌ها نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از خاک عراق تاکید کرد و گفت حاکمیت عراق با اخراج نیرو‌های آمریکایی تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عراق در مسیری که فرماندهان شهید سلیمانی و ابومهدی ترسیم کرده اند حرکت خواهد کرد و گفت: تحقق حاکمیت ملی کامل در اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکا است و در این راه هرچه جانفشانی نیاز باشد باید ارزانی داشت.
همچنین رییس سازمان الحشد الشعبی نیز در جمع تظاهرات کنندگان در میدان تحریر بغداد بر ضرورت اجرای قانون پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکا توسط دولت تاکید کرد.
فالح الفیاض در این مراسم که بار‌ها سخنانش با شعار‌های کلا کلا آمریکا تظاهرکنندگان قطع شد، تاکید کرد که از دولت عراق می‌خواهیم که قانون پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی را اجرا کرده و تمامی عوامل دخیل در ترور فرماندهان شهید را بازخواست و به جزای عادلانه برساند.
وی خاطرنشان ساخت که سازمان الحشد الشعبی به خون فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وفادار باقی می‌ماند و موضوع بازخواست عوامل نقش داشته در ترور فرماندهان شهید را با جدیت دنبال می‌کند.
وی از تظاهرکنندگان که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر می‌دادند و خواهان قصاص عوامل ترور فرماندهان شهید بودند، خواست که به حمایت از الحشد الشعبی و مرجعیت عالی دینی و دفاع از وحدت ملی کشور ادامه دهند.
















































 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1