تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۲۸۷۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

اتفاق عجیب که در جاده ملی پاتاوه و دهدشت برای کامیون حمل آسفالت افتاد / مسوولان چه توجیهی دارند؟ ( + فیلم و عکس )

۶
کبنا ؛کامیون حمل آسفالت در جاده‌ اصلی پاتاوه - دهدشت گیر افتاد و همین امر باعث نگرانی راننده شد.
به گزارش کبنا، پروژه جاده پاتاوه - دهدشت یکی از پروژه‌های ملی به شمار می‌رود، که ۲۵ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، چهار دولت در این مدت طولانی تلاش کرده‌اند این جاده را به پایان برسانند اما همچنان روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می‌دهد.
 
فیلم) نشست زمین و فرو رفتن چرخ کامیون حمل آسفالت در پروژه ملی پاتاوه - دهدشت
 
 ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳ رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد. همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰ سال طول بکشد اما گذشت 25 سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.
ظهر امروز هنگام عملیات آسفالت این جاده، بخشی از این جاده زیر لاستیک کامیون حمل آسفالت فرو نشست و کامیون و راننده را به دردسر انداخت. بعضی از رانندگان و مردم منطقه که حضور داشتند، این را باعث نگرانی می‌دانستند که چرا باید پروژه‌ای که هنوز به اتمام نرسیده باید زیر چرخ‌های کامیون طاقت نیاورد، نشست کند.
   اتفاق عجیب که در جاده ملی پاتاوه و دهدشت برای کامیون حمل آسفالت افتاد / مسوولان چه توجیهی دارند؟ ( + فیلم و عکس )
خبرنگار کبنا در بخش لوداب گزارش می‌دهد، بنا به درخواست و گزارشات مردمی در محل زیر گذر جاده‌ی اصلی پاتاوه دهدشت حضور پیدا کردیم. دستگاه‌های سنگین مشغول آسفالت ریزی جاده‌ی ورودی منطقه‌ی لوداب بودند. که به علت زیر سازی نا مناسب جاده چرخ یکی از کامیون‌های حمل آسفالت در همان قسمتی که مشغول به آسفالت آن بودند، گیر افتاده و چرخ کامیون به علت نشست زمین دیگر قادر به حرکت نبود. این امر منجر به عصبانیت شدیدی رانندگان و اهالی منطقه لوداب نسبت به زیر سازی نا مناسب جاده مذکور شد.
به گزارش کبنا، با توجه به حساسیت موضوع و درخواست‌های مکرر مردمی جمال روحانی بخشدار منطقه‌ی لوداب در محل حضور پیدا کرد.
جمالی بخشدار لوداب در این زمینه گفت: با آقای افشون سرپرست کارگاه این پروژه تماس گرفته شد و در محل حضور پیدا کردند.
روحانی افزود: او متعهد شده تا رفع نهایی و کامل مشکل زیر سازی جاده مذکور، اقدامی جهت آسفالت کردن آن صورت نمی‌پذیرد.
بنا بر این گزارش، انتظار مردم از مسئولان خدومی که دغدغه‌ی خدمت به مردم را دارند این است که با نظارت‌های جدی بر روی پروژه‌های این چنینی که یک طرح ملی (جاده اصلی پاتاوه دهدشت) محسوب می‌شود. نگذارند که حقوق این مردم ضایع شود و با تشدید نظارت‌های جدی مانع بار مالی مضاعف بر دستگاهای اجرایی برای تعمیرات و دوباره بازسازی چنین پروژه‌های شود.
   اتفاق عجیب که در جاده ملی پاتاوه و دهدشت برای کامیون حمل آسفالت افتاد / مسوولان چه توجیهی دارند؟ ( + فیلم و عکس )
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شهریور 99، در حاشیه بازدید از طرح ملی پاتاوه به دهدشت، اظهار داشت: متولیان با تلاش شبانه روزی نسبت به تکمیل این طرح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه روند اجرایی جاده ملی پاتاوه به دهدشت طولانی شده است، گفت: هیچ گونه سهل انگاری از سوی مسئولان تا بهره برداری کامل از این طرح تا زمان تعین شده قابل قبول نیست.
اسلامی تاکید کرد: با توجه به تأمین منابع مالی از سوی دولت باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اجرایی این طرح نیز استفاده کرد.
وی افزود: این جاده جزو مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید تصریح کرد: این جاده دارای چهار فاز است که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
حسین کلانتری افزود: بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت، مسیر استان‌های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
وی ارزش ریالی جاده پاتاوه به دهدشت را ۳۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.
کلانتری جاده ملی پاتاوه به دهدشت را شامل چهار قطعه دانست و گفت: قطعه یک، ۲ و چهار این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
وی تصریح کرد: درقطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر پنج هزارو ۱۰۰ متر تونل و یکهزارو ۱۰۰ متر پل که همه تونل‌های این طرح بازگشایی و تردد در آنها انجام می‌شود.
 مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.
----------------------------------
گزارش از محمد امین سجادی مقدم
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
United States
یک ریال از درآمد اکثر پیمانکاران و ناظران حلال نیس
علی
United States
بخدا من نمی دونم این چه سری هست که فصل بهار و تابستان وقسمتی از پاییز که هوا خوب هست توی استان ما پیمانکاران کار نمی کنند زمستان که شد شروع بکار میکنند
Iran, Islamic Republic of
میخان کم کاریها و تقصیر ها را بندازن گردن باران
Iran, Islamic Republic of
کبنا محترم
کمایی عزیز
نطرات بنده دوسه دفعه ایی درج نشد ازت ناراحتم
کاری به هیچ این جاده ندارم چون تکلیف مشخصه وهمه میداند علت چیست...
اما این خبرنگارتون باید بره با کوروش رصوانی کنسرت اجرا بکنه😀
خانم کلینتون
Iran, Islamic Republic of
پتش اومه سر آب البته همه چی آرومه ما چقد خوشبختیم
Iran, Islamic Republic of
آخه این کجاش عجیبه پیمانکار و ناظر خونه خودشون را آباد کردن و جاده را خراب
آرش
Iran, Islamic Republic of
کجاش عجیبه پیمانکار و ناظر محترم خونه خودشون را آبادکردند وجاده را خراب
لودابی
Iran, Islamic Republic of
بنده نه آدم سیاسی هستم نه هم علاقه ای به سیاست دارم و مثل هر انسان آزاده ای از سیاسی کاری فوق العاده متنفرم. در پیشگاه خداوند متعال سوگند یاد می کنم کلمه ای جز آن چیزی که یقین دارم ننویسم.
متاسفانه این درد نه تنها متوجه این پروژه هست بلکه این بیماری بسیاری از پروژ ه ها رو درگیر کرده .
و روی صحبت بنده در خصوص این پروژه نیست و پروژه پاتاوه دهدشت یکی از افتخارات این استان هست .موضوع یک موضوع کلی است.
یادمان می آید، زمانی البته نه چندان دور می گفتند فلانی آدم دست پاکی است و این دست پاکی و سلامت نفس برایش در جامعه یک امتیاز بود ولی حالا چه ؟
می گفتند فلانی آدم کاردانی هست و این کاردانی یک امتیاز بود ولی حالاچه؟
می گفتند فلانی آدم بی حاشیه ، زحمتکش و پرکاری است و اینها برای جامعه دوست داشتنی بود.
می گفتند فلانی از وقت خودش و زن وبچه اش می زند تا وظایفش را خوب انجام دهد.
فلانی آدم باشرفی است و اهل زد وبند نیست.
وحتی در پایین ترین رده ها سلامت نفس مهم بود..
ولی حالا چه؟ آیا اینطور هست؟
می گفتند فلانی اقوامش را بکار نمی گیرد ، برای رضای خدا کار می کند و دنبال منافع شخصی نیست.
رک و بی پرده صحبت کنیم ببینیم افراد پاکدست و توانمند و وظیف شناس آیا امروزه می توانند حتی یک تکنسین کارگاهی ساده شوند؟
برعکس اون چیزی که فکر می کنیم ابتدا نظر پیمانکار مهم است که چه کسی باشد و چه کسی نباشد.
البته اینجا مقصر پیمانکار نیست بلکه مقصر کارفرما و کسانی هستند که خودشان را حافظ بیت المال و نماینده دولت می دانند.
تا وقتی در پروژها بجای عوامل نظارتی دنبال افراد ضعیف ، بی سواد و ماشین امضا بگردیم وضع از این بهتر نیست.

حالا شما اگر هر چقدر نیروی دلسوز ، پاک و وظیفه شناس باشی اصلا کار بهت نمیدن هیچ در جاهای دیگر هم سفارش می کنند که با این فرد نمیشه کار کرد.
و قبل از اینکه تیم نظارتی را تعریف کنند افراد سالم و توانمند را حذف می کنند.
یعنی شما اگر در این جامعه آدم سالمی باشی برای اینکه شرمنده خدای خودت نشی مجبوری شرمنده زن بچه ات بشی .
انصاری
Iran, Islamic Republic of
سلام
در جواب این آدم باشرفی که فرموده من سیاسی نیستم عرض کنم دستت را میبوسم ودعایت میکنم شما واقعا آدمی با درایت وعقل سیاسی هستید چرا که واقعیت جامعه امروز را بیان فرمودیه
سعيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این جاده ملی به نسبت دیگر جاده های کشور در حد جاده های بین شهری است نه بیشتر
ثانیا منکر توسعه جاده های استان مخصوصا در ده سال اخیر نیستیم ولی واقعا وضعیت جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد افتضاحه! جاده های مرگ که روزانه از خانواده ها قربانی می گیرد و معمولا عدم توجه به جلوی راننده علت حادثه قلمداد می شود.
قسمت هایی از جاده یاسوج - اصفهان که دوبانده شده ببینید که چقدر در کاهش مرگ آدم ها موثر بوده ولی بعنوان مثال جاده مارگون _یاسوج حد فاصل مارگون تا منطقه چنار با وجودی که در صحرای هموار می گذرد اما همه پیچ های بی دلیل و چاله چوله های نابودگر و شیب و سربالایی های نفس گیر است.
نمیدونیم تا کی باید چوب بی عرضگی مدیران و مسئولان رو بخوریم؟؟!!
یاسوج مرکز و بزرگ ترین شهر استان، 30 متر مربع پیوسته آسفالت سالم نداره (بجز نصف یک باند بلوار مطهری! البته با یک دست اندازی بدقواره)
کوچه ها رو مثل زمین های کشت گوجه پر از جوی و پشته کرده ان و یه مسئولی یا نهادی هم نیست که نطارتی و مدیریتی کنه
این ضعف عملکرد و ضعف نظارت از کجا نشات میگیره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دستگاه قضایی وسازمان بازرسی بایدورود پیدا کند وبرخورد عبرت آموز باافراد متخلف انجام گیرد.تاشاهد چنین سهل انگاریهایی نباشیم.
۷
Iran, Islamic Republic of
.وبخوره دردسرشه که جاده خوب کاربشه با نه!!!
Iran, Islamic Republic of
ما که مهندس نداریم مهندسین ما مدرکشون گرفتند نه از منابع علمی ومعتبر این جاده راه اندازی نمیشه
پیام
Iran, Islamic Republic of
نظارت در کل کشور بی پایه واساس است وقتی کام ناظر شیرین میشودکام مردم بیچاره تلخ میشود.خدالعنت کنه کسیکه درحق مردم نامردی میکنه.درضمن کبنانیوز خوبه بدونی وزیرراه اسمش محمداسلامی هست نه مجیداسلامی
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
باور کنید ما پیمانکارها مقصر نیستیم ،// بخشی از بودجه را برای ضروریات زندگی شخصی از ما طلب میکند ، البته شاید او نیز مقصر نباشد طبق بررسی ها معلوم شده که _ ( گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری) بنابراین از دیرباز ایران ما ضعف مدیریت داشته!!!!!؛
همشهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی /که شغلشون چیز دیگه بود و برای این کار مدرک عمران از فلان دانشگاه آزاد گرفتن و مهندسای عمران درس خوانده و کار بلد در زمین های استیجاری گوجه می کارند، باید هم چنین شود.
در پاسخ به همشهری عزیز
Iran, Islamic Republic of
جناب همشهری عزیز خواهش می کنم از یاسوج برو و غیر از بله زار ابهت دانشگاه ازاد رو ببین
دانشگاه آزاد قزوین برو ببین اونوقت می فهمی دانشگاه ازاد یعنی چه و نفرا ت اول آزمونهای استخدامی رو ببین از کدوم دانشگاهها بودن
فریاد بی صدا
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی این کار نیروی آزمایشگاه هست و اون ناظر که نظارت بر تست آزمایشگاه نداشت.وای بر ما
ت
Iran, Islamic Republic of
من توی پروژه پاتاوه دهدشت کار میکنم این مسیری که دارند آسفالت میکنند مسیر انحرافی از جاده پاتاوه دهشت به سمت شهر گراب است جاده پاتاوه دهدشت آن جاده ای است که دو کامیون دیگر پارک کرده اند الکی ننویسید جاده اصلی پاتاوه دهدشت
...
Iran, Islamic Republic of
حالا همون براچی توجیه میکنی کم کاری خودتون رو . باید جوابگو باشید ن توجیه کنین .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز الان شما که می‌فرمایید تا به حال شده در این پروژه استاندارد ها رو شرکت پارس گرما رعایت کرده باشه
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای این همه اعمال نظر یه کم هم به جایگاه ناظر هم فکر کنند ،ناظری که تمام حق وحقوقی شاید هم از بیشتر کارگرها کمتر باشد ،نه حق فنی نه یه جایگاه اجتماعی درست ، این جاده هم شاید آزمایشگاه جواب بهشون داده بعد کار شده ،لطفا هر کسی پا نشه برای خودش یه نظری بده
Iran, Islamic Republic of
ناظر که با پیمانکار زد و بند داشته باشه از این بهتر نمیشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از شما و انعکاس این خبر
متاسفانه مسولین محترم که در این بخش فعالیت میکنند در جریان هستند که این محور قرار بود یکسال بعد از حضور وزیر وقت آقای نیکزاد به بهره برداری برسد ولی شرکت پارس گرما بنا به دلایلی نامعلوم پروژه را به کندی پیش برده تا الان
و متاسفانه این مورد یکی از خطرات پیش روی هست که در حال حاضر امکان به وجود آمدن آن هستش و بزرگترین خطری که تهدید کنده هست در تونل میانتنگان هست که هیچ کدام از نمونه های آزمایشگاهی جواب مثبتی از آزمایشگاه بتن در زمان اجرای پارت های تونل نگرفته و در همان زمان تخریبی اعلام شدن ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت که این خطر تهدیدی هست برای سلامتی مردم که از آن مسیر در حال تردد هستند
پارادایم ایلان ماسک-تیلور سوئیفت!

پارادایم ایلان ماسک-تیلور سوئیفت!

چین با بهره‌گیری از جنگ تجاری ترامپ و کاهش جمعیت، جهشی بی‌سابقه در تولیدات فناورانه داشته ...
توقف ابلاغ قانون عفاف و حجاب با تصمیم «شورای‌عالی امنیت ملی»

توقف ابلاغ قانون عفاف و حجاب با تصمیم «شورای‌عالی امنیت ملی»

ابلاغ قانون عفاف و حجاب متوقف شد؟ زمزمه ها و برخی خبرها حکایت از آن دارد که پاسخ به این ...
نگاهی متفاوت به حضور وزیرخارجه در سوریه؛ چرا عراقچی در دمشق به رستوران رفت؟

نگاهی متفاوت به حضور وزیرخارجه در سوریه؛ چرا عراقچی در دمشق به رستوران رفت؟

وزیر خارجه ایران از کاخ حاکمیت در سوریه به بستر جامعه رفت و در کنار مردم نشست. یعنی انتخاب ...
فایل های مرتبط
1