تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۲۴۴۷۴
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد؛

40 درصد کادر پرستاری و سلامت در شرایط کرونایی توسط دانشگاه آزاد تأمین شد

۰
کبنا ؛جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت‌ امنای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است که در سراسر کشور حدود یک میلیون دانشجوی فعال دارد.
جهانبین اظهار کرد:  اداره این مجموعه عظیم بدون دریافت یک ریال هزینه از دولت انجام می گیرد و این کار بسیار بزرگی است چون درآمد دانشگاه از شهریه دانشجویان است و مطالبات شهریه دانشگاه از دولت نیز پرداخت نمی شود.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد نه تنها از دولت چیزی دریافت نمی کند بلکه دولت مطالبات دانشگاه را نیز پرداخت نمی کند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بیش از 40 درصد نیاز آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد تأمین می کند و در بحث کرونا 40درصد از کادر پرستاری و سلامت دانشگاه علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد تأمین شد.
وی گفت : با برنامه ای که در دستور کار هست قرار بر این است که شهریه بر اساس سطح مناطق پیش بینی شود و در مناطق محروم شهریه دانشجویان کمتر خواهد بود تا بتوانیم به این ترتیب به قشر محروم جامعه و دانشجویان بی بضاعت کمک کنیم.
جهانبین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی استخوان دار و دارای ظرفیت ها و امکانات فراوان است و قابل قیاس با مراکز علمی کاربردی و پیام نور نخواهد بود و انشا الله با تلاش و کوشش به ریل اصلی خود بازخواهد گشت.
وی گفت: دانشگاه آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد دارای 240 عضو هیأت علمی می باشد که می توان از ظرفیت این اساتید جهت درآمدزایی و درآمدهای غیر شهریه ای با شناسایی ظرفیت های هر منطقه  از آنها استفاده کرد.
نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  بیان کرد: از شهریور ماه بودجه به صورت استانی خواهد شد و استان باید خودش بتواند هزینه واحدها را اداره کند و درآمدها و هزینه ها را باید بطور کامل کنترل کند که جوابگوی مشکلات و نیاز کارکنان و اساتید باشند و فشار مضاعفی بر روی همکاران هست که باید فکری به این کار شود.
در ادامه این جلسه دکتر کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه آزاد به سمت مسأله محور و رفع چالش های کشور گام برداشته و با ایجاد سامانه پایش و بررسی مشکلات هر منطقه و بومی سازی و استفاده از ظرفیت های هر منطقه می تواند مشکلات پیش روی جامعه را حل کند.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت آزمایشگاهها و کارگاهها و راه اندازی آزمایشگاههای همکار و سرای نوآوری در استان به دنبال درآمدزایی و استفاده از درآمدهایی غیرشهریه ای هستیم.
وی گفت: برنامه حفاظت از جنگل های بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد که می تواند به جلوگیری از فرسایش خاک و به از بین رفتن جنگلها می افزاید در حال پژوهش می باشد.
در ادامه حجت الاسلام سید نصیرحسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: وزن هر جامعه به مراکز علمی، فرهنگی به خصوص مراکز آموزش عالی و دانشگاه هاست و دانشگاهها باعث رشد جامعه هستند.
وی گفت:دانشگاه باید این رشد را در جامعه ایجاد کند و مرکز علمی باید طوری عمل کنند که مردم این رشد را ببینند و بتوانند با ایجاد تفکر و خلاقیت مشکلات پیشروی جامعه بخصوص صنعت و اقتصاد را برطرف کنند.
حجت الاسلام  حسینی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور رشد بسیار خوبی داشته و مشکلات بسیاری را حل کرده و ممکن است یک جاهایی ما اشکالاتی داشته باشیم باید پایش شود و خوب آبیاری شود که آفات و اشکالات آن از بین رود.
وی گفت: دانشگاه باید درست مدیریت شود تا در مسیر خودش قرار گیرد و مشکلات را از دوش مردم بردارد و با استفاده از ظرفیت علمی و اساتید دانشگاه مشکلات جامعه را حل کند و معضلات جامعه را بررسی و حل کند.
قبل از برگزاری جلسه دکتر جهانبین و اعضاء هیات امنا با شرکت در گلزار شهدای گمنام واحد یاسوج و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1