تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۲۰
با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

جشن روز کارگر در یاسوج / نیک‌مرام: 7439 کارگر در استان شغل‌شان را از دست دادند ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛جشن روز کار و کارگر ضمن رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی با حضور حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه امروز پنجشنبه (11 اردیبهشت ماه 99) برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، این جشن با حضور پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ مثنوی معاون سپاه فتح و برخی از کارفرمایان و کارگران نمونه برگزار شد. پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، امام شهدا و شهید سردار سلیمانی و شهدای کارگر را گرامی داشت و اظهار کرد: پیشرفت نظام اسلامی در تمام ابعاد را مدیون جانفشانی شهدا و البته کارگران زحمت کشی هستیم که با تلاش و روحیه جهادی مسیر توسعه ایران اسلامی را فراهم کردند.
وی در ادامه با قدردانی از کارفرمایانی که تثبیت شغل داشتند و به دلیل ویروس کرونا کارگران را اخراج نکردند، اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی نتوانستیم جشن روز کارگر داشته باشیم که از همه کارگران به این دلیل عذرخواهی می‌کنم.
وی در ادامه به آمار از وضعیت کارگران در این روزهای کرونایی ارائه داد و گفت: 74 هزار کارگر بیمه شده در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این بین، 7 هزار 439 نفر شغلشان را از دست دادند و در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نام کردند. که 6039 نفر از آنها کارگران بیمه شده ما هستند.
نیک مرام افزود: 1400 نفر از این تعداد زیر چتر حمایتی هیچ نهادی هم نبودند که به ما مراجعه کردند.
به گزارش کبنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل گسترده‌ای وظایفی که دارد، این روزها مراجعه کنندگان زیادی داشت، متأسفانه زنانی که در خانه‌های مردم هم کار می‌کردند، نیز به ما مراجعه داشتند.
 نیک مرام تاکید کرد: نباید نسبت به مسائل معیشتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد بی توجه بود. که در این راستا اقدام مناسبی در وزارتخانه در نظر گرفته شد از جمله؛ تسهیلات مناسبی در اختیار کارفرمایان به منظور حمایت از کارگران گذاشته می‌شود.
 حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نظام عالم بر اساس کار استوار است، اگر کار نباشد، این نظام از هم می‌پاشد. برو کار کن، نگو کار چیست / که این کار سرمایه جاودانی است.
وی افزود: در نظام اسلامی همه باید کار کنند، همانطوری که در نظام تکوینی همه در کار هستند. اگر در یک جامعه کار انجام نگیرد، نظم جهانی بهم می‌ریزد و در روایات و آیات ما بر روی کار تاکید زیادی شده است. ائمه اطهار ما همواره در حین کار و تلاش بودند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، افزود: دشمن از راه‌های مختلف سعی دارد که به کشور ما فشاری اقتصادی بیاورد و تحریم‌های ناجوانمردانه را هم اعمال کرد. اما کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد که اگر از آنها به خوبی استفاده شود، می‌توانیم بر مشکلاتمان فائق آئیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه ما در آن روزهای ابتدایی شیوع کرونا کمبوداتی به لحاظ وسایل بهداشتی داشتیم، افزود: تولیدکنندگان و کارگران ما نیاز جامعه را فهمیدند و توانستند که ماسک و مواد بهداشتی مورد نیاز کشورمان را تأمین کنند و در همین شهر خودمان یک تولیدی خط تولیدش را تغییر می‌دهد و مواد بهداشتی مورد نیاز جامعه را تأمین می‌کند که این قابل تقدیر و قدردانی است.
وی تصریح کرد: فردی که در نظام اسلامی تلاش و کار می‌کند، کار عبادی و جهادی است و نزد خداوند متعال اجر و پاداش دارد.
وی گفت: کارگران ما در همه عرصه‌ها از جمله جنگ اقتصادی و حتی در دوران جنگ تحمیلی خوش درخشیدند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در زمینه‌های مختلف، تاکید کرد: اگر این ظرفیت‌ها فعال و به کار گرفته شوند قطعاً می‌توانیم تمام نیازهای خودمان را برطرف کنیم.
وی به پرتاب ماهواره سپاه اشاره کرد و گفت: پرتاب این ماهواره در واقع قدرت و عظمت ملت ایران را نشان داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان خواست که موضوع مشکلات کارگران با همکاری دستگاه‌های دولتی رسیدگی، پیگیری و مرتفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم نیک مرام
بیکارترین اداره استان اداره کاره.وای بخار کسی که کارش به کارکنان شما بیافتند یکسال پدرش را در میارن .لطفاً به اداره کارکنان خودتون رسیدگی کنید.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1