کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آبگرفتگی مدیریت پوشالی شهری دهدشت را فاش کرد / خیسی پای فرماندار به دلیل سهل‌انگاری

11 ارديبهشت 1399 ساعت 2:15

این آبگرفتگی در واقع پوشش پوشالی مدیریتی، مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه و شهرداری دهدشت را کنار زد و ضعف مدیریت شهری را آشکار ساخت.


بر اثر بارش باران معابر، مغاره‌ها و برخی منازل مسکونی شهر دهدشت دچار آبگرفتگی شد، مسئله‌ای که یقیناً به سهل‌انگاری متولیان امر ربط دارد.
به گزارش کبنا از دهدشت، نظافت معابر، میادین و سطح شهر جزو وظایف شهرداری دهدشت است و صد البته سهل‌انگاری این نهاد می‌تواند خسارت‌هایی را به بار آورد. آبگرفتگی معابر ناشی از تجمع زباله‌های پلاستیکی و... است که اگر به موقع جوب‌ها و معابر شهر پاکسازی نشوند، همین وضعیت ( روز چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه 99 ) شهر دهدشت را شاهد خواهیم بود.
مشکل آبگرفتگی شهر دهدشت احتمالاً آنقدر جدی شد که پای فرماندار کهگیلویه را به وسط این آبگرفتگی کشاند. اتابک که در این روزهای کرونایی گاهی تا پاسی از شب در محل کارش حضور دارد و یا در حال سرکشی و برگزاری جلسات مختلف به منظور مقابله با این ویروس کرونا است، به محض شنیدن خبر آبگرفتگی شدید معابر شهر دهدشت، خودش به وسط میدان آمد، تا به نوعی کم‌کاری شهرداری دهدشت را جبران کرده باشد.
بلایای طبیعی هیچ وقت خبر نمی‌کند، سیل لرستان، یاسوج و... جزو این بلایایی بودند که خیلی‌ها را بی‌خانمان کرد و به کسب و کار تعداد زیادی هم آسیب رساند.
این آبگرفتگی در واقع پوشش پوشالی مدیریتی، مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه و شهرداری دهدشت را کنار زد و ضعف مدیریت شهری را آشکار ساخت.
اگر خدای نکرده در این شهرستان با این قدمت، شدت بارش، بیشتر از آن چیزی که اتفاق افتاد، می‌افتاد، شهرداری دهدشت و یا مدیریت بحران با کدام برنامه، طرح و آمادگی می‌خواست با آن مقابله کند. شهرداری دهدشت که توان تنظیف به موقع معابر و سطح شهر را ندارد، چگونه می‌خواهد برای ناوگان عمومی فشل درون شهری دهدشت و یا توسعه فضای سبز برنامه‌ریزی کند و یا سرمایه‌گذاری را پای کار بکشد. آیا توان جذب اعتبار کافی و لازم را دارد؟
حرف در باره ضعف مدیریت شهری و شورای شهر دهدشت زیاد است؟


کد مطلب: 420392

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/420392/2/آبگرفتگی-مدیریت-پوشالی-شهری-دهدشت-فاش-خیسی-پای-فرماندار-دلیل-سهل-انگاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1