تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۰۱۳۹
در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک مطرح شد

قطعی 10 روزه آب 40 روستای دیشموک / مردم معطل یک پمپ

۰
کبنا ؛نماز عیدسعید فطر در دیشموک به امامت حجت الاسلام علی اکبر راوند برگزار گردید، حجت الاسلام علی اکبر راوند در خطبه نماز عید فطر  شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به عید فطر گفت: این عید متعلق به کسانی است که خداوند اعمالشان را پذیرفته است. چه خوب است هر روز اعمال خوب خود را افزایش دهیم.
وی افزود: در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم و باید به مقوله زکات توجه ویژه کنیم زیرا پرداخت زکات شرط قبولی نماز است. خداوند نماز و زکات را در قرآن همراه هم آورده است. اگر لباسمان از پول خمس و زکات نداده باشد نمازی که با آن می خوانیم باطل است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد سال 1342 گفت: در سال 42 بیش از 15 هزار نفر از مردم ستمدیده ایران توسط رژیم ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند و همین جرقه ای برای آغاز نهضتی عظیم و پیروزی انقلاب اسلامی در سال  57 به رهبری حضرت امام خمینی شد.
وی با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز در هفته آتی در یاسوج گفت: از کسانی که کار ارزشمند و معنوی مدرسه سازی را انجام می دهند تجلیل می کنیم. از خیرین محترم درخواست می کنیم که منطقه دیشموک را ویژه ببیند تا زمینه ایجاد خوابگاه برای دختران دیشموکی فراهم شود زیرا یکی از عوامل اصلی و مهم ترک تحصیل دختران دیشموکی نبود خوابگاه دخترانه است
حجت الاسلام راوند با اشاره به مشکل آب روستاهای بخش دیشموک گفت: روزی نیست که مردم روستاهای بخش دیشموک به دفتر امام جمعه تماس نگیرند و گلایه آب را انجام ندهند.گاهی 10 روز تا دو هفته آب برخی از روستاها به دلیل وجود یک پمپ برای بیش از چهل روستا قطع است. مردم از مدیرعامل آب روستایی انتظار دارند تدبیری بیندیشد تا آب در طول هفته به صورت مستمر به مردم روستاهای بخش دیشموک برسد.
راوند با اشاره به طرح ملی فشارخون گفت: این طرح مبارزه با سرطان و انواع سکته های قلبی و مغزی است مردم با مراجعه به مرکز درمانی از 17 خرداد در این طرح شرکت کنند و از این عزیزان که امروز همزمان با نماز عید این مهم را جلوتر انجام دادند تشکر می کنیم.
خطیب نماز عید فطر دیشموک با اشاره به حضور روحانیون مبلغ در سطح بخش دیشموک گفت: از حضور روحانیون مبلغ تشکر کرده و عالمی که از علمش استفاده کند از هفتاد هزار عابد برتر و بالاتر است. از این عزیزان که مبلغ دین اسلام بودند تقدیر و تشکر می کنیم.
امام جمعه دیشموک با اشاره به رسومات غلط در سطح بخش دیشموک در مراسمات عزاداری و عروسی گفت: افرادی بر اثر رسم غلط تیراندازی در سطح بخش کشته شدند و از فرهنگیان، ریش سفیدان و تاثیرگذاران خواستار آگاهی بخشی و منع استفاده از این رسومات در سطح بخش می باشیم.
وی با اشاره به همکاری ادارات در برگزاری نماز عید فطر گفت: از همه عوامل و اداراتی که در برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر در سطح شهر دیشموک همکاری کردند تقدیر و تشکر ویژه داریم.
وی در همین رابطه ادامه داد و افزود: از زحمات بسیجیان،حوزه مقاومت، شهرداری، پرسنل کمیته امداد، اداره برق، مسئول هیئت فوتبال، نیروهای نظامی و انتظامی، امور صنفی و همه کسانی که در برگزاری مراسم عید فطر تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1