تاریخ انتشار
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۸۵۵
در اعتراض به شرکت نفت و گاز گچساران:

نامه نیروهای «ترینینگ» به آیت الله رئیسی و قوه قضاییه

۴
کبنا ؛
(بسم الله الرحمن الرحیم )

ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
جناب اقای سید ابراهیم رییسی
با سلام و احترام
 موضوع : فساد اداری پیوسته و ادامه دار
بلاتکلیفی استخدام نیروهای اموزشی تحت روال سابق ترنینگ (تعهد استخدام شفاهی مسولان) و برخورد جدی با مسولان و نیرهای غیرقانونی وارد شده به صنعت نفت گچساران
 
معاون وزیر نفت : شما ممتازین و نخبه گان هم پیمان ما نیستید استخدام شما مربوط به دولت اقای احمدی نژاد است بروید و اینجا نمانید هر وقت که دولت هم پیمان شما (احمدی نژاد  - ریسی -  قالیباف) بر سر کار امد بگویید استخداممان کنید ما مربوط به دولت شما هستیم بروید و بیشتر اینجا نمانید فعلا دولت از ان ماست .
با احترام به استحضار می‌رساند، ما اموزش دیدگان ممتاز آموزشکده شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان گچساران می‌باشیم، که به موجب مصوبه مهرماه سال یکهزارو سیصدو هفتاد و یک شورای گسترش اموزش عالی که پس ازتلاش های فراوان به موجب اعلام سازمان سنجش اموزش کشور و کسب موفقیت به شرط معدل در سال 1392 پذیرفته شده‌ایم و وارد دوره‌های اموزشی کتبی و عملی و عملیات میدانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شده‌ایم. در این وادی عملیات تولید و فراورش را در مرکز آموزش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وابسته به وزارت نفت گذرانده‌ایم. ولی با وجودی که مراحل صد درصد قانونی در موضوع وارد شدن به دوره‌های درسی و عملی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رعایت کرده‌ایم ولی مدتی است که گرفتار بد قولی و بد عهدی مسولان مربوطه شده‌ایم. لذا با توجه به هزاران وعده پس از گذراندن 2 سال اموزش با هزاران امید برای استخدام در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران همچنان بلاتکلیف مانده‌ایم.
در واقع درک این موضوعان قدر سنگین است که با هزاران وعده و وعیده مسولان شرکت نفت گچساران مبنی بر استخدام، پا به این عرصه و این اموزشها گذاشته‌ایم. و درست زمانی که همه تلاشهایمان نتیجه داده و با توجه به صرف میلیاردها تومان از بودجه بیت المال کاملاً برای خدمت به صنعت نفت کشور اماده شده‌ایم، ما را بلاتکلیف نگه داشته‌اند واز طرف دیگر با ضابطه نیروی غیر قانونی استخدام می‌کنند ایا ازمونی برگزار شده که حق همه جوانان عزیز شهرستان گچساران می‌باشد؟
این خلاف اقتصاد مقاومتی است و نیروی اموزش ندیده نمی‌تواند کشور را از تحریم نجات دهد و اقتصاد مقاومتی را شکوفا سازد.
در نقطه مقابل این نیروهای اموزشی شرکت نفت گچساران هستند، که با اموزش دیدن و ممتازی خود می‌توانند دغدغه‌های رهبر انقلاب در بحث خام فروشی نفت را حل نمایند، و در مقابل تحریمان چنان اقتصاد مقاومتی را پایه ریزی کنندکه سرافرازانه راه پیشرفت را بپیماییم و مانند همین سی و هشت سال الگو شویم برای همه انانی که به این جوانان اعتماد و اعتقادی ندارند.
زمانی که با وعده‌ی استخدام از گچساران راهی اهواز شدیم، هرگز فکر نمی‌کردیم بعد 2 سال اینگونه شود و قول و وعده خود را فراموش کنند. ولی بعد از 2 سال دوره و اموزش شرایط را به گونه‌ای دیگر نوشتند. و از افراد خاص و دارای ضابطه استفاده می‌کنند. با این مدارک خاص نفتی و گازی و تعمیراتی توانایی فعالیت در هیچ زمینه شغلی را نداریم.
جناب اقای سید ابراهیم ریسی

 درخواست برخورد جدی با نیروهای غیر فنی راه یافته به صنعت نفت هستیم. (نحوه جذب انها در سال ورود به صنعت نفت بررسی شود در صورتی که غیر قانونی بودن انها اثابت گردد برابر با قانون برخورد فرمایید.) حق استخدام مربوط به نیروهای اموزش دیده می‌باشد.
شایان ذکر است جذب نیرو در شرکت نفت دارای ضوابط معینی می‌باشد. و هرگاه وزارت نفت مجوز جذب داشته باشد، از طریق فراخوان عمومی و برگزاری ازمون های کتبی و مصاحبه مبادرت به تامین نیروی مورد نیاز می‌نماید. و موارد فوق را تنها نیروهای اموزش دیده طی نموده‌اند لذا شرکت نفت گچساران این رویه را طی نکرده است و از نیروهای دارای ضابطه و غیر قانونی استفاده کرده است، که نحوه ورود انها در سال ورود به شرکت دارای مشکل است.
جناب اقای سید ابراهیم ریسی

شرکت نفت گچساران در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور وزیر محترم نفت برگزار شد، و نماینده ما اموزش دیدگان دران جلسه حضور داشت بسنده کرده است، و هیچ ازمونی طبق شرایط فوق برای جوانان عزیز گچساران که در مرحله اول حق این جذب با نیروهای اموزش دیده می‌باشد به عمل نیاورده است.  همچنین جذب بدون ازمون طبق اصل دوم بند نهم قانون جمهوری اسلامی ایران ((تبعیض)) تبعیض بین جوانان عزیز و نخبه و ممتاز شهرستان گچساران می‌باشد.

جناب اقای سید ابراهیم ریسی
شرایط پذیرش برای همگان یکسان و طی فراخوان عمومی می‌باشد، یک اشتباه دیگر انها این بود که وزارت نفت و تدوین کنندگان ازمون استخدامی وزارت نفت شرایطی ((من دراوردی)) را تدوین کرده بودند که با پیگیری دانشجویان نفت و نماینده ما در دیوان محترم عدالت اداری ازمون کنسل و وزارت نفت محکوم گشت. لذا این دلیل برای این منظور بود که شرکت نفت گچساران هم با یک شرایط ((من دراوردی)) دیگر سعی در جذب نیروی غیر قانونی نموده است.

جناب اقای سید ابراهیم ریسی
 
نمایندگان ما اموزش دیدگان امادگی خود را جهت توضیحات بیشتر و همچنین مستندات و مدارک لازم را به قوه قضاییه اعلام می‌نمایند. مدارک و شواهد دال بر استخدام کردن نیروهای 2 سال اموزش دیده موجود می‌باشد. (البته شرکت نفت گچساران دادگستری محترم را در موضوع نیروهای اموزش دیده اطلاعی نداده است و به جای 144 نیروی قانونی اموزش دیده 142 نیروی غیر قانونی جذب نموده است که با پیگیری شما عالی ترین مقام قضایی کشور حق و حقیقت مشخص می‌گردد.)
لازم به یاداوریست در جلسه‌ای که در سال 1393 در شرکت نفت گچساران با حضور مدیر عامل سابق و مسولان بلند پایه شرکت نفت برگزار شد حق اول هر گونه پست یا جذبی از کف سازمان گرفته تا هر رده سازمانی برای نیروهای اموزش دیده معین گردید. خواهشمندیم هر 142 نیروی غیر قانونی که از سوی مسولان اشتباهی به جای نیروی اموزش دیده مشغول به کار شده ان اخراج و حق نیروهای اموزش دیده که در این 2 سال هزینه پرداخت کرده‌اند و 2 سال تمام در قسمت‌های نفت گاز برق مکانیک اموزش دیده‌اند داده شود.
جناب اقای سید ابراهیم رئیسی
در سال ورود به صنعت نفت یعنی سال 92 شرکت نفت گچساران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و همچنین تعدادی از مسولان شرکت نفت گچساران با وعده و وعید و قول استخدام نیروهای ممتاز را از ادامه تحصیلات در دانشگاههای معتبر و دولتی منصرف کرده و به انها قول استخدام می دادند که بعد از 2 سال استخدام رسمی شرکت نفت گچساران هستید      ولی با وجودی که طی دو مرحله ازمون ورودی از طریق سازمان سنجش داده ایم و مرحله اولیه مصاحبه را طی نموده ایم همچنین با وجودی که مراحل اموزشهای عملی سخت در کارخانجات شرکت نفت گچساران را سپری کرده ایم و هزاران میلیارد بودجه بیت المال را برای ما هزینه کرده اند و ما را اموزش داده اند تا بتوانیم با اختراع یا تحقیقات باری از این مملکت برداریم از طرف دیگر به جای ما اموزش دیده گان ممتاز نیروی غیر قانونی تحت عنوان حراست یا خدمات میگیرند و بعد به بخش های مهم و حساس نفتی و گازی میفرستند که این نیروها تا به امروز اسمی از نفت و گاز نشنیده اند با این وضع می خواهند کشور را از تحریم نجات دهند .
همین نیروهای اموزش ندیده خود باعث اتش سوزی در کارخانجات هستند درخواست برخورد جدی را داریم.
 
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
.ضمن برخورد جدی با مسولان متخلف خواهشمندیم هر 142 نیروی غیر قانونی که از سوی مسولان اشتباهی به جای نیروی اموزش دیده مشغول به کار شده ان اخراج و حق نیروهای اموزش دیده که در این 2 سال هزینه پرداخت کرده‌اند و 2 سال تمام در قسمت‌های نفت گاز برق مکانیک اموزش دیده‌اند داده شود. لازم به یاداوریست در جلسه‌ای که در سال 1393 در شرکت نفت گچساران با حضور مدیر عامل سابق و مسولان بلند پایه شرکت نفت برگزار شد حق اول هر گونه پست یا جذبی از کف سازمان گرفته تا هر رده سازمانی حجمی پیمانکاری قرارداری پیمانی رسمی  برای نیروهای اموزش دیده معین گردید. و استفاده از هر نوع نیرو با هر نوع وضعیت و پست کاری مانند حجمی پیمانکاری حراست و خدمات پیمانی رسمی به غیر از نیروهای اموزش دیده ممنوع گردید.
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
ما اموزش دیده گان در زمان مدیر عاملی اقای باورساد مراحل اداری را طی کرده ایم تا به امروز به ما میگویند هر وقت نیرو بخواهیم از اموزش دیده گان استفاده میکنیم از ان زمان تا به امروز چند صد نفر مشغول کار شده اند و ما که اموزشی و نخبه و ممتاز بوده ایم از ما استفاده نشده است .
به ما میگویند هر وقت وزارت نفت ازمون برگزار کرد شرکت کنید و از طرف دیگر نیروی غیر قانونی وارد بخش فنی که بخش کاری ما می باشد وارد میکنند البته طی تماس های اخیر وزارت نفت با نماینده ما اموزش دیده گان هیچ نامه ای دال بر جذب و استخدام ما از طرف شرکت نفت گچساران برای وزارت فرستاده نشده است و حتی وزارت ما را در ازمون قبلی هم نادیده گرفته بود و شرکت نفت به ما میگوید در ازمون شرکت کنید پس چه دلیلی دارد تا نیروی اموزشی دارند از نیروی بدون اموزش استفاده بکنند و نیروی نخبه و ممتاز اموزشی که مراحل قانونی را طی نموده است بی کار بماند.
 
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
با توجه به هزینه کرد اموزش ما اموزش دیده گان در زمان اموزش و شرایط سخت پذیرش در دوره و اموزش ما باید تا چه موقع بلاتکلیف بمانیم و شرکت نفت از نیروی غیر قانونی استفاده بکند. ما با هر پست و رده سازمانی رضایت داریم و به انها فرموده ایم چرا نباید از ما نیرو گرفته شود ما هر دو مرحله ازمون شرط معدل را گذرانده ایم . چه تضمینی  وجود دارد که اینده نیرو بخواهند و از نیروهای اموزشی استفاده شود .
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت نفت گچساران نیرو بخواهد و از ما استفاده بکنند مانند همین نیروهای قبلی که غیر قانونی استخدام کردند تقاضا داریم به درخواست ما اموزش دیده گان که برتری زیادی بر نیروی بدون اموزش داریم رسیدگی شود.
هر انچه که حق و حقیقت می باشد مشخص گردد درخواست نحوه جذب نیروهای غیر قانونی و ازمونی که برگزار کرده اند را داریم این نیروها هیچ ازمونی نداده اند و نحوه جذب انها دارای مشکل است و به جای ما اموزش دیده گان مشغول به کار شده اند 0
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
درخواست مهمی که داریم شکایت از مسولان و نیروهای غیر قانونی که ازمون نداده اند و نحوه جذب انها دارای مشکل است جدا از پرونده نیروهای اموزشی بررسی شود جذب نیروی غیرقانونی براساس قانون جرم و فساد اداری محسوب می شود.
جناب اقای سید ابراهیم ریسی
معاون وزیر نفت در جلسه ای که با نماینده ما اموزش دیده گان در وزارت نفت  داشته است این صحبت ها را فرموده است : شما ممتازین و نخبه گان هم پیمان ما نیستید استخدام شما مربوط به دولت اقای احمد نژاد است بروید و اینجا نمانید هر وقت که دولت هم پیمان شما (احمدی نژاد  - ریسی -  قالیباف) بر سر کار امد بگویید استخداممان کنید ما مربوط به دولت شما هستیم بروید و بیشتر اینجا نمانید فعلا دولت از ان ماست .
البته با توجه به عمل فساد اداری و استخدام غیرقانونی پیوسته و ادامه دار شرکت نفت گچساران می شود دریافت که این صحبت ها کاملا درست می باشد .
اقای احمدی نژاد کارهای علمی زیادی کردند که برای این کشور میراث بماند از جمله حمایت تا نفس اخر از صنعت بغرنج و گسترده هسته ای لذا جذب نیروی نخبه و انقلابی در دستور کار ایشان و وزرا بود و ما نیروهای نخبه و ممتاز هم از ان درجغرافیای به نام شهرستان گچساران بی بهره نماندیم لذا براساس تجربه و عمل انقلابی و علمی که داشت و با وجودی که وزیر نفت ایشان از سیستم ترنینگ اطلاع کامل داشت که چه اختراعات و پژوهشهایی صورت گرفته است اقدام به راه انداری مجدد با روش جدید نمودند و ما اموزش دیده گان با شرایط بسیار سخت پذیرفته شدیم که با ممتازی راه اختراعات و پژوهش ها را طی نماییم به این دلیل که شرایط سخت پذیرش برای شهرستان داشت و تنها نام ما اموزش دیدگان با توجه به این شرایط سخت الک شد تا راه صنعت نفت را هموار نماییم ولی بعد از اینکه دولت اقای احمدی نژاد تمام شد و افراد بی علم بر سر کار امدند که با یک نشست و برخواست زحمات 2 ساله ما را به جوب ریختند و به جای ما اموزش دیدگان نیرو بدون ازمون و بدون اموزش که روح انها از صنعت نفت و گاز اطلاعی نداشت استخدام کردند . لیست بیمه تمام این نیروهای غیر قانونی تایید کننده تمام صحبت های این نامه می باشد.
خواهشمندیم برای یک مرتبه با این مسولان متخلف برخورد شود تا درس عبرتی برای ایندگان باشد و شما دچار حق الناس نباشید چرا که طی این نامه از این موضوع اطلاع پیدا کرده اید .
حق ما را بدهید . پرونده فساد اداری پیوسته و ادامه دار شرکت نفت جداگانه بررسی شود و حق تضییع شده  نیروهای اموزشی برگردانده شود .
مردم استان کهگلویه و بویر احمد به خصوص شهرستان گچساران منتظر اقدام انقلابی شما هستند .
با سلام به حضرت بقیه الله العظم (ارواحنا فداه) برای شما دولت انقلابی و اسلامی روز به روز ارزوی پیشرفت را داریم .
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شرکت
Iran, Islamic Republic of
تو این شب قدر
خدا لعنت کند که این فساد ادآری رو تو شرکت نفت بنا نهاد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1