تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۷
کد مطلب : ۴۰۴۷۲۲
در شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه مطرح شد

در شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه چه گذشت؟ / از توزیع «خشخاش» در عطاری‌ها تا جاسازی مواد در «هواکش خودرو»

۰
کبنا ؛ظهر امروز، شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و مدیرانی که سرگرم تلفن همراه خود بودند در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، این جلسه در حالی برگزار شد که فرماندار کهگیلویه نشست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر را بدون خروجی و فرصت سوزی دانست و از وجود عطاری‌هایی که تخم خشخاش و شاهدانه توزیع می‌کنند خبر داد، همچنین فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه نیز خرده فروشی را مشکل اصلی شهرستان دانست، از پلمپ یک عطاری، کشف 1 کیلوگرم تریاک،250 گرم ماری جوآنا، حشیش و...در شهرستان طی دوماه اخیر خبر داد.
 فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نشست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان بدون خروجی است، اظهار کرد: این همه هزینه می‌شود ولی روز به روز وضعیت اعتیاد بدتر می‌شود، همه راه‌های رفته (مصوبات جلسات) جواب نداده است و تنها فرصت سوزی است!
جعفر نیکبخت عنوان کرد: آیا تا کنون ارزیابی کرده‌اید که خروجی سمینارها و کارگاهایی که تا به حال برگزار کرده‌اید چه بوده است، جلسه بعد نیز می‌آیید همان آش است وهمان کاسه!
نیکبخت ادامه داد: سن اعتیاد پایین آمده است و تنوع مواد مخدر بیشتر شده است، باید آگاهی بخشی به جامعه، خانواده و جوانان نیز بیشتر شود.
وی خطاب به مدیران افزود: بهترین راه برگزاری کلاس‌های انجمن معتادان گمنام است و تمام هم و غم خودتان را در جهت حمایت و همکاری با این انجمن به کار گیرید، بایدمکانی  برای برگزاری کلاس‌های آموزشی یشان در اختیار آن‌ها قرار دهید.
 فرماندار کهگیلویه بازرسی مشترک نیروی انتظامی و شبکه بهداشت از عطاری‌ها ومکان های مشکوک را ضروری خواند و گفت: در برخی عطاری‌ها تخم خشخاش و شاهدانه توزیع می‌شود!
نیکبخت عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به کشت خشخاش و شاهدانه که هم در منابع طبیعی و گلخانه‌ها پیدا می‌شود، ضروری است ادارات جهاد کشاورزی، امور عشایر و منابع طبیعی مکان‌های مشکوک را شناسایی کنند.
وی همچنین آموزش و پرورش و شبکه بهداشت را موظف به تهیه کتابچه‌ای جامع شناسایی انواع مواد مخدر و عوارض آن جهت آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده‌ها کرد.
فرماندار کهگیلویه همچنین گفت: آموزش و پرورش گزارش کار از کمیته مبارزه با اعتیاد خود و حضور و دعوت والدین در جلسات و کلاس‌ها تا هفته آینده ارائه دهد چرا که طبق مصوبه گذشته عمل نکرده است و تنها دانش آموزان در دوره‌های آموزشی حضور داشتند.
 وی واگذاری سالن ورزشی به افراد شفا یافته از اعتیاد توسط دانشگاه پیام نور، درخواست از دادستان جهت ندادن زندان باز به خرده فروشان را از دیگر مصوبات جلسه عنوان کرد.
نیکبخت همچنین به حضور نماینده‌ای از بهزیستی که هیچ اطلاع و گزارش کاری نداشت اعتراض و گفت: بدون آگاهی در جلسات حاضر نشوید و به دیگر مدیران که تنها حواسشان به تلفن‌های همراه خود بود تذکر داد، تذکری کتبی برای اداره برق که در جلسه حضور نداشت و مصوبه پیشین را اجرایی نکرد در نظر گرفت، همچنین انتخاب رئیس جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان بسیجی‌ترین مدیر شهرستان از سوی مقاومت بسیج شهرستان را تبریک گفت.
 جاسازی مواد مخدر در هواکش خودرو در در دیشموک
 فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه در این جلسه با اشاره به نزدیکی به زمان کشت خشخاش اظهار کرد: اگر چه در شهرستان موارد کشت زیاد نیست ولی برخی جاها داریم که لازم است اقدامات پیشگیرانه اعمال شود که در این خصوص از همکاری منابع طبیعی شهرستان تقدیر می‌کنیم.
 جهان دیماز با بیان اینکه بیشترین مشکل شهرستان و بخش‌ها وجود خرده فروشان مواد مخدر است تصریح کرد: خرده فروشانی را شناسایی کردیم که برای خودشان دژی ساختند که هیچ راه نفوذی نداشت، نرده کشی و درهای فلیز محکم نصب کردند که تنها یک روزنه برای فروش مواد به مشتری داشت، خانه‌ای بدون سکنه که تنها برای فروش مواد بود، ورود کردیم 250 گرم ماری جوآنا، حشیش، شربت متادون کشف شد.
دیماز ادامه داد: پرونده این شخص به دادسرا فرستاده شد و به 7 سال زندان باز محکوم است که در بحث زندانی باز باید برخورد شود چرا که مجرم بیرون زندان می‌آید مواد را تهیه می‌کند و کسی برای وی می‌فروشد خودش باز به زندان می‌آید و حضوری اعلام می‌کند!
وی افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت نیز یک واحد عطاری که داروهای مخدر می فروخت پلمپ شد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه عنوان کرد: طی اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهر نیز یک کیلوگرم تریاک، بیش از 10 گرم سوخته تریاک، حشیش کشف و 20 نفر دستگیر شدند که برخی به دستگاه قضا معرفی و برخی به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.
دیماز با اشاره به اینکه بیشتر جرائم سرقت از سوی افراد معتاد است گفت: فردی را دستگیر کردیم که به 72 سرقت درون خودرویی اعتراف کردو این شخص معتاد بود.
وی گفت: در اسفندان و دیشموک مواد مخدر را در هواکش خودرو جاسازی می‌کنند.

در دسترس بودن مواد عامل بازگشت به اعتیاد/رسانه و آگاهی بخشی
به گزارش کبنا از دهدشت، متاسفانه مشاهده می‌شود فردی که در مراکز ترک اعتیاد در دهدشت متادون درمانی می‌کند نیم ساعت بعد به جمع دوستان برگشته و درپاتوق مواد مصرف می‌کند! بنابراین زمانی می‌توانیم موفق شویم که عامل ایجاد کننده مواد ریشه کن شده باشد.
 از طرفی پایین آمدن سن اعتیاد و توزیع شدن مواد مخدر در مدارس به ویژه دخترانه در شهرستان، زنگ خطری است که می‌طلبد اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر با به‌کارگیری خلاقیت و دلسوزی، سرعت آگاهی بخشی خانواده‌ها و جوانان را افزایش دهند و در این مسیر از رسانه‌ها کمک بگیرند نه اینکه تنها با مخفی کردن آمار و ارقام از رسانه‌ها، مانع آگاهی خانواده‌ها از خطری که بیخ گوش فرزندانشان است شوند!
نام شما

آدرس ايميل شما

رییس
Iran, Islamic Republic of
نوروز کمایی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1