تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۱۹۳۱
برگزاری جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان باشت/ پیامکی که مشاور استاندار در امور ایثارگران را به باشت کشاند 

برگزاری جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان باشت/ پیامکی که مشاور استاندار در امور ایثارگران را به باشت کشاند 

۰
کبنا ؛برگزاری جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان باشت/ پیامکی که مشاور استاندار در امور ایثارگران را به باشت کشاند 

جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان باشت با حضور مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرماندار، شهردار،، بخشدار مرکزی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان باشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 
فرهاد محمدی، معاون فرماندار باشت در این نشست با بیان اینکه وضعیت گلزار شهدا باشت مناسب نیست، اظهار داشت: از مسئول محترم امور ایثارگران استانداری انتظار داریم تا مشکلات خانواده شهدا و گلزار شهدای این شهرستان را به گوش استاندار برسانند زیرا وضعیت کنونی گلزار شهدای مرکز شهر باشت در شأن شهدا نیست و نیاز به توسعه و تجهیز دارد. 
وی با بیان اینکه در ساماندهی گلزار شهدا نیاز به تعامل و همکاری دستگاه ها هستیم، ابراز داشت: فرمانداری نیز به نوبه خود آماده همکاری در جهت ساماندهی گلزار شهدا است. 
سید محمود داربام مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به ماده 11 قانون جامع ابلاغی به فرمانداری ها، گفت: در این قانون تفاهم نامه ای میان وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت ساماندهی گلزار شهدا منعقد شده است و براساس آن گلزار شهدا پس از ساماندهی باید تحویل شهرداری شود. 
وی با بیان اینکه ما نیز از وضعیت ساماندهی گلزار شهدای شهر باشت گله مندیم، افزود: متأسفانه در گذشته طرح های متفاوتی اجرا شده که مورد قبول نبوده اما طرح های گلزار شهدا در باشت ساماندهی شده و تحویل شهرداری گردیده و از نظر برنامه و بودجه یک پروژه تمام شده است و تنها می توان اقدام فرهنگی یا تجهیز صورت گیرد. 
داربام با بیان اینکه مقایسه گلزارهای شهدا مقدور نیست، افزود: با توجه به تعداد قبور مطهر شهدا در گلزارها سرانه ساماندهی آنها تخصیص داده می شود.
وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در ساماندهی گلزار شهدای شهرستان های دیگر استان، ابراز داشت: برای مقاوم سازی گلزار شهدای شهر یاسوج مبلغ 400 میلیون تومان اختصاص یافت ضمن اینکه جهت احداث مرکز فرهنگی در شهرستان های گچساران و دهدشت نیز قریب به 600 میلیون تومان مطالبات پیمانکار است. 
داربام طرح گلزار شهدای باشت را قدیمی اعلام کرد و ادامه داد: این تصمیمات از قبل گرفته شده است.
وی با تقدیر از شهردار باشت به جهت دغدغه و اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی گلزار شهدا ، خواستار هماهنگی جهت تأمین آب و برق گلزار شهدا شد و افزود: هزینه انشعاب برق و آب گلزار شهدا رایگان است اما هزینه مصرفی بر عهده شهرداری است. 
لطف الله موسوی شهردارباشت نیز در این نشست گفت: اقدامات شهرداری به تناسب انتظاراتی که وجود داشته صورت گرفته است اما این اقدامات در شأن شهر باشت نبوده و بودجه شهرداری برای این امر جوابگو نیست و نیازمند همکاری است.
وی ادامه داد: گلزار شهدای مرکز شهر مکانی برای انجام مراسمات دعا، تودیع و معارفه، سرکشی و بازدید مسئولان است و لذا می طلبد تا با ساخت مکان فرهنگی و فرش فضایی مناسب جهت برگزاری مراسمات فراهم شود.
موسوی از مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد تا در صورت امکان از طریق استانداری و نهادهای مربوطه اعتباری جهت ساماندهی گلزار شهدا در قالب تجهیز و ساخت مرکز فرهنگی به این نهاد اختصاص یابد. 
وی بیان داشت: موضوع ساماندهی گلزار شهدا به عرض امام جمعه محترم شهر نیز رسیده و قرار بود که در کمیته فرهنگی نیز برای این امر مبلغی در نظر گرفته شود عادل شریعت پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان باشت نیز گفت: به دلیل ناقص بودن ، شهردار سابق شهر باشت نیز از تحویل طرح خودداری کردند که موافقت نامه مورد اشاره شهرداری را ملزم به تحویل گرفتن گلزار شهدا کرد. 
مهرداد انباز پور بخشدار مرکزی باشت با بیان اینکه گلزار شهدا شهر باشت مشکلات عدیده ای دارد، درآمد اندک شهرداری را برای ساماندهی به این مکان ناکافی دانست و افزود: با تلاش شهرداری و استمداد از خیرین و همچنین اعتبارات شهرداری اقداماتی در جهت ساماندهی گلزار شهدا صورت گرفته که کافی نیست و نیاز به حمایت دارد. 
انباز پور بر لزوم تبدیل گلزار شهدای باشت به مرکز فرهنگی تأکید کرد و افزود: گلزار شهدای باشت دارای نواقصات بسیاری است و باید بودجه ای تحت عنوان ایجاد مرکز فرهنگی و تجهیز در اختیار شهرداری قرار گیرد. 
وی با تقدیر از اقدامات شهرداری باشت در جهت نگهداری این مکان مقدس راه های ساماندهی آن را معرفی به عنوان یک مرکز فرهنگی یا اضافه کردن بودجه برای شهرداری جهت ساماندهی عنوان کرد.

پیامکی که مشاور استاندار در امور ایثارگران را به باشت کشاند
گفتنی است لطف الله موسوی شهردارباشت که از وضعیت گلزار شهدای باشت طی پیامکی این مشکل را به مشاور استاندار در امور ایثارگران منتقل کرد که سید محمود داربام به پیامک شهردار باشت واکنش نشان داد و در سریع‌ترین زمان ممکن جهت ساماندهی و رفع مشکل در شهرستان باشت حضور یافت. موسوی شهردارباشت در این نشست از حضور به موقع مشاور استاندار در امور ایثارگران در شهر باشت تقدیر و تشکر کرد.
خبرنگار فتح الله پوران پور 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1