تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۹۰۰۳۹
گزارش ارسالی|

دانشکده رو به افول نفت و گاز گچساران / انتقال بی‌رویه اعضای هیئت علمی در این دانشگاه به کجا کشیده می‌شود؟

۱
دانشکده رو به افول نفت و گاز گچساران / انتقال بی‌رویه اعضای هیئت علمی در این دانشگاه به کجا کشیده می‌شود؟
کبنا ؛گزارش ارسالی| دانشکده نفت و گاز گچساران با داشتن چهار رشته مهندسی شامل مهندسی پلیمر، مهندسی ایمنی، مهندسی انرژی و کاردانی مکانیک جوشکاری نقشی موثر در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع عظیم این شهرستان بر عهده دارد. بسیاری از نیروهای استخدامی پتروشیمی گچساران از فارغ التحصیلان این دانشکده نوپا بوده­‌اند. متأسفانه اخبار ناخوشایندی از انتقال بی­‌رویه اعضای هیئت علمی این دانشکده به دانشکده­ مهندسی دانشگاه یاسوج و یا سایر مراکز آموزش عالی کشور به گوش می­‌رسد که نشان می­‌دهد ریاست دانشگاه یاسوج به‌جای تمرکز بر تامین اعضای هیات علمی مورد نیاز این دانشکده، به فکر تامین منافع فردی و یا جناحی است. 
در این میان در سال گذشته رئیس دانشگاه یاسوج با انتقال یکی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی پلیمر دانشکده نفت و گاز به پژوهشگاه مواد و انرژی موافقت کرده و او به آن پژوهشگاه منتقل شده است. این در حالی است که در حال حاضر گروه مهندسی پلیمر فقط یک عضو هیئت علمی با تخصص پلمیر دارد و فارغ التحصیلان با کیفیت این رشته در کشور بسیار اندک هستند.
همچنین در سال گذشته بهادر کرمی با انتقال یکی دیگر از اعضای هیئت علمی به گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج موافقت کرده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این انتقال بر اساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی نبوده است. این در حالی است که گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج ۱۱ عضو هیئت علمی و در زمان موافقت با انتقال یکی از اعضای گروه مهندسی انرژی دانشکده نفت و گاز فقط 2 عضو هیئت علمی داشت. اخیرا دو عضو هیات علمی دیگر گروه مهندسی انرژی تقاضای انتقال خود به گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج را به رئیس محترم دانشگاه یاسوج ارائه کرده­‌اند.
شنیده­‌ها حاکی از آن است انتقال این اعضا به یاسوج نیز ادامه دارد تا تیر خلاصی بر رشد علمی دانشکده نفت و گاز زده شود. با روندی که در پیش گرفته شده، دانشکده نفت و گاز چهار رشته فنی و مهندسی داشته که فقط چهار عضو هیئت علمی در این چهار رشته وجود دارد که با موافقت با انتقال دو عضو هیئت علمی، تعداد اعضای هیات علمی فنی و مهندسی دانشکده نفت و گاز به دو می‌رسد. 
ان در حالی است که برای تاسیس هر رشته بایستی حداقل سه عضو هیئت علمی وجود داشته باشد. بنابراین از این لحاظ وضعیت علمی دانشکده نفت و گاز رو به افول است. لازم است دستگاه­‌هی نظارتی به این موضوع ورود کنند تا از افول علمی این دانشکده جلوگیری شود.
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه دانشگاه یاسوج را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1