تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۴۶۱۱۸۶
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد:

ایاب و ذهاب مدارس بویراحمد مشکل ترافیک یاسوج را دوچندان کرد

۴
۰
ایاب و ذهاب مدارس بویراحمد مشکل ترافیک یاسوج را دوچندان کرد
کبنا ؛ مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مشکل سرویس ایاب و ذهاب مدارس این شهرستان ترافیک شهر یاسوج را دو چندان کرده که باید برای رفع آن از هم اکنون برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود.
به گزارش کبنا، کورش دلشاد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس یاسوج، آرامش خانواده‌ها و ترافیک سطح شهر را تحت تأثیر گذاشته به نحوی که کارکنان ادارات برای بردن فرزندان را درگیر خود کرده و مشکلاتی برای ادارات خواهد داشت.
دلشاد پیشنهاد کرد برای برون رفت از این معضل آموزشی و تشدید ترافیک شهری، ایاب و ذهاب مدارس را در سال تحصیلی جدید سازمان دانش‌آموزی برعهده بگیرد.
در طول سال تحصیلی، هر روز صبح ساعت هفت تا هشت صبح و بعد از آن هم ساعت ۱۱ تا ۱۴عصر شهر یاسوج ترافیک سنگینی را تجربه می‌کند به طوری که عبور و مرور در برخی مناطق شهر و خیابان‌های اصلی به کندی پیش می‌رود و حتی عبور و مرور قفل می‌شود و به گفته کارشناسان جانمایی بد مدارس، عدم ساماندهی سرویس دانش‌آموزان، کمبود پارکینگ در سطح شهر، کم عرض بودن خیابان‌ها از دلایلی است که ترافیک‌های سنگین را در یاسوج رقم می‌زند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود از مشکلات مسکن معلمان یاد کرد و گفت: پنج هزار معلم در سطح بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فاقد مسکن هستند.
دلشاد تقاضای احداث یک شهرک مسکونی را پیشنهاد داد و هشدار داد: مسئولان چاره جویی کنند که معلمان با آمادگی و آرامش بیشتری به تدریس خود ادامه دهند.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم عنوان کرد: آموزش و پرورش ارگانی محوری است که با تمام دستگاه‌های اجرایی ارتباط متقابل، مشارکت و تعامل دارد و انتظار برگزاری هر چه باشکوه‌تر این هفته را با مشارکت دیگر سازمان‌ها داریم.
دلشاد با اشاره به سفر آتی دوم رئیس جمهور به استان افزود: برای این سفر ۲۸ پروژه فضای آموزشی تعریف کرده‌ایم که اگر طی مدت سه سال این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند بحران فضای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پایان می‌یابد.
ایرنا در ادامه نوشت: کمبود فضای آموزشی و سرویس رفت و آمد دو معضل اساسی پیش روی مدارس شهرستان بویراحمد است. حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز (۴۰ درصد دانش‌آموزان سراسر استان) در شهرستان بویراحمد در ۵۳۴ مدرسه شامل ۳۴۹ مدرسه ابتدایی و ۱۰۵ مدرسه متوسطه اول و ۵۹ مدرسه متوسطه دوم، ۱۰ مدرسه فنی و حرفه‌ای و ۱۰ مدرسه هنرستان تحصیل می‌کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از مجموع دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
بی عرضگی شهردار و شو رای ،بعدم راهور
کدوم خیابون یاسوج مث شهره
شهرداری با ماده صد کاری نمیکنه ،هیچ ساختمانی در حیطه شهر یاسوج پارکینگ نداره تمام خیابانها شدن پارکینگ ،کدوم اداره پارکینگ داره ، چرا فضای دیوار کشیده شده وسط شهر رو کسی پیگیرش نمیشه
اکبری
Iran, Islamic Republic of
آقای دلشاد شما مشکلات آموزش وپرورش روحل کنه
مشکلات ترافیکی خودش مسئول محصوص خودش رو داره
مندنی
Iran, Islamic Republic of
سرویس مدارس کجا بود تاکسیرانی که لیاقت ندارند هر منطقه ای 2 اتوبوس بزاره برا مردم و دانش اموزان بدرد چه میخورند هیچ کس همئ نیست با اینا برخورد بکنه
معلم دغدغه مند
Iran, Islamic Republic of
مشکل آموزش و پرورش شمایید که با بی تدبیری و طایفه گرایی زحمات روسای قبلی را ضایع نمودید. شهرستان بویراحمد، تا کنون چنین شرایط اسفباری را تجربه نکرده بود. باید به حال این آموزش و پرورش گریست.
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1