تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۵۶۴۰۱
وعدههای تحققنیافته؛
فرودگاه بینالمللی یاسوج ملی هم نیست!
۰
کبنا ؛
در حالی که مدیر فرودگاه یاسوج ادعا کرده بود پرواز بینالمللی و پرواز به مقصد مشهد را راهاندازی خواهد کرد، اما تعداد پروازهای این فرودگاه از ۷ پرواز در هفته به ۲ پرواز کاهش یافته است.
به گزارش کبنا، تعداد مسافرانی که در طول یک هفته از مبدأ فرودگاه یاسوج مسافرت میکنند، تنها بهاندازه دو اتوبوس است. این در حالی است که مدیر فرودگاه یاسوج ادعا کرده بود پروازها را افزایش خواهد داد و علاوه بر پرواز مستقیم به شهر مشهد، پروازهای بینالمللی را نیز راهاندازی خواهد کرد. اما تاکنون نه تنها این موارد محقق نشده، بلکه عملاً تعداد پروازها در طول هفته از نصف نیز کمتر شده است.
فرودگاه یاسوج سال ۱۳۸۶ با هدف کمک به بهبود حمل و نقل استان راهاندازی شد. این در حالی است که دولتهای مختلف در سالهای گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این فرودگاه هزینه کردند تا در ردیف فرودگاههای بینالمللی قرار بگیرد.
انصاری مدیر فرودگاه یاسوج میگوید: براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه فرودگاه یاسوج، بین ۹۳ فرودگاه کشور رتبه ۴ را به لحاظ کیفیت خدمات گرفته است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی دست کم ۵۰ هزار مسافر را در سال دارد.
این در حالی است که فرودگاهی با این کیفیت نه تنها پرواز خارجی نداشته بلکه امسال کمتر از ۶ هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده و تعداد پروازهایش از ۷ به ۲ پرواز کاهش یافته است.
انصاری مدیر فرودگاه بینالمللی یاسوج دیگر دستگاههای اجرایی استان را مقصر وضعیت موجود این فرودگاه دانست و گفت: ادارهکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان هیچ آژانس مسافرتی را در فرودگاه یاسوج مستقر نکرده و اداره حج و زیارت هم از ظرفیت این زیرساخت استفاده نکرده است.
برخی از مدیران معتقدند که مسئولان فرودگاه برنامهای برای افزایش تعداد پروازها را ندارند.
معاون امور اقتصادی استاندار، منفعتطلبی شرکتهای هواپیمایی و تعلل آنها را عامل رکود فرودگاه یاسوج عنوان کرد و گفت: آنها به بهانه کمی مسافر، استان را مجبور به راهاندازی پروازهای چارتری میکنند که مناسب مردم استان نیست.
عسکری راهکار این معضل را خرید هواپیما و ایجاد ایرلاین در استان دانست و افزود: برای این مهم با دو سرمایهگذار وارد مذاکره شدهایم.
وی اضافه کرد: در صورت توافق تسهیلات ویژهای به سرمایهگذاران برای خرید هواپیما و تأسیس شرکت هواپیمایی در استان پرداخت میشود.
خطاب به معاون اقتصادی استاندار باید گفت: این راهکارها بسیار فضایی هستند و قابلیت تحقق ندارند و بهتر است کمی عملی بیندیشد و از دنیای تئوری بیرون بیاید.
انصاری گفته بود جوانانی از این استان در عسلویه مشغول به کار هستند و درخواست پرواز از یاسوج به سمت عسلویه را دادهاند. اما وی دلیل راهاندازی این پروازها را نیز اعلام نکرده است؛ گویی برقراری همین پرواز را نیز ندارد.
به گزارش کبنا، تعداد مسافرانی که در طول یک هفته از مبدأ فرودگاه یاسوج مسافرت میکنند، تنها بهاندازه دو اتوبوس است. این در حالی است که مدیر فرودگاه یاسوج ادعا کرده بود پروازها را افزایش خواهد داد و علاوه بر پرواز مستقیم به شهر مشهد، پروازهای بینالمللی را نیز راهاندازی خواهد کرد. اما تاکنون نه تنها این موارد محقق نشده، بلکه عملاً تعداد پروازها در طول هفته از نصف نیز کمتر شده است.
فرودگاه یاسوج سال ۱۳۸۶ با هدف کمک به بهبود حمل و نقل استان راهاندازی شد. این در حالی است که دولتهای مختلف در سالهای گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این فرودگاه هزینه کردند تا در ردیف فرودگاههای بینالمللی قرار بگیرد.
انصاری مدیر فرودگاه یاسوج میگوید: براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه فرودگاه یاسوج، بین ۹۳ فرودگاه کشور رتبه ۴ را به لحاظ کیفیت خدمات گرفته است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی دست کم ۵۰ هزار مسافر را در سال دارد.
این در حالی است که فرودگاهی با این کیفیت نه تنها پرواز خارجی نداشته بلکه امسال کمتر از ۶ هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده و تعداد پروازهایش از ۷ به ۲ پرواز کاهش یافته است.
انصاری مدیر فرودگاه بینالمللی یاسوج دیگر دستگاههای اجرایی استان را مقصر وضعیت موجود این فرودگاه دانست و گفت: ادارهکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان هیچ آژانس مسافرتی را در فرودگاه یاسوج مستقر نکرده و اداره حج و زیارت هم از ظرفیت این زیرساخت استفاده نکرده است.
برخی از مدیران معتقدند که مسئولان فرودگاه برنامهای برای افزایش تعداد پروازها را ندارند.
معاون امور اقتصادی استاندار، منفعتطلبی شرکتهای هواپیمایی و تعلل آنها را عامل رکود فرودگاه یاسوج عنوان کرد و گفت: آنها به بهانه کمی مسافر، استان را مجبور به راهاندازی پروازهای چارتری میکنند که مناسب مردم استان نیست.
عسکری راهکار این معضل را خرید هواپیما و ایجاد ایرلاین در استان دانست و افزود: برای این مهم با دو سرمایهگذار وارد مذاکره شدهایم.
وی اضافه کرد: در صورت توافق تسهیلات ویژهای به سرمایهگذاران برای خرید هواپیما و تأسیس شرکت هواپیمایی در استان پرداخت میشود.
خطاب به معاون اقتصادی استاندار باید گفت: این راهکارها بسیار فضایی هستند و قابلیت تحقق ندارند و بهتر است کمی عملی بیندیشد و از دنیای تئوری بیرون بیاید.
انصاری گفته بود جوانانی از این استان در عسلویه مشغول به کار هستند و درخواست پرواز از یاسوج به سمت عسلویه را دادهاند. اما وی دلیل راهاندازی این پروازها را نیز اعلام نکرده است؛ گویی برقراری همین پرواز را نیز ندارد.
به نظر میرسد مدیر فرودگاه یاسوج بیش از آنکه در پی عملیاتیسازی ادعاهای خود باشد، وعدههایش بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد و ممکن است تا زمان فرارسیدن انتخابات مجلس این وعدهها را کجدار و مریز ادامه دهد و در نهایت، دیگر دستگاهها را عامل به تحقق رسیدن این وعدهها عمل کند. بنابراین انتظار میرود انصاری به این شبهه پاسخ دهد و به طور واضح اعلام کند تا چند وقت دیگر امکان این پروازها فراهم میشود و چنانچه این امر امکانپذیر نباشد، باز هم توضیح دهد دلیل چنین ادعاهایی از سوی او چه بوده است.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مدیر فرودگاه یاسوج را دارد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مدیر فرودگاه یاسوج را دارد.
کوعمل ؟
کوپرواز به مشهد؟ که قراربود را ه اندازی شود!