تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۶۴۷۲۹
یادداشتی از حبیب الله پیشوا؛

زمان انتقاد و بحث‌های سیاسی نیست

۱۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
زمان انتقاد و بحث‌های سیاسی نیست ( به قلم؛ حبیب الله پیشوا )
کبنا ؛حبیب‌الله پیشوا از فعالین سیاسی و اجتماعی و از وکلای معروف استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سفر رئیس جمهور به استان نوشت: چند روز آینده، ریاست محترم جمهوری در دور دوم سفر‌هایشان، به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد آمد؛ از اینکه نسبت به چنین سفر‌هایی، چه دیدگاه و نظری دارم، می‌گذرم که در حال حاضر، ضرورتی به گفتن نیست.
سفر اول ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، همزمان با انتخاب دکتر سیدعلی احمد‌زاده به عنوان استاندار استان بود.
در آن برهه زمانی، استاندار تازه منصوب شده بود و هنوز تغییرات مدیریتی شروع نشده بود؛ ولی با این اوصاف ۲۱۷ مصوبه، نتیجه آن سفر بود. اینکه چند مورد از مصوبات، اجرایی شده و چه میزان از اعتبارات آن سفر، تخصیص داده شده است، قطعاً به مردم گزارش خواهد شد.
اگر مردم استقبال خوبی از این سفر داشته باشند و معمرین، مؤثرین و متنفذین، متحد و هماهنگ شوند، می‌توان از این سفر، نهایت بهره را برای رشد، پیشرفت و توسعه استان برد.
کهگیلویه‌وبویراحمد، از استان‌های کمتر برخوردار است که حفره‌های و کمبود‌هایی بسیاری در همه ابعاد دارد که جزء با تخصیص اعتبار، سرمایه‌گذاری و مدیریت قوی و جهادی، مرتفع نخواهند شد.
اینکه ما بخواهیم فقر، بیکاری، گرانی، تورم و یا کمبود زیرساخت‌های چندین دهه را تماماً به مدیریت فعلی استان نسبت دهیم، منصفانه و عادلانه نیست.
از شروع مدیریت جدید، تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط صورت گرفته، اما بدون تردید هر ساختار و چینش مدیریتی، در کنار نقاط قوت، ضعف‌ها و کاستی‌های نیز دارد؛ اما اینکه برخی از منتقدین، قلم به دستان، اصحاب رسانه و… تمام بدنه مدیریتی استان را ناتوان بخوانند و زیر سؤال ببرند، غیراخلاقی است.
لازم به ذکر است درصد قابل توجهی از مدیران فعلی، افرادی هستند که در دولت‌های قبلی اصولگرا نیز مسئولیت داشتند و از نگاه منتقدین، مدیرانی قوی بودند؛ مثل جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، معاونان استانداری، کار و امور اجتماعی و…
عده‌ای دیگر از مدیران فعلی، افراد جوان، ارزشی، تازه نفس و متخصص هستند. در رأس هم، شخص استاندار است که توانایی مدیریتی او بر کسی پوشیده نیست.
حال فرض کنیم در این مجموعه مدیریتی گسترده، یک یا چند نفر، ضعف مدیریتی داشته باشند. آیا منطقی و منصفانه است که به خاطر یک یا چند مورد، مجموعه مدیریتی استان را با خصوصیاتی که بیان شد زیر سؤال برد؟!
جدای از همه این مسائل، اگر دلسوز استان باشیم، می‌دانیم اکنون فرصت و زمان مناسب برای انتقاد و بحث‌های مرسوم سیاسی و غیرسیاسی نیست؛ چرا که دود صدای اختلاف، انتقاد و بگوومگو‌های بی‌موقع به چشم مردم می‌رود و مانع رشد، پیشرفت و توسعه استان می‌شود، چنانچه تجربه سال‌های گذشته نشان داده است.
موضوع دیگری که این روز‌ها زیاد بیان می‌شود، دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات استان است. هر چند ورود نمایندگان محترم مجلس که وظیفه ذاتی آن‌ها قانونگذاری است در ساختار مدیریتی و دخالت در عزل و نصب‌های دولت صحیح نیست، ولی منتقدین و دست به قلم‌هایی که امروز این‌همه از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و قوه مجریه به عنوان یکی از ضعف‌های مدیریتی استان داد سخن میرانند، چرا قبلاً سکوت کرده بودند؟ آیا جزء این است که آن موقع، خودشان با سکوت، حمایت و حتی دخالت در انتصابات، شریک، در این دست آورد منفی بودند؟
همواره و در همه جلسات، منتقد دخالت نمایندگان قوه مقننه در مدیریت اجرایی کشور بودم؛ ولی برخی که دنبال اهدافی هستند، فقط در زمانی خاص، مدیریت استان را مورد انتقاد و حمله قرار می‌دهند.
این افراد تا وقتی که خود در مسند امور بودند یا دستی در مسند امور داشتند، دخالت نماینده را در همه موارد، نه تنها صحیح، بلکه ضروری میدانستند؛ اما وقتی شرایط غیر از این شد و دستشان از مسند‌های مدیریتی کوتاه، دخالت نماینده را نه تنها نادرست، بلکه مخالف فرامین رهبر معظم انقلاب می‌دانند.
جالبتر آن است که این حرف‌ها نه از جانب جریان محترم مقابل و مخالف دولت است؛ بلکه از جانب خودی‌ها و طرفداران دولت سیزدهم است که در واقع با نگاهی افراط‌گرایانه، همه چیز را زیر سؤال می‌برند.
حرف اصلی اما این است که چهل و‌اندی سال است که نمایندگان مجلس، به هر دلیلی در ساختار و سیستم مدیریتی قوه مجریه، اعمال نفوذ می‌کنند، اما چرا عده‌ای، فقط در این دولت و در این مجلس، این دخالت را مذموم می‌دانند؟
طبق قانون، هیچ مقام، گروه و شخصی نباید در امور اجرایی دخالت کنند، اما برخی، بر این ادعا هستند که دخالت خودشان، عین صواب است و باید مطابق نظر و عقیده آن‌ها عمل شود، اما دیگران حتی در حد مشاوره و اظهار نظر، حق صحبت ندارند و این چیزی جز تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی نیست.
این انتظار و توقع که همه مدیران استانی و شهرستانی، فقط باید از حامیان گروه یا شخص خاصی باشند، نیز کاملاً غیرمنطقی است و تمامیت‌خواهی از جانب هر جریان، گروه و یا شخصی، نکوهیده است. انتقاد منصافه، حق هر شهروندی است؛ ولی سهم خواهی در هر جایگاه و پست و مقامی، غیر قانونی است و هیچ توجیه منطقی ندارد.
اکنون با جو حاکم بر استان، استاندار به عنوان نماینده دولت، در کنار پاسخگوی به دولت و مردمی با تعصاب قومی، قبیله‌ای و جغرافیایی متفاوت، باید جوابگوی نمایندگان استان، جریانات سهم‌خواه و منتقدین هم باشد که این چالش‌های زیادی برای مدیریت استان ایجاد می‌کند.
حال که مطابق اظهارات ریاست محترم جمهوری در جلسه هیئت دولت، هدف از سفر‌های استانی بررسی می‌دانی مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم با تصویب پروژه‌های ضروری و زیر ساختی است، باید سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت را تبدیل به یک فرصت برای رشد، پیشرفت و توسعه استان کرد و با وفاق، همدلی، تعامل و هم‌اندیشی، زمینه‌ی جذب حداکثری اعتبارات را فراهم کرد؛ اکنون زمان آن است که حتی صدا‌های مخالف و منتقد را تبدیل به همنوایی، همسویی و اتحاد برای مطالبه حداکثری از ریاست جمهوری نمود.
در این راستا حضور پر شور مردم در مراسم استقبال و سخنرانی ریاست محترم جمهور، گامی مهم و مؤثر، در رسیدن به تعالی استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارگون
Iran, Islamic Republic of
اینها تندروهای خطرناک هستند آفرین به این قلم
واقع بین دنا
Romania
اگر بخشدار نبود قطع یقین جزو شعار دهندگان بر علیه استاندار محترم بودی
رحمتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد پیشوا
مطالب به حق و بجا بود
غزوان
Iran, Islamic Republic of
جناب پیشوا
یقین دارم که امثال شما هیچگاه برای خدا ننوشته و نمی نویسند. اینجا استان کهگیلویه وبویراحمد است. شما ها را می شناسیم. همینکه به منفعتی رسیدید دیگه کارمان تمام است. به هیچ کس و هیچ چیز وفادار نیستید. ای کاش بخشداری به تو نمی رسید انوقت چهره واقعی تو هم برملا می شد
Iran, Islamic Republic of
ناز پرورده ای چه دانی که دردچیست
فرهنگی
Romania
جناب حاج پیشوا
‌به کجا چنین شتابان!

سهم ایل بزرگ دشمن زیاری در چند سال گذشته از لحاظ عمرانی، جاده ، طرح ها و....
و‌نیز نیروی انسانی بخصوص در حوزه ی بویراحمد به غیر از بخشدار مرکزی، صفر است.
و تصمیم خودشان را برای پاسخ کوبنده به نابرابری ها گرفته اند.
این قلم را نمی دانم با چه انگیزه ای زدید! ولی نمکی بود‌بر زخم‌های ایلت!!!
ا
ابریم
Iran, Islamic Republic of
تو هم ذی نفعی جناب پیشوا وگرنه منتقد بودی اصولگرا فقط تویی
Iran, Islamic Republic of
حق تامین اجتماعی را در پروژه زمین شرف آباد مخابرات چه کسی از بین برد جناب وکیل ارزشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!¡!!!!!!
ایمان
Iran, Islamic Republic of
مگه بخشداری چه نفعی داره؟بخشدار یه دوبار دوستم کارداشت باهاش رفتم بعدا دیدمش گفت آدم خوبی بود ولی یکی دیگه بود ایشون نبود
Iran, Islamic Republic of
جناب پیشوا دامادتوند غیرقانونی بخشدار شده و خودتونم تو شهرداری کم استفاده نکردی. لطفا سکوت کنی بهتره
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1