تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۹۰۳۰۷
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

فیلم | نیکبخت در مخالفت با واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان؛ اگر کل ورودی آب به کهگیلویه‌وبویراحمد را قطع کنند، مردم و مسئولان دیگر چه چیزی دارند که بگویند؟ / کهگیلویه و بویراحمد بدون آب چه مفهومی دارد؟ / باید بر اساس حق و عدالت تصمیم‌گیری شود

۱
۱
فیلم | نیکبخت در مخالفت با واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان؛  اگر کل ورودی آب به کهگیلویه‌وبویراحمد را قطع کنند، مردم و مسئولان دیگر چه چیزی دارند که بگویند؟ / کهگیلویه و بویراحمد بدون آب چه مفهومی دارد؟ / باید بر اساس حق و عدالت تصمیم‌گیری شود
کبنا ؛محمدرضا نیک‌بخت رئیس اسبق دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کاشان، کرمانشاه و لرستان و فعال سیاسی و اجتماعی در خصوص مصوبه واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان گفت: می‌گویند؛ در جلسه‌ای در دولت شهید رئیسی به علت اینکه کهگیلویه و بویراحمد خوب نتوانسته از دنا حفاظت کند، می‌خواهند مدیریت آن را به استان اصفهان بدهند. آیا واقعاً این منطقی و درست است که اگر ما یک دانشگاه یا اداره‌ای را در استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستیم خوب مدیریت کنیم باید مدیریت آن اداره دولتی یا دانشگاه را به استان فارس واگذار کنیم؟ چه منطقی پشت این موضوع نهفته است؟
وی افزود: در سراسر ایران تمامی مناطق حفاظت شده همیشه زیر مجموعه یک استان بوده و فقط در اینجا می‌بینم که برنامه دارند، مدیریتش را تغییرش بدهند.
نیک‌بخت گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان کم‌برخوردار و استان اصفهان استان برخوردار است. واقعاً درست است که امکانات، اختیارات و موقعیت یک استان کم‌برخوردار را زیر سؤال ببریم و آن را به استان برخوردار بدهیم؟ منشور جمهوری اسلامی با این قضیه مخالفت دارد.
محمدرضا نیکبخت
وی افزود: نکته‌ای که در اینجا هست، می‌گویند، محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته خوب حفاظت کند. اگر نتوانسته، مدیرش را عوض کنند. نتوانسته، خوب وادارش می‌کنند که بتواند. امکانات و اعتبار به آن می‌دهند. زمانی دیدم که می‌گفتند؛ منابع‌طبیعی و محیط‌زیست هلی‌کوپتر ندارد، خوب، هلی‌کوپتر به آن بدهند. دلیل ندارد که آن را از موجودیت یک استان کم بکنند. طبیعی است که مردم ناراحت باشند.
رئیس اسبق دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کاشان، کرمانشاه و لرستان در ادامه گفت: از آقای رئیس‌جمهور محترم که در تمام صحبت‌هایش، حرف از عدالت و کمک به مناطق محروم و دفاع از محرومیت زده است، انتظار می‌رود که این حق را از این استان کم‌برخوردار نگیرد.
نیک‌بخت افزود: به نظر من راهکار حل موضوع جلسه نمایندگان، بزرگان و متنفذان استان با رئیس‌جمهور است و تنها در آن جلسه می‌توانند این قضیه را حل کرد. نیاز به شلوغ‌کردن هم نیست در یک جلسه آرام می‌شود، این موضوع را منتفی کرد.
      
وی در ادامه گفت: بحث فقط محیط‌زیست نیست. آب یکی از بحث‌های این مسئله است. شما اگر پشت کوه آب را بگیرید، دیگر آب از این‌طرف کوه بیرون نمی‌آید. همه چشمه‌های اطراف دنا آسیب می‌بینند. اگر کل ورودی آب به یک استان را قطع کنند، مردم و مسئولان دیگر چه چیزی دارند که بگویند؟ آب حیات کهگیلویه و بویراحمد است. اگر کهگیلویه و بویراحمد چهارفصل، منابع طبیعی، درخت، بلوط و آبشار و گردشگری و... دارد به‌خاطر آب است. اگر آب را از این استان بگیرند، کوه خشک می‌شود.
وی افزود: اگر نمایندگان، بزرگان و متنفذان استان همراهی و همکاری کنند، می‌توانند این مصوبه را لغو کنند.
این فعال سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر من مسئولان در یک غارت استانی سکوت کرده‌اند. مردم باید توجیه شوند از باب ساخت سدهای همانند؛ سد تنگ سرخ. تا درکمان کافی شود. کهگیلویه و بویراحمد بدون آب چه مفهومی دارد؟
وی افزود: ما از استان اصفهان آهن و فولاد می‌آوریم؛ اما آیا می‌توانیم معدن فولاد را بیاوریم. آهن فراوری شده را به شکل میل‌گرد و... می‌آوریم. ما هم‌آرزویمان این است که آب ما را به شکل آب‌معدنی ببرند.  ما امیدواریم مسئولان کشوری به این مسائل توجه کنند. باید علاج کنیم قبل از وقوع حادثه.
نیک‌بخت افزود: کهگیلویه و بویراحمد دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. هر جا دفاع از دین، میهن و اسلام بوده کهگیلویه و بویراحمد حرف اول را زده است.
وی گفت: کلیت کشور نباید بر اساس تعداد نمایندگان مجلس تصمیم‌گیری شود. بلکه باید بر اساس حق و عدالت تصمیم‌گیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
آب گچساران یک روز در میان قطع است صدای کبنا در نمیاد.افتاده دنبال آب دنای شمالی؟
عامو برو فکری بحال شهر خودت کن.یک گزارش از قطعی آب کارکنان دولت و سه راهی و قطعی برق تا حالا ندیدم.
چطوری میخواهی ادعا کنید کبنانیوز مال استان خومونه؟ وقتی بفکر شهرمون گچساران نیستی.
فایل های مرتبط
1