تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۹۰۴۱۳
بدون هیچ‌گونه گپ و گفتی به‌پای من شلیک کرد

روایت تازه از نبرد مسلحانه محیط‌بان دنا با سه شکارچی بی‌رحم و متخلف

۲
۰
روایت تازه از نبرد مسلحانه محیط‌بان دنا با سه شکارچی بی‌رحم و متخلف
کبنا ؛رستگار محیط‌بان دنا نبرد مسلحانه خود با شکارچی متخلف را روایت کرد و گفت: شکارچی متخلف بی‌رحمانه و ناجوانمردانه در اولین لحظه‌ای که متوجه حضور من در پشت سرش شد فوراً برگشت در فاصله یک‌متری به‌پای من شلیک کرد.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد – ساعت نزدیک به 16 بعدازظهر، ششمین روز از شهریورماه 403 بود که رمضان رستگار محیطبان منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد با شلیک ناجوانمردانه و بی‌رحم  یک شکارچی غیرمجاز و متخلف در تنگ خشک  کوه گل  به‌شدت از ناحیه پا آسیب دید و زخمی شد.
 به دلیل نبود بالگرد در استان و فرارسیدن شب، قریب به 8 ساعت طول کشید تا گروه‌های امدادی و محیطبانان زحمت‌کش با سختی زیاد وی را به پایین کوه آورده و به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل نمایند. پس از قریب به 48 ساعت بستری در بیمارستان یاسوج  برای ادامه روند درمان به بیمارستان خصوصی شیراز منتقل تا ادامه درمان در آنجا صورت گیرد.
روایتی از نبرد مسلحانه محیط‌بان دنا با سه شکارچی بی‌رحم و متخلف
 بر اساس این گزارش در بیمارستان شیراز 2 عمل جراحی بر روی  ماهیچه، رباط و تاندن پای محیطبان رستگار صورت‌گرفته، پای وی کامل در گچ است وضعیت عصب‌های پای وی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد  و موقتاً از بیمارستان مرخص شده و پزشکان گفتند این محیطبان  باید 6 هفته دیگر برای عمل سوم به بیمارستان مراجعه کند تا پس از عمل سوم  در خصوص نتیجه نهایی از روند  بهبود وی اظهارنظر کرد، ضمن آنکه پزشکان گفتند، برای مفصل زانو که آسیب‌دیده نمی‌توان کار خاصی انجام داد و این یعنی پای محیطبان از لحاظ مفصلی دائم‌العیب شده است.
بر همین اساس رمضان رستگار محیط‌بان زخمی دنا در اولین اظهارات و نحوه درگیری و تیر خوردن خود پس از مرخصی موقت از بیمارستان گفت: شکارچی متخلف بی‌رحمانه و ناجوانمردانه در اولین لحظه از فاصله یک‌متری به سمت من شلیک کرد.

وی گفت: ساعت 8 صبح بود که صدای شلیک چندین گلوله در دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا شنیده شد.
رستگار گفت: مطابق روند همه  تیراندازی‌ها بنده به‌اتفاق محیطبان حمید چراغی به منطقه اعزام شدیم.
روایتی از نبرد مسلحانه محیط‌بان دنا با سه شکارچی بی‌رحم و متخلف
رستگار افزود: با انجام اقدامات لازم، دوربین کشی و رصد و پایش منطقه، خیلی زود متوجه حضور متخلفین شدیم و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای دستگیری آنها را ریختیم که به چه نحوی به آنها نزدیک شویم.
محیطبان دنا گفت: در حالی بالای سر دو نفر از متخلفین رسیدم که در کمین‌گاه به‌خواب‌رفته بودند، پس از بررسی شرایط محیطی، متوجه اسلحه یا آلات شکار در کمین گاه آنان نشدم،  فلذا با آرامش هر دوی آنها را از خواب بیدار کردم و گفتم مأمور محیط‌زیست هستم، نترسید و مابقی صحبت‌هایی که بین ما سه نفر در یک محیط امن ردوبدل شد.
وی افزود: در همین حین محیطبان چراغی متوجه نفر سومی می‌شود که در کمین‌گاه دومی با یک قبضه اسلحه کلاشینکف کمین زده و نشسته است.
رستگار افزود: محیطبان چراغی به سمت شکارچی متخلف مسلح می‌رود تا وی را خلع سلاح کند؛ اما فرد متخلف با مقاومت یک درگیری فیزیکی را به وجود  آورد.
رستگار گفت: دو نفر متخلفی که پیش من بودند به‌محض مشاهده درگیری بین چراغی و متخلف مسلح، برای کمک به متخلف به سمت آنها حرکت می‌کنند و هر سه با چراغی درگیر می‌شوند.
وی گفت: در این درگیری،  متخلف مسلح موفق می‌شود  به همراه اسلحه خود کمی از میدان معرکه فاصله بگیرد و اسلحه خود را به سمت چراغی نشانه برود.
رستگار گفت: چون متخلف دائماً به سمت چراغی نشانه می‌رفت و به دنبال فرصت شلیک می‌گشت ترسیدم از اینکه نکند متخلف به سمت چراغی شلیکی بکند  تنها راهی که به ذهنم خورد این بود که از پشت سر برای خلع سلاح به وی نزدیک شوم.
روایتی از نبرد مسلحانه محیط‌بان دنا با سه شکارچی بی‌رحم و متخلف
رستگار گفت: بدون آنکه متخلف مسلح متوجه حضورم شود موفق شدم تا فاصله یک‌متری نزدیک وی شوم که بتوانم بدون شلیک گلوله‌ای وی را از پشت سر خلع سلاح کنم.
رستگار افزود: متخلف به‌محض اینکه برگشت و متوجه حضور من در یک فاصله  بسیار کم‌پشت سرش شد، فوراً و در کمترین زمان ممکن و شاید در کسری از ثانیه بدون درنگ در فاصله یک‌متری بدون مقدمه و بدون هیچ‌گونه گپ و گفتی به‌پای من شلیک کرد.
وی افزود: با شلیک بر روی زمین  افتادم و متأسفانه  هر سه شکارچی متخلف، بی‌رحم بدون توجه و کمکی درحالی‌که من در خون غلط  می‌خوردم اسلحه‌ای را که من می‌توانستم قبل از شلیک آنان به هر نحوی از آن استفاده کنم  و متخلفین را زمین‌گیر نمایم؛  اما به دلیل رحم و مروتی که از امام رضا ( ع) ضامن آهو اکتساب نموده‌ایم این کار را نکردم و نخواستم خانواده‌ای یتم شوند و اتفاق خاصی رخ دهد؛ ولی متخلفین در کمال بی‌رحمی حتی حاضر نشدند که بمانند و کمک بکنند.
وی ضمن تشکر از همه کسانی که در این امر به انتقال وی کمکی داشتند، افزود: از همه کسانی که به نحوی در انتقالم به پایین کوه در آن شرایط سخت کمک داشتند تشکر ویژه دارم و از دستگاه‌های قضایی و امنیتی  خواهش می‌کنم که اقدامات لازم در خصوص شناسایی و مجازات عامل یا عاملین را تسریع داده و انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا دو نفره رفتید ماموریت و پروتکل ماموریت را که حداقل باید 3 نفر باشید را رعایت نکردید چرا جاودان خرد پسر عمویش را که سر کار هم نمی آید به منطقه اعزام نکرد ،هم مدیر کل هم فرمانده یگان محیط زیست استان انجام دادند و الا ماموریت 2نفره ممنوعه
.
Iran, Islamic Republic of
آنقدر نباید نباید نکن اگه نیرو با آنها نفرستند بنده های خدا چه کار کنند
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1