تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۹۰۱۶۱
محمدصادق عظیمی فر کیست؟

تمرکز شب‌نامه نویس‌ها روی عظیمی فر

۱۰
۵
تمرکز شب‌نامه نویس‌ها روی عظیمی فر
کبنا ؛با صدور حکمی توسط محسن پاک نژاد وزیر نفت دولت چهاردهم آقای محمد صادق عظیمی فر بعنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب شد. محمدصادق عظیمی فر کیست؟
به گزارش کبنا، با صدور حکمی توسط محسن پاک نژاد وزیر نفت دولت چهاردهم آقای محمد صادق عظیمی فر بعنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب شد.
محمدصادق عظیمی فر کیست؟
محمدصادق عظیمی فر متولد کهگیلویه و بویراحمد است.
تحصیلات
محمدصادق عظیمی فر دانش آموخته رشته مهندسی نفت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های‌امیرکبیر و دانشگاه تهران است.
سوابق
دستیار ویژه وزیر نفت در دولت‌های دوزادهم و سیزدهم
ریاست هیئت مدیره گروه پتروپارس
عضویت در هیئت مدیره و مدیربرنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره هلدینگ انرژی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
دبیر کمیته تحول وزارت نفت
عضویت در هیئت امنای پژوهشگاه مواد و انرژی
عضویت در شورای پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی‌امیرکبیر
عضویت در کمیته بررسی تخلفات مالی و ارزی بانک مرکزی
عظیمی فر با سه ویژگی جوانی، تخصص و روابط فراجناحی به وزارت نفت بازگشت
عظیمی فر تا پیش از این راهبری یكی از بزرگترین هلدینگ‌های انرژی كشور كه زیرمجموعه بنیاد مستضعفان می‌باشد را برعهده داشت كه در این مجموعه نیز اقدامات مؤثری را پایه‌ریزی كرده است.
 با حضور محمد صادق عظیمی فر در شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پس از سال‌ها این معاونت استراتژیك نفت، فردی جوان و متخصص را در مدیریت خود تجربه خواهد كرد كه پیش‌بینی می‌شود، چالش‌هایی از قبیل ناترازی انرژی و مصائب سوخت‌رسانی زمستانی مرتفع گردد.
در ابتدای هفته جاری، محسن پاك نژاد، وزیر نفت دولت چهاردهم طی حكمی محمدصادق عظیمی فر را به سمت مدیرعاملی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منسوب كرد. در نگاه اول، عظیمی فر مدیری جوان است كه تحصیلات مهندسی نفت خود را در دانشگاه تهران سپری كرده و از بنیه علمی مطلوبی برخوردار است.
اما نكته حائز اهمیت، سابقه فعالیت این مدیر جوان در وزارت نفت دولت دوازدهم و سیزدهم است كه به دلیل تخصص و توانمندی وی، در هر دو دولت بعنوان دستیار ویژه وزیر نفت مشغول به خدمت بوده است. او همچنین مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی بوده است.
در ادامه از مهمترین سوابق عظیمی فر می‌توان به ریاست هیأت مدیره شرکت پتروپارس اشاره کرد که دستاورد‌هایی همچون بهره‌برداری از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، افزایش تولید از میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی و انعقاد قرارداد توسعه بندر خوزه ونزوئلا را در پی داشت.
وی تا پیش از این نیز راهبری یكی از بزرگترین هلدینگ‌های انرژی كشور كه زیرمجموعه بنیاد مستضعفان می‌باشد را برعهده داشت كه در این مجموعه نیز اقدامات مؤثری را پایه‌ریزی كرده است.
البته لازم به ذكر است كه عظیمی فر در كارنامه فعالیت خود، دبیری كمیته تأمین سوخت كشور را دارد كه نشان دهنده اشراف اطلاعاتی این مدیر جوان بر ساختار و عملیات شركت ملی پالایش و پخش است.
باوجود برخی انتقاداتی كه از سوی حامیان رقبای عظیمی فر در روز‌های اخیر شده اما باید در نظر داشت كه بهره‌گیری از پتانسیل جوانی در كنار روابط گسترده و فراجناحی این مدیر جوان می‌تواند گشایش‌گر بسیاری از چالش‌های لاینحل شركت ملی پالایش و پخش باشد.
از سوی دیگر این اولین انتصاب با ریشه قراردادی در وزارت نفت دولت چهاردهم است كه‌امیدواریم در آینده نزدیك نیز وزیر نفت برای كاستن از بار منفی تبعیض میان نیرو‌های رسمی و قراردادی در این وزارتخانه، دستور بكارگیری نیرو‌های قراردادی در سمت‌های مدیریتی این وزارتخانه را صادر كند تا از ظرفیت بسیار مطلوب این گروه استخدامی نیز بهره‌گیری شود.
تمرکز شب‌نامه نویس‌ها روی عظیمی فر
برای همه آن‌هایی که طی سه سال گذشته، انتصاب‌های عجیب‌وغریبی در نفت دیده‌‌اند، طبیعی است که جماعت پرادعای تسبیح به دست، بتازند بر مهم‌ترین انتصاب وزیر نفت در چند روز اخیر.
ماجرا از عصر روز یکشنبه شروع شد، وقتی خبر انتخاب محمدصادق عظیمی فر  به‌عنوان مدیرعامل شرکت پالایش و پخش سر از رسانه‌ها در آورد؛ عده‌ای خوشحال شدند و عده‌ای دیگر هم ناراحت. تصور پالایش و پخش بدون جلیل سالاری خودش فرحناک‌ بود و اما در مقابل، عده‌ای که نه مشخص است «که» هستند و نه «چه»، می‌گویند جمعی از کارکنان پالایش و پخش هستیم، ناراضی از این انتصاب و پرشمار.
 بازگشت به دوران شب نامه نویسی در نفت
به شیوه گذشته‌های نه‌چندان دور، شب‌نامه نویسی شغلشان است، و می‌نویسند هرچه را که شیفته‌شان هستند. جغرافیای شب‌نامه‌ها اما حالا تغییر کرده؛ از زیر درب اتاق‌ها و تأسیسات نفتی به شبکه‌های اجتماعی و واتساپ رسیده است. بی‌نام‌ونشان نگارش می‌کنند و خود را طیف وسیعی از کارکنان نفت می‌دانند.
سخت که نیست؛ فقط کافی است اراده کرد، چندخطی نوشت و در گروه‌های واتساپی به اسم کارکنان منتشر کرد. قطعاً می‌توان منتقد انتصاب عظیمی فر در پالایش و پخش بود، همان‌طور که می‌توان تحسینش کرد. موضوع اینجاست که آیا جای نقد درست، باید از شیوه شب‌نامه نویسی بهره برد، آن‌هم در قالب نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور؟
جماعتی که در دهه گیر کرده‌اند و یا بزرگ‌ترهایشان، همانی را یادشان دادند که خود مشق کرده‌اند، شاید در فهم این واقعیت عاجز هستند که نفتی‌ها و تصمیم گیران، آگاه‌ترند به محتویات شب‌نامه‌ها. برای مایی که مدیریت جلیل سالاری و تیمش را در پالایش و پخش دیده‌ایم، دیدن این شب‌نامه‌های مجازی یک طنز است.
 در زمان سالاری کجا بودید؟
کجا بودند این کارکنان پالایش و پخش که یک پُرکننده کلیپ‌های انگیزشی، به ریاست هیئت‌مدیره پالایشگاه تهران منصوب شد؟ کجا بودند که پرونده سازان پالایشی، در ورشو جولان می‌دادند و عقاید کارکنان را تفتیش می‌کردند؟ کجا بودند که مدیرعاملشان، کشور را به واردکننده بزرگ بنزین تبدیل کرد؟ کجا بودند زمانی که روسایشان درباره پالایشگاه آبادان دروغ بافتند  و به خوردِ رئیس‌جمهور فقید دادند؟
ما فراموش نکرده‌ایم؛ راستش زود است برای فراموشی. برای مایی که سه سال گذشته پالایش و پخش را دیده‌ایم، باور کردن سیاهه‌ای با عنوان«نامه سرگشاده کارکنان پالایش و پخش به رئیس‌جمهور». هم ما می‌دانیم منشأ این شب‌نامه‌ها چیست و کجاست، هم خودشان می‌دانند از سر فشار، به مهمل‌بافی روی آورده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نصر
Romania
ایشان فردی بسیارلایق مدیری تحصیلکرده هستند که سرسفره پدری پادکست و فدایی میهن بزرگ شده اند قطعا حضورووجودایشون دراین جایگاه بسیار درست ومثمثرثمربوده بدگویی بدخواهی بیسوادان معلوم الحال وتازه بدوران رسیده سند لیاقت وتوانایی این مرد لر دانشمند وطن دوست خواهدبود
ژن خوب
Iran, Islamic Republic of
آقا، ژن که خوب باشه، همه چی حله.
Romania
کبنا یک سایت بی اصالت و ناسیونالیست است
Iran, Islamic Republic of
چرا واقعیت را کتمان می کنید ایشان جز ژن خوب هستند با سه سال سابقه و پایه ۱۲ دز سمت overDجلوس فرمودند مگر قحط الرجال است مدرک تحصیلی ایشان از بسیاری از متخصصین مجرب با سابقه بیش از۳۰ سال و مدرک دکتری پایین تر است
انتصاب وی کاملا ضدانگیزشی برای سایر پرسنل بوده و خسارت بار خواهد بود
عباس عباسی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاکر هستیم که یک نفر جوان تحصیل کرده شده‌است مدیر پالایش و پخش و امیدوارم که همیشه در کارش موفق باشد و به فکر زیر دستیهاهم باشد
وحید مقدم
Iran, Islamic Republic of
انتخاب شایسته و بایسته دکتر عظیمی فر در این جایگاه مسلما باعث پیشرفت و ترقی این حوزه خواهد بود
بینام
Iran, Islamic Republic of
تمام انتصابها فقط و فقط رابطه است
Iran, Islamic Republic of
ارتباطات و انتصابات
Iran, Islamic Republic of
کمبود مدیر که نداریم باید نگاه کرد که ارتباط ت در چه حدی هست
Iran, Islamic Republic of
عظیمی فر اهل یاسوج هست
1