تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۹۰۰۸۴
کبنا گزارش می دهد؛

عدم پرداخت دو ماهه حقوق نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / جاودان سیرت هم به جمع منفعلان پیوست

۰
عدم پرداخت دو ماهه حقوق نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / جاودان سیرت هم به جمع منفعلان پیوست
کبنا ؛
یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت‌وگو با پایگاه خبری کبنا نیوز، اعتراض خود را نسبت به عدم پرداخت دو ماه حقوق اعلام کرد.
به گزارش کبنا، داستان اعتراض نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عدم پرداخت به‌موقع حقوق‌شان، مثنوی هفتادمنی است که سال‌هاست در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. در چند سال گذشته بارها شاهد تجمع این نیروها بوده‌ایم؛ در دوره‌ای حقوق آن‌ها 11 ماه به تعویق افتاده بود. پیش‌بینی می‌شد در دوره ریاست فرمانده مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رفت به این رویه پایان داده شود. اما سعید جاودان‌سیرت نیز تفاوتی با سایر رؤسای دانشگاه ندارد و سوءمدیریت‌ها همچنان ادامه دارد.
یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به عدم پرداخت حقوق از خردادماه تاکنون در گفت‌وگو با کبنا نیوز اعتراض خود را اعلام نمود.
گفتنی است نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر شرکت آوای سلامت وابسته به وزارت بهداشت است. گویا حقوق همه نیروهای شرکتی سراسر کشور از طریق همین شرکت به صورت مستقیم و به‌موقع پرداخت می‌شود و از این نظر تفاوتی با نیروهای رسمی و قراردادی ندارند.
اما به نظر می‌رسد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ریاست جاودان‌سیرت تفته جدابافته است. از خردادماه تاکنون حقوق این نیروها پرداخت نشده است.
این نیروی شرکتی در گفت‌وگو با کبنا نیوز ادامه داد: در یاسوج از خردادماه تاکنون حقوق نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت نشده است. حتی کارانه پزشکان و اضافه‌کاری نیروهای خدماتی نیز با تعلل روبه‌رو شده است.
او گفت: در تماسی که داشتیم، متوجه شدیم بودجه آمده است. اما با این وجود در یاسوج گفته می‌شود بودجه‌ای پرداخت نشده است؛ چطور برای کل کشور بودجه آمده و حقوق پرداخت شده، اما یاسوج با سایر نقاط کشور متفاوت است؟
وی افزود: برخی از نیروهای شرکتی حتی پولی برای خرید شیرخشک و پوشک نوزادانشان ندارند، اما گوش شنوایی برای شنیدن این مشکلات وجود ندارد.
وی با بیان این‌که ما باید برای احقاق حقوق‌مان اعتراضی نکنیم و خفه‌خون بگیریم، گفت: نمی‌توانیم اعتراض‌مان را بیان کنیم و با ابزار بازرسی ما را می‌ترسانند.
وی با اشاره به این‌که یاسوج خودمختار نیست، گفت: برای عدم پرداخت حقوق بهانه‌های مختلفی می‌آورند که یکی از این بهانه‌ها این است که چون درآمد اختصاصی دانشگاه از خزانه پرداخت می‌شود و دولت جدید گفته تا نباید تا زمان تشکیل دولت از خزانه پولی پرداخت شود، پرداخت حقوق‌ها به تعویق افتاده است. خب حالا که دولت سر کار آمده چه بهانه‌ای برای عدم پرداخت دارند؟ آیا دولت جدید فقط برای عدم پرداخت حقوق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شرط گذاشته یا برای سراسر کشور؟ چون در دیگر نقاط کشور حقوق‌ها پرداخت شده‌اند.
این نیروی شرکتی ادامه داد: نیروهای شرکتی سایر استان‌ها در حال حاضر با این مشکل مواجه نیستند. ما فرزند کهگیلویه و بویراحمد هستیم و نمی‌خواهیم استان خود را به خاطر این سوءمدیریت‌ها ترک کنیم.
او گفت: حتی بسیاری از پزشکان نیز از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی رضایت ندارند؛ چرا که کارانه آنها به موقع پرداخت نمی‌شود.
وی با بیان این‌که نیروهای شرکتی استان 600 نفر هستند، عنوان کرد: من نه از جانب خودم بلکه از طرف همه این افراد حرف می‌زنم و اعتراضمان را ابراز می‌کنم.
گفتنی است طبق گفته‌های این نیروی شرکتی، شرکت آوای سلامت بیان کرده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید به این شرکت پرداختی داشته باشد تا آن‌ها بتوانند حقوق‌ها را پرداخت کنند.
مسأله هر چه باشد و علت این عدم پرداخت از هر کجا آب بخورد، در افکار عمومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان متهم ردیف اول شناخته می‌شود. ازاین‌رو انتظار می‌رود جاودان‌سیرت بیشترین تلاش خود را برای پرداخت معوقات این نیروها انجام دهد.
دولت جدید سر کار آمده و از چند ماه آینده سیر تغییر مدیران ناکارآمد شروع خواهد شد. جاودان‌سیرت به خاطر حفظ منافع خود نیز شده باید به این نابسامانی‌ها سر و سامان دهد؛ چنانچه بخت با او یار باشد فعلا می‌ماند. اما حتی اگر رفتنی باشد، با ساماندهی به این مشکلات نام نیکی از خود به جای خواهد گذاشت. آنچه شرط بلاغ بود گفته شد.

 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تحول در دولت با انتصاب زنان

تحول در دولت با انتصاب زنان

رئیس‌جمهور با انتصابات اخیر خود در دولت به ویژه در حوزه زنان تحول بزرگی را ایجاد کرده ...
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1