تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۴۷۵۲۹۹
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با کبنانیوز تشریح کرد:

سخن این مدیرکل با سارقان! / ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود

۲
۲
سخن این مدیرکل با سارقان! / ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود
کبنا ؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی دو سال اخیر یک هزار و دویست میلیارد تومان جذب اعتبار انجام گرفته، بیش از ۳۰۰ طرح در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند، که با اجرای این ۱۶ طرح تبدیل به استان سبز ارتباطی می‌شویم.
سید محمود رادمنش در گفت‌وگو با کبنا نیوز گفت: در ۳۰ ماه اخیر و قبل از این دولت قریب به ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در حوزه روستایی کار شد، در سی ماه دولت سیزدهم ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی شد و مصوبه اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر را نیز گرفته‌ایم و اگر این پروژه اجرایی شود هم ظرفیت شبکه ارتقاء پیدا می‌کند، هم سرعت افزایش، و پایداری شبکه بهبود می‌یابد.
رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن پروژه‌ها سخت، و هزینه‌های هر پروژه چندین برابر و کمرشکن است.
رادمنش درخصوص ضعف ارتباطی جاده پاتاوه دهدشت اظهار کرد: این جاده به دلیل اینکه تازه افتتاح شده، هنوز بصورت رسمی کد نخورده و در صورتی که کد دریافت کند، تعهدات ارتباطی برای آن در نظر گرفته می‌شود، هرچند که چند سایت نیز در این جاده احداث شده، و تا جایی که ممکن بود چند روستا در نزدیکی این جاده پوشش داده شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص نارضایتی در برخی از مناطق روستایی، تصریح کرد: وقتی بارش باران داریم و در سایت مادر قطعی برق اتفاق می‌افتد، موجب می‌شود سایت‌های متصل به این سایت نیز قطع شوند، شبکه برق در حوزه‌های ارتباطی اهمیت زیادی دارد و ۹۵ درصد قطعی سایت فیبر نوری ناشی از قطعی برق است.
رادمنش درخصوص شبکه ارتباطی جاده بابامیدان یاسوج نیز گفت: تا ۹۰ درصد جاده بابامیدان یاسوج از نظر فیبر نوری مشکلی ندارد و بخشی از آن نیز در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که دسترسی به آن نداریم.
وی افزود: در بحث آگاه‌سازی عمومی قریب به یک میلیون و نیم پیامک هشدار ارسال کرده‌ایم، در سال ۱۴۰۲ هر بار که پیامک ارسال می‌شود، حدوداً ۷۰۰ میلیون تومان هزینه بر است.
رادمنش در خصوص سرقت از سایت‌های ارتباطی گفت: سرقت در کهگیلویه و بویراحمد موجب نارضایتی زیادی می‌شود، گاهی به دلیل یک سرقت کابل و ترانس و... تا دو هفته مردم ارتباط ندارند، وقتی سارق یک سایت را از کار میاندازند، خطر قطع ارتباطی یک یا دو هفته وجود دارد. سارقان محترم باید ببینند که چه چیزی را سرقت می‌کنند و دارند چه لطمه‌ای به مردم می‌زنند، وقتی ارتباط قطع شود چه صدماتی به مردم وارد می‌شود.
وی با اشاره به افزایش ارتباطات در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: در دورترین نقاط، مردم در پلتفرم‌های کسب و کاری محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند و کسب و کار در اینترنت دارند. مثلاً در روستای محروم زیلایی مردم با کسب و کار‌های اینترنتی در ارتباط هستند و آگاهی‌شان خیلی بیشتر شده است، هر چند که با افزایش میزان ارتباطات، سواد رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
رادمنش گفت: اعتبارات بخش ارتباطات ملی است، و تاکنون یک هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم، بیش از ۳۰۰ طرح در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند، که با اجرای این ۱۶ طرح تبدیل به استان سبز ارتباطی می‌شویم.
وی گفت: بالغ بر یک هزار و صد میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری پیش‌بینی کرده‌ایم.
رادمنش اظهار کرد: امسال توانستیم مجوز جذب ۵ نیرو را بگیریم که این افراد از طریق آزمون استخدامی جذب این دستگاه می‌شوند.
رادمنش بیان کرد: از مردم که بیشترین همکاری را برای اجرای پروژه‌ها داشتند تشکر می‌کنم، مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی باید نگاه توسعه محور نسبت به همه جای استان داشته باشند، نباید اینطور باشند که فقط مسائل سازمانی را در نظر بگیرند، این نگاه باید تغییر کند، تا زمانی که این مرز وجود داشته باشد برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با چالش مواجه خواهیم بود.
وی گفت: گاهی اخذ مجوز‌ها بیشتر از ۶ ماه به طول میانجامد، یک سری بوروکراسی‌ها وجود دارد، اما نگاه باز به این مسائل به توسعه سریعتر استان کهگیلویه و بویزالحمد کمک می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهر سوق کهگیلویه و بویراحمد.
فیبرنوری؟ کیفیت تماس همراه اول وابسته ب شرکت مخابرات ضعیف و خیلی سطح مبتدی .چون سوق چسبیده ب شهر دهدشت هست از همه لحاظ مورد بی مهری قرار گرفته
احسان
Iran, Islamic Republic of
جذب اعتبارات توسط وزارت و به صورت متمرکز صورت گرفته و ادارات کلی هیچ دخالتی در این زمینه ندارند. طرح ها و پروژه ها هم توسط خود وزارت راهبری می شن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1