تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۶۱۲۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

ضعف شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پروژه مهم گازرسانی به روستاهای دیشموک / دانشجو: سوء مدیریت دلایل اصلی محرومیت استان است

۱
ضعف شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پروژه مهم گازرسانی به روستاهای دیشموک / دانشجو: سوء مدیریت دلایل اصلی محرومیت استان است
کبنا ؛گزارش ارسالی؛ بیش از یک‌سال است که لوله کشی گاز در روستا‌های بخش دیشموک صورت گرفته اما تاکنون علمک‌گذاری نشده است. طبق گفته‌ی اهالی این مناطق، ساکنان روستا به دلیل برودت هوا، زمستان‌های سردی را سپری می‌کنند ضمن اینکه سایر زیرساخت‌ها نیز منوط به بهره‌برداری از گازرسانی شده است! جدول کشی  در بیشتر روستا‌ها انجام شده ولی به خاطر لوله کشی گاز، شرایط برای ادامه جدول کشی‌ها و تکمیل این پروژه وجود ندارد. همچنین اهالی این مناطق گلایه‌مندی خویش از آسفالت نشدن معابرشان به خاطر عدم افتتاح شدن طرح گازرسانی به مناطق‌شان را ابراز کرده‌اند. بر اساس صحبت‌های مردم روستا‌های بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه، مسئولین استانی وعده‌های بسیار مبنی بر افتتاح طرح گازرسانی این مناطق داده‌اند اما کماکان این مناطق از نعمت گاز بی‌بهره هستند.
انتظار آنان استفاده از نعمت گاز است؛ نعمتی که فقدان آن در این مناطق شرایط رفاهی را برای ساکنان این مناطق دشوار کرده است. اکنون مطالبه گازرسانی به این مناطق در اولویت مطالبه‌گری گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است که بیش از دو سال است در این مناطق خدمت‌رسانی می‌کنند‌.

یکی از گروه‌های جهادی فعال در روستا‌های کمتر برخوردار بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه، گروه جهادی شهید رستمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج است که در عدم افتتاح شدن طرح گازرسانی روستا‌های دیشموک پیگیری‌هایی انجام داده است.
مهدی انصاریان_ مسئول واحد عملیات جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج_ در این باره اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در این روستا‌ها با آن مواجه هستیم مسأله گازرسانی است.
وی افزود: طبق پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم لوله کشی گاز در روستا‌ها صورت گرفته اما بنا به دلایلی علمک‌گذاری انجام نشده است. از اصلی‌ترین دلایل عدم علمک‌گذاری در این روستا‌ها، ناهماهنگی و اختلافاتی است که بین اداره گاز استان و شهرداری قلعه رئیسی وجود دارد که نتیجه آن محرومیت ساکنان این روستا از نعمت گاز می‌باشد.
مسئول واحد عملیات جهادی افزود: متأسفانه ضعف و سوء مدیریت در بدنه مسئولان استانی وجود دارد و همین امر از دلایل اصلی درگیری استان با محرومیت می‌باشد.
وی توضیح داد: طبق وعده‌های مسئولان استانی قرار بود در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ گاز این مناطق توسط نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی افتتاح گردد که با گذشت بیش از دو ماه این وعده نیز محقق نشده است.
این دانشجوی جهادگر ادامه داد: آنچه مشخص است اهمال مسئولان مربوطه و محروم شدن ساکنان روستا‌های بخش دیشموک از نعمت گاز می‌باشد. اکنون انتظار می‌رود استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم کهگیلویه و شرکت گاز استان ضمن آسیب‌شناسی دلایل عدم بهره‌برداری از گازرسانی در این مناطق در مرتفع کردن موانع اهتمام جدی داشته و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداکثر تا پایان فصل تابستان، شاهد بهره‌برداری از گازرسانی در روستا‌های کمتر برخوردار بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه باشیم. مهدی انصاریان در پایان گفت: واحد عملیات جهادی و گروه جهادی شهید رستمی بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی یاسوج تا حصول کامل نتیجه‌ی این مطالبه‌گری، پیگیر مسائل و مشکلات ساکنان روستا‌های بخش دیشموک برای ارتقای سطح کیفی و رفاهی آنان می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1