تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۴۶۰۷۹۵
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد

وضعیت نامناسب بهداشتی مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
وضعیت نامناسب بهداشتی مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۲۱ اردوگاه گردشگری وجود دارد که نداشتن مالکیت و نبود اعتبارات کافی از چالش‌های مهم این مکان‌های گردشگرپذیر است.
فرشید کرمی اظهار داشت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ۲۱ اردوگاه گردشگری محصور شده دارد که این اداره کل تلاش می‌کند در این مکان‌ها هم زمینه خدمات‌رسانی به گردشگران فراهم کند و همچنین از خسارت به این مکان‌های طبیعی جلوگیری کند.
کرمی گفت: اغلب مکان‌های گردشگری و اردوگا‌های محصور شده گردشگری استان مالکیت آن‌ها در اختیار میراث فرهنگی نیست و به همین خاطر مطابق با قانون اجازه هزینه کردن در این مکان‌ها را ندارد.
وی تأکید کرد: اردوگا‌های گردشگری استان نیاز به توسعه و تجهیز دارند و از طرفی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و کامل برای خدمات‌رسانی به گردشگران نیاز به اعتبارات کافی دارد.
           
کرمی به وضعیت بهداشت مکان‌های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در روز‌های تعطیلی نوروز ۱۱ اکیپ نظارتی از این اداره کل مکان‌های مدنظر را رصد می‌کردند و حتی بصورت شخصی در پاکیزگی این فضا‌های گردشگری نقش فعالی داشتند.
وی در پاسخ به وضعیت بهداشتی منطقه گردشگری «شِلالدون» گفت: در بخشی از این منطقه بالادست جاده اصلی، سرویس بهداشتی و واحد پذیرایی توسط اداره کل احداث شد و سکوبندی‌های پایین جاده توسط این اداره کل احداث نشده است.
منطقه زیبای گردشگری «شلالدون» با پوشش جنگلی بلوط و هوای مفرح یکی از ۱۰منطقه گردشگری نمونه استان در مسیر جاده ترانزیتی و ارتباطی گچساران - شیراز و در پنج کیلومتری شهر باشت واقع شده است.
این در حالی است که در همین منطقه پایین دست جاده تعداد سکوبندی وجود دارد که گردشگران و حتی مسافران از این فضا استفاده می‌کنند ولی سطل زباله‌ای در این منطقه مشاهده نشده و وضعیت نامناسب بهداشتی دارد که فیلم منتشر شده گویای وضعیت این منطقه پایین دست است.
تفرجگاه گردشگری «شلالدون» اگرچه در منطقه گرمسیری استان واقع شده اما در مسیر جاده پرتردد گچساران به یاسوج-شیراز و حتی خوزستان واقع شده است که ظرفیت مناسبی برای اسکان و پذیرایی از مسافران را دارد و حتی ظرفیت احداث بازارچه صنایع دستی استان را دارد اگرچه نیاز است زیر ساخت‌های لازم در این مکان فراهم شود.
ایرنا در ادامه نوشت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهران
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای استانی که حتی سرویس بهداشتی افتضاحی داره
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
فایل های مرتبط
1