تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۶۰۵۸۳
در واکنش به ماجرای ریختن سطل ماست روی سر دو خانم؛

مارادونا را رها کنید؛ غلامحسین را بگیرید!

۱
۰
مارادونا را رها کنید؛ غلامحسین را بگیرید!
کبنا ؛رفتار شخصی در مشهد که برای ارشاد دو خانم بی‌حجاب، با روشی غلط به نهی از منکر پرداخت محکوم است اما قطار کلمات شهردار سابق تهران در توئیتر و در واکنش به این عمل از ریل انصاف خارج شد.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، این همه ناپخته‌گی جای بسی تعجب دارد. از یک رجال سیاسی با سابقه انتظار بیشتری می‌رفت. ظرف ماستی در مشهد خبرساز شد اما موضوع در حد امنیت ملی و ذبح موضوعات کلان امنیتی کشور نبود.
قطعاً رفتار شخصی در مشهد که برای ارشاد دو خانم بی حجاب، با روشی غلط به نهی از منکر پرداخته و پا را از تذکر کلامی فراتر گذاشت، محکوم است. آن فرد هم به درستی پیگرد قانونی قرار گرفت؛ اما غلامحسین کرباسچی به عنوان یک رجال قدیمی سیاسی با توئیتی در حساب کاربری خود یک جنجال جدید و بی ربط به پا کرد.
غلامحسین کرباسچی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
«وقتی در کشور کسانی باشند که از ماست استفاده صلح‌آمیز نکنند، چطور می‌شود دنیا اطمینان حاصل کند که از امکانات حساس دیگر استفاده صلح‌آمیز بشود. # حجاب_اجباری»
این سیاستمدار اصلاح طلب و شهردار سابق تهران کاملاً ناشیانه و در واکنش به رفتار ناپسند آن فرد خاطی، جملات را به گونه‌ای به دنبال هم قطار کرد که انتهای مسیر این قطار خروج از ریل انصاف است. هر چند وی بعد از ساعتی این توئیت را حذف کرد اما جنجالی به پا کرد و واکنش‌های زیادی را به پا کرد و آب به آسیاب دشمنان ریخت.
در این میان حتی صدای عطاءالله مهاجرانی یار و همراه اصلاح‌طلب او هم از لندن در آمد. وی در حساب کاربری خود در واکنش به این سخنان کرباسچی نوشت: «دوست قدیمی حضرت کرباسچی! به نظرم یک کاسه ماست ظرفیت چنین تفسیر جهان شمولی را ندارد! جهان می‌بایست نگران استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکا باشد که هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی کرد و در اشغال عراق، از سلاح اتمی کنترل شده استفاده کرد. این تعمیم عمل یک فرد به نظام غریب بود.»
در ادامه واکنش‌ها سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران در مجلس نیز چنین به توئیت کرباسچی پاسخ داد: «جناب کرباسچی! کار آن فرد ماست پرت کن، خطا و محکوم اما تعمیم آن به انرژی هسته‌ای عجیب است. اگر قرار بر این تعمیم‌های ناروا باشد، به دلیل کار آقای نجفی در قتل فجیع همسرش با اسلحه، به شما اصلاح‌طلبان نیز باید به عنوان عناصر خطرناک، نه تنها اجازه ازدواج، که اجازه تردد در خیابان هم ندهند!»
باید توجه داشت سوابق آمریکا و اقمارش در استفاده از ابزارهای تسلیحات نامتعارف برای اهل همه دنیا مشخص است. هیروشیما و ناکازاکی تا دهه‌ها از آثار بمب‌های هسته‌ای امریکایی‌ها رنج کشید. گلوله‌های با اورانیوم ضعیف شده استفاده شده در عراق سونامی سرطان را نه در عراق حتی در استان‌های مرزی و همجوار عراق برای سال‌ها بوجود آورد. حلبچه و سردشت دو شهری بودند که با سکوت و حمایت‌های آمریکا از صدام بمباران شیمیایی شدند. همه اینها بخشی از جنایت‌های استفاده دشمنان از تسلیحات نامتعارف است.
این در حالی است که ایران جدا از عدم تمایل به داشتن تسلیحات نامتعارف، وسواس خاصی در رعایت ضوابط انسانی در ساخت تسلیحات نظامی حتی متعارف دارد. ساخت موشک‌های دقیق نقطه زن با اصرار و تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
در عین حال دقت بالای نیروهای ایران در زمان جنگ با عراق، برای به خطر نیفتادن جان مردم بی گناه در انواع عملیات‌های هوایی، موشکی و زمینی زبانزد اهل انصاف است. از سویی کارشناسان بی‌طرف نظامی در جنگ سوریه در نحوه مقابله نیروهای مستشاری ایران با داعش، اعتراف داشتند که ایران بر خلاف برخی قدرت‌ها حتی در مقابله با دشمنانش سیاست سرزمین سوخته را دنبال نمی‌کند.
بدین ترتیب از مقامات و رجل سیاسی کشور انتظار می‌رود جانب انصاف و عدالت را در سخنان و نوشته‌هایشان نگه دارند. اگر این سخنان را اپوزسیون و معاندان کشور می‌گفتند جای ملامت نداشت، چون موضوع آنان مشخص است؛ اما همراهان کشور با هر نوع سلیقه و گرایشی باید بیشتر مراقب باشند. به گونه‌ای نشود که از این به بعد آن طنز معروف گل به‌خودی - که روزی خود او در دادگاهش استفاده کرد- از این به بعد اینگونه به‌روزرسانی شود که «مارادونا را رها کنید؛ غلامحسین را بگیرید!»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
United States
باید بهش گفت
داداش چرا قیمه ها رو می ریزی تو ماستا😅
ریزش و رویش مقاصد نوروزی

ریزش و رویش مقاصد نوروزی

سفرهای نوروزی در سال جدید حاکی از رشد ۶ درصدی سفرهای جاده‌‌‌ای است، با این حال تفاوت‌‌‌های ...
بلوای تازه حجاب

بلوای تازه حجاب

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس یازدهم از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی ...
«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

واشنگتن احتمالا کنترل‌های جدیدی را در رقابت برای یک فناوری کلیدی اعمال خواهد کرد تا مانع ...
1