تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۵۹۷۷۳
رئیس اداره امور آب گچساران:

15میلیارد ریال هزینه تخریب ساختمان سه طبقه غیرمجاز شهرداری دوگنبدان شد / وقتی سهل‌انگاری هزینه برای بیت‌المال می‌‍تراشد

۱
15میلیارد ریال هزینه تخریب ساختمان سه طبقه غیرمجاز شهرداری دوگنبدان شد / وقتی سهل‌انگاری هزینه برای بیت‌المال می‌‍تراشد
کبنا ؛رئیس اداره امور آب گچساران گفت: تخریب ساختمان سه طبقه احداث شده غیر مجاز بتنی شهرداری دوگنبدان بر روی کانال هدایت سیلاب مرکز این شهر انجام شده است.
سید معصوم افضلی در جمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی به عمل آمده با واحد اجرای احکام حقوقی دادگستری شهرستان موارد اجرای حکم به شهرداری ابلاغ گردید و بعد جلسات متعدد شرکت آب منطقه‌ای این شهرستان با انتخاب پیمانکاران تخریب این واحد تجاری را در ۲ مرحله آغاز کرد.
وی مساحت این واحد تجاری بتنی غیر مجار را چهار هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: تخریب این واحد تجاری بعد از چندین مرحله اخطار از سوی این اداره انجام شد.

افضلی تصریح کرد: این بنای غیرمجاز بر روی کانال هدایت سیلاب در مرکز شهر دوگنبدان ساخته شده بود که هنگام بارندگی مشکلاتی را برای منازل مسکونی و تجاری و ساکنان اطراف و خیابان‌های مجاور این مجتمع غیر مجاز از جمله آبگرفتگی ایجاد می‌کرد.
وی ابراز کرد: تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تخریب این بنای غیرقانونی سه طبقه از سوی اداره امور آب هزینه شده است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: طبق تبصره ۳ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب ایجاد هرنوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و بدون مجوز از وزارت نیرو ممنوع است.
افضلی اظهار کرد: عملیات ساختمان سه طبقه احداث شده غیر مجاز بتنی شهرداری دوگنبدان در سال‌های ۸۶تا۹۲ از سوی شهرداری با مجوز ساخت شهرداری دوگنبدان توسطبا مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.
وی ادامه داد: این بنای تجاری غیر مجاز بدون اخذ مجوز از اداره منابع آب شهرستان ساخته شده بود.
وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در سیلاب‌های قبل و اخیر شهرستان نشان می‌دهد که این منطقه سابقه آبگرفتگی و ورود سیلاب به منازل مسکونی مردم و خیابان‌های اطراف را داشته که موجب خسارت مالی فراوانی به شهروندان دوگنبدانی شده است.
آزاد‌سازی بیش از ۱۵ هکتار اراضی حریم بستر رودخانه‌های گچساران
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: بیش از ۱۵ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و مسیل‌های این شهرستان امسال پس از اخذ دستور دادستانی گچساران از تصرف سودجویان آزاد شد.
وی بیان کرد: با توجه به گشت زنی تیم‌های گشت و بازرسی اداره امور آب برای شناسایی متخلفان بهره وری از حریم و بستر رودخانه‌ها این سودجویان بدون توجه به هشدار‌ها و اخطاریه‌های کارشناسان به اقدام غیرقانونی خود ادامه دادند.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌های دائمی، فصلی، مسیل‌ها و آبراهه‌ها نیازمند اخذ مجوز از امور آب است و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.
افضلی از تلاش و همکاری رئیس دادگستری، دادستان، نیرو‌های انتظامی و گروه گشت و بازرسی و واحد حقوقی امور آب شهرستان گچساران برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها قدردانی کرد.
به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات رسیده به پایگاه خبری کبنا نیوز، سازمان بازرسی سال‌های گذشته به این موضوع ورود کرده بود و برای مدیران متخلف پرونده تشکیل داد و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1