تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۸۹۹۷

سوال مهاجرانی از براندازان: همه مردم ایران برهنگی را می‌پسندند؟!

۰
سوال مهاجرانی از براندازان: همه مردم ایران برهنگی را می‌پسندند؟!
کبنا ؛دور بودن فضای ذهنی و مبارزاتی! براندازان از سبک زندگی مردم ایران و نیز باور‌ها و اعتقادات دینی این ملت، امری ا‌ست که بار‌ها توسط افراد مختلف بیان شده است، اما جماعت برانداز نمی‌خواهند آن را باور کنند و بلکه آن‌قدر از جامعه ایرانی دور هستند که توان ذهنی پذیرش چنین امری را ندارند.
به گزارش کبنا به نقل از روزنامه جوان، عطاءالله مهاجرانی، کنشگر سیاسی طی یادداشتی کوتاه در روزنامه اعتماد، پیشنهاد قابل تأملی به براندازان داده است. او که نزدیک به دو دهه است در لندن زندگی می‌کند، در این یادداشت نوشته که ماه رجب را در عراق به سر برده و در نجف اشرف مستقر شده است. مهاجرانی سپس در قالب بیان نکاتی از این سفر یک ماهه، به تعاملش با مردم ایران اشاره می‌کند: «فضای زیارت نجف و نیز کربلا و کاظمین و سامرا، فرصتی است برای آشنایی بیشتر با هموطنان‌مان که از گوشه و کنار و متن کشور در قالب کاروان‌های کوچک به عراق می‌آیند. موسیقی لهجه مشهدی و یزدی و اصفهانی و خوزستانی انصافاً شنیدنی و مغتنم بود. من در هر نماز با افراد کنار دستم سر صحبت را باز می‌کردم. از کدام ولایت‌اند، چه می‌کنند؟ زندگی چگونه می‌گذرد؟ صفا و صمیمیت و سادگی و نیز دقت و عمقی که در سخنان هموطنان‌مان دیده می‌شد، بسیار دلپسند و مغتنم بود. شما با یک ایران کوچک روبه‌رو هستید و می‌توانید تصویری از مردم ایران داشته باشید.»
با همین اشاره کوتاه، او پیشنهادش به براندازان را مطرح می‌کند و پس از آنکه تصویر مردم ایران در این تعاملات را با تصویر «فضای مجازی» و به تعبیر او «شو‌های براندازان» کاملاً متفاوت توصیف می‌کند، پیشنهادش به براندازان را اینگونه مطرح می‌کند: «پیشنهاد می‌کنم همین براندازان محترم، به عنوان یک سفر شناخت و فهم جامعه ایران، سری به نجف و کربلا بزنند تا ببینند، برای کدام مردم نسخه می‌پیچند؟ آیا چنان‌که مدعی‌اند، انقلاب سوم؟ همان انقلاب ژینا، به قول یکی از تجزیه‌طلبان، انقلاب برهنگی به تعبیر یکی از مارکسیست - لنینیست‌های سابق که از کمونیسم تنها سبیلش برای ایشان مانده بود، آن را هم دور انداخت و از برهنگی به عنوان هنر تجلیل می‌کند. آیا مردم ایران برهنگی را -تماماً برهنگی را- هنر می‌دانند؟ یا گرایش مردم چیز دیگری است و مردم به راه دیگری می‌روند.»
مهاجرانی مثالی هم از شاهنامه می‌آورد که شرم را یکی از ویژگی‌های بانوان ایرانی می‌داند: «سیه نرگسانت پر از شرم باد / رخانت همیشه پر آزرم باد!» و بعد می‌نویسد: «براندازان بایست جامعه ایرانی را با تمام رنگارنگی‌اش حقیقتاً بشناسند تا ببینند، چرا ایده براندازی ۴۴ سال است بر همان خشت اول که معمار کج نهاده است مانده است؟»
دور بودن فضای ذهنی و مبارزاتی! براندازان از سبک زندگی مردم ایران و نیز باور‌ها و اعتقادات دینی این ملت، امری ا‌ست که بار‌ها توسط افراد مختلف بیان شده است، اما جماعت برانداز نمی‌خواهند آن را باور کنند و بلکه آن‌قدر از جامعه ایرانی دور هستند که توان ذهنی پذیرش چنین امری را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1