تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۵۸۹۸۱
احمدی نژاد «از آمدن یک سیل خبر داده بود که این سیل آمد»

اصلی‌ترین دلیل سکوت احمدی‌نژاد

۰
اصلی‌ترین دلیل سکوت احمدی‌نژاد
کبنا ؛در حالی که در وقایع سال ۹۶ و آبان ۹۸ احمدی نژاد به شدت فعال بود اما از ابتدای اعتراضات اخیر که نزدیک به ۷ ماه از آن می گذرد او در سکوت کامل به سر می برد. سکوتی که تحلیل های مختلف درباره آن منتشر شده است. اما آخرین موضع که به نظر میرسد موضع احمدی نژاد هم باشد و تکذیب هم نشده، مربوط به استاندار سابق او یعنی علیرضا بیگی است که در مجلس نیز نقش مدافع وی را ایفا می کند.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، او در مصاحبه ای که اخیرا با دیده بان ایران داشته ابتدا تحلیلی که احمدی نژاد در میان هوادارانش مطرح کرده اشاره می کند. براساس اطلاع ما تحلیل ارائه شده این است که باید گفت: «احمدی نژاد حرفهایش را قبلا زده است و امروز حرف جدیدی در این باره ندارد. لذا سکوت کرده است.» آنها معتقدند باید تکرار شود که احمدی نژاد «از آمدن یک سیل خبر داده بود که این سیل آمد».
علیرضا بیگی نیز با همین مقدمه دو دلیل برای سکوت احمدی نژاد معرفی می کند که ابتدا آن دو دلیل را عنوان کرده و بعد دلیل اصلی که از زبان باهنر بیرون آمده را می شنویم.
به اعتقاد استاندار احمدی نژاد اولا او نمی‌خواهد «همردیف رضا پهلوی و میرحسین موسوی قراربگیرد» و ثانیا «هیچ عنوان قصد نقش‌آفرینی در صحنه‌ای که بیگانه آن را آراسته است، ندارد.» به عبارت روشنتر، احمدی نژاد اولا برای مردم در این وقایع نقشی قائل نیست و ظاهرا آن سیلی که مدعی هستند او از آن یادکرده، اساسا تذکر به حاکمیت بود که مراقب سیل بیگانه باش، نه نگران اعتراض مردمی. دوما او صراحتا مردم را در این اعتراضات بی نقش دیده و قائل به نقش آفرینی بیگانه گان در وقایع اخیر شده است. از همین رو سفره خود را از مردم معترض جدا کرده است.
اما به نظر میرسد اصلی ترین دلیل همان است که محمدرضا باهنر می گوید. او با اشاره به سکوت احمدی نژاد و تحلیل ها از این موضوع می گوید: بعضی می گویند «احمدی نژاد می بیند در دولت آقای رئیسی خیلی از اعضای کابینه اش حضور دارند و فعال هستند بنابراین بخشی از ایده ها و تمهیداتش دارد اتفاق می افتد و به همین دلیل سکوت رضایت آمیزی کرده است.»
با توجه به جمع این نظرات به نظر میرسد هر دو عامل تقریبا درست باشد. احمدی نژاد همچنان امیدوار است که بتواند به عنوان آلترناتیو وضع موجود از سوی حاکمیت با اقبال روبه رو شود. از همین رو می داند که در این زمانه نباید حرفی بزند. چرا که اگر نقدی صورت دهد اولا به خود او باز می گردد که دولت رئیسی را دولت سوم احمدی نژاد معرفی می کنند. ثانیا همان صندلی مجمع تشخیص مصلحت را هم از دست خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1